Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 kwie 2021, 17:30

123 szt. na ~500 brygad to jakaś 1/4, nie tak mało.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2021, 17:55

jak pisałem, na istniejące 525 składów na wymianę będzie około 60, a więc - bliżej 1/8, a tramwaje z nowych tras będą na nich właśnie skoncentrowane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 kwie 2021, 18:17

Ale będą jeździć też gdzie indziej :huh:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 21 kwie 2021, 9:21

Glonojad pisze:
20 kwie 2021, 11:19
Długich dwukierunków, uwzględniając opcję, może być nawet 130 sztuk w związku z czym musi być to zakres dłuższy. Nie ma też raczej sensu wypełniać zakresu już istniejącego - z tego co słyszałem, numerowanie swingów od 3116 w górę (zamiast od 32xx) okazało się niepraktyczne.

Długość krawędzi potrzebna dla hyundaia nie jest dłuższa, niż dla Swinga - hyundai nie ma drzwi pasażerskich na zwisach (bo i samych zwisów nie ma).
Bardziej chodzi o sytuację, gdzie za Hyundaiem podjeżdża Swing/Jazz i ostatnie (a być może nawet przedostatnie) drzwi drugiego składu lądują poza platformą przystankową. Istnieją też przystanki typu Metro Ratusz-Arsenał na północnym wlocie skrzyżowania, czy peron dla skróconej 9 na Wiatracznej, gdzie już teraz ledwo mieszczą się dwa Swingi i z obu stron mamy przejście dla pieszych. Nie wspominam o peronie dla 9 na Okęciu, gdzie 3 Swingi mieszczą się na styk i zaczyna się problem gdy pojawi się stara pesa.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27387
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 kwie 2021, 9:41

Jak jest przejście dla pieszych to trzeba puszczać dwukierunki i otwierać drzwi po obu stronach. ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 kwie 2021, 10:03

Za każdym razem będąc na dawnej pętli Okęcie jestem pod wrażeniem jak bardzo koncertowo skopano jej przebudowę która była zaledwie kilka lat temu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 kwie 2021, 10:42

To nie była przebudowa, to był remont. Przebudowa to tam być może dopiero będzie, ale bez odważnych decyzji politycznych co do całego ciągu nic więcej się tam nie wciśnie. Niemniej przyjmuję do wiadomości, że może być problem z Hyundaiami na 9.
fik pisze:
21 kwie 2021, 9:41
Jak jest przejście dla pieszych to trzeba puszczać dwukierunki i otwierać drzwi po obu stronach. ;-)
A w środku kanar i kontrola biletów :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 kwie 2021, 10:49

Za to na Broniewskiego wysepki przystankowe są skrojone pod Hultaja. Jednego, nawet solówka się nie zmieści na drugiego.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27387
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 kwie 2021, 10:57

Glonojad pisze:
21 kwie 2021, 10:42
fik pisze:
21 kwie 2021, 9:41
Jak jest przejście dla pieszych to trzeba puszczać dwukierunki i otwierać drzwi po obu stronach. ;-)
A w środku kanar i kontrola biletów :p
Przejrzałeś mój chytry plan!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 21 kwie 2021, 11:20

Autobus Czerwon pisze:
21 kwie 2021, 10:03
Za każdym razem będąc na dawnej pętli Okęcie jestem pod wrażeniem jak bardzo koncertowo skopano jej przebudowę która była zaledwie kilka lat temu.
Przy okazji budowy P+R powinno się całą pętlę z węzłem przesunąć o przystanek dalej i objąć obsługą tramwajową centrum handlowe, ale do tego potrzeba choć cienia perspektywicznego myślenia.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 kwie 2021, 11:44

Ale jak to? Z pieniędzy na P+R tory budować? To się nie godzi!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 kwie 2021, 12:31

Glonojad pisze:
21 kwie 2021, 10:42
To nie była przebudowa, to był remont. Przebudowa to tam być może dopiero będzie, ale bez odważnych decyzji politycznych co do całego ciągu nic więcej się tam nie wciśnie. Niemniej przyjmuję do wiadomości, że może być problem z Hyundaiami na 9
Nie tylko na 9. Rondo Radosława przystanek na przeciwko Arkadii kierunek Żoliborz, tam często drugi Swing wystaje tyłem na przejście dla pieszych, a ostatnie drzwi są poza przystankiem. Jeśli Hyundaie miałyby jeździć na 17, to może być problem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 kwie 2021, 13:24

Spokojnie, wiem, ile metrów ma dokładnie każdy peron.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1512
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 21 kwie 2021, 13:56

fraktal pisze:
21 kwie 2021, 12:31
Glonojad pisze:
21 kwie 2021, 10:42
To nie była przebudowa, to był remont. Przebudowa to tam być może dopiero będzie, ale bez odważnych decyzji politycznych co do całego ciągu nic więcej się tam nie wciśnie. Niemniej przyjmuję do wiadomości, że może być problem z Hyundaiami na 9
Nie tylko na 9. Rondo Radosława przystanek na przeciwko Arkadii kierunek Żoliborz, tam często drugi Swing wystaje tyłem na przejście dla pieszych, a ostatnie drzwi są poza przystankiem. Jeśli Hyundaie miałyby jeździć na 17, to może być problem.
Bo połowa ludzi boi się dojechać jak należy na przystanku i staje z dużym odstępem od końca wysepki. Jak się dojedzie tam na równo, albo nawet wyciągnie 1 człon (i tak się drzwi nie otwiera) to dwie stare pesy zmieścisz. Ale wiesz, jak niektórzy na włościańskiej stają tak, by mieć sygnalizator przez lewe okno i solówka za swingiem się nie mieścisz, to co tu więcej pisać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 kwie 2021, 19:51

Punkty postoju chodzą mi po głowie od dawna, przy czym o ile stopiatki, stoszesnastki i pesy wszelakie miały dość podobny zwis (uwzględniajac niedostępność dla pasażerow pierwszego skrzydła konstali), o tyle hyundai zaczyna się od wózka i na dobrą sprawę mógłby, w zależności od widoczności sygnalizatora, na początku pochylni stawać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ