Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 kwie 2021, 8:25

Jprdl, to dopiero będzie burza mózgów jakie numery dać dodatkowej trzydziestce 🤣 Ktoś mocno poleciał.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 kwie 2021, 8:34

przypomina mi się od razu casus tramwajów w Zagrzebiu. Zamówili sobie 70 tramwajów, przyznali serię 2200 i wszystko cacy. Potem doszli do wniosku, że potrzeba im jeszcze 70, więc... po numerze 2299 jest numer 22100 i tak dalej. :D

http://phototrans.eu/2415,717,1143,0.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 16 kwie 2021, 11:29

Flash8222 pisze:
16 kwie 2021, 8:25
Jprdl, to dopiero będzie burza mózgów jakie numery dać dodatkowej trzydziestce 🤣 Ktoś mocno poleciał.
Burza mózgów pewnie już zrobiona i to pewnie w ZTMie, który jak rozumiem, numery wszystkich przewoźników akceptuje. Motywem przewodnim jest upychanie numerów jak się da, bo zabraknie... analogicznie jak z numerami ajentów, gdzie upycha się krótkie serie, gdzieś na końcu zakresu, jak z Otokarami czy Scaniami, mimo że pozostają całe wolne serie na 91xx czy 96xx, a kolejne przetargi na ajentów nie są planowane.
Zatem MSZ w przypadku gazowych przegubów będą ciągnęli do 7299, a potem przerzucą się na 7700.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 kwie 2021, 11:42

I to będzie najwieksza głupota.

Awatar użytkownika
5744
Posty: 879
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:26

Post autor: 5744 » 16 kwie 2021, 11:42

A może dodatkowych autobusów z opcji nie będzie....
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 kwie 2021, 13:06

Na szczęście będą.

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 kwie 2021, 13:27

A nie można zacząć po prostu od nru 1?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 kwie 2021, 19:32

Glonojad pisze:
16 kwie 2021, 8:34
przypomina mi się od razu casus tramwajów w Zagrzebiu. Zamówili sobie 70 tramwajów, przyznali serię 2200 i wszystko cacy. Potem doszli do wniosku, że potrzeba im jeszcze 70, więc... po numerze 2299 jest numer 22100 i tak dalej. :D

http://phototrans.eu/2415,717,1143,0.html
Ty się śmiejesz, a daleko nie trzeba szukać... Markab Zgierz podobny numer zrobił.
Flash8222 pisze:
16 kwie 2021, 8:25
Jprdl, to dopiero będzie burza mózgów jakie numery dać dodatkowej trzydziestce 🤣 Ktoś mocno poleciał.
Jakeiś przedziały-zakresy dla autobusów to obecnie przeżytek. Powinni dawać seriami po 100-200 sztuk i tyle. 10xx, 11xx itd. ... Tramwajarze jakoś nie zmieniają numerów przy zmianie zakładu...

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 16 kwie 2021, 19:36

A może dobrze by było wrócić do starej i działającej niezawodnie przez wiele lat metodyki. Każda zajezdnia miała swoją pulę numerów dla przegubów i solówek (standard 150 numerów na przeguby i 150 na solówki). Aktualnie mamy 4 zajezdnie, więc można by zwiększyć pulę do 250 numerów na zajezdnię. Solówki nie rozróżniać na długości i typ paliwa zasilającego dany autobus (w przegubach zrobić to samo). Tablica rejestracyjna jest praktycznie stałym i niezmiennym identyfikatorem autobusu, i one służą do śledzenia losów autobusu w firmie i w dziale księgowości.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 16 kwie 2021, 23:56

5744 pisze:
16 kwie 2021, 11:42
A może dodatkowych autobusów z opcji nie będzie....
Uwierz mi, że będzie 30.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 kwie 2021, 0:27

Ale wiesz, że kolejna 30 ma zostać dostarczona zgodnie z zapisem w przyszłym roku?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 kwie 2021, 19:16

Testy nówek mają trwać mniej więcej 2 tygodnie (zaczynają się w tym tygodniu) ?
Chyba wyjadą dopiero w maju
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 22 kwie 2021, 13:19

WTF P chwali się na Facebooku Solarisami z kontraktu gazowego. Przegub na Kleszczowej, solówka na Ostrobramskiej.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 23 kwie 2021, 9:21

MZA rozpisało przetarg na wykup U18 #52xx: https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-21/

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 23 kwie 2021, 10:07

Vlady pisze:
23 kwie 2021, 9:21
MZA rozpisało przetarg na wykup U18 #52xx: https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-21/
55 sztuk z prawem opcji na 5 kolejnych. Taka ciekawostka.

ODPOWIEDZ