Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 cze 2021, 20:20

Co odróżnia 5200 od reszty 52xx? Oprócz właściciela?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 17 cze 2021, 20:53

Specyfikacja jest minimalna, uwzględnia tylko podstawowe wymagania MZA i ZTMu (np. pojedyncze monitory w środku).

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 cze 2021, 20:57

zxcvbnm pisze:
17 cze 2021, 20:20
Co odróżnia 5200 od reszty 52xx? Oprócz właściciela?
Właśnie to. ;) Jeśli ten jeden ma innego właściciela, to jak miałby się ktoś zgłosić z ofertą na 61 autobusów? Kombinowałem że ten jeden może się da wykupić w osobnym postępowaniu (niewykluczone że nawet bez przetargu, nie znam się na progach finansowych w PZP).

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 cze 2021, 21:49

zxcvbnm pisze:
17 cze 2021, 20:20
Co odróżnia 5200 od reszty 52xx? Oprócz właściciela?
Alkomatu nie ma
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 cze 2021, 23:33

SU89 pisze:
17 cze 2021, 20:53
Specyfikacja jest minimalna, uwzględnia tylko podstawowe wymagania MZA i ZTMu (np. pojedyncze monitory w środku).
Co masz na myśli pisząc "pojedyncze monitory"? Znalazłem film prezentujący przejazd tym autobusem i wygląda na to że ma monitorki podsufitowe rozmieszczone tak jak w innych współczesnych autobusach: dwa w przedniej części autobusu, trzeci jest na początku filmu widoczny zaraz za przegubem i możliwe że jest i czwarty (nie pamiętam czy za przegubem we wszystkich autobusach są dwa monitorki czy tylko jeden).
Nie wiem jak z elektrodechą przystankową, w tym filmie widoczna jest tylko ta za przegubem. No chyba że miałeś na myśli brak monitorków reklamowych po boku, ale nie pamiętam czy inne 52xx je mają.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 cze 2021, 23:43

Nie są dwustronne.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 cze 2021, 23:48

Aha.
To chyba nic większego nie zmienia. Nie wiem nawet czy w innych 52xx z tej drugiej strony też się wyświetlają przystanki.
Zauważ że w dużo nowszych autobusach chyba montuje się wyświetlacze jednostronne i nikt z tego powodu burzy nie robi.
W ogóle gdzieś słyszałem że w specyfikacji przetargu był nakaz wymiany SIP. Jeśli to się potwierdzi to możliwe że i tak dadzą wyświetlacze jednostronne.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 18 cze 2021, 7:16

Flash8222 pisze:
17 cze 2021, 19:50
Tak samo MZA nie było zainteresowane dodatkowym Lionsem, a teraz sobie jeździ po Jaworznie.
Nie po Jaworznie bo kupił go PKM Sosnowiec.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 cze 2021, 8:24

Wydawało mi się, że Jaworzno kupiło go ale ok. Dobrze że mnie poprawiłeś.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 18 cze 2021, 8:45

Dzisiaj są zabierane kolejne gazowce (7 dwunastek i 1 przegub). Następna dostawa prawdopodobnie 23.06.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 18 cze 2021, 9:10

12 jest więcej niż 18, a jeszcze nie jeżdżą. Ciekawe dlaczego
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 cze 2021, 10:22

Bo jest problem z OneLine i dwunastki nie są dopuszczone. Przeguby są warunkowo dopuszczone i to tylko trzy sztuki.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 18 cze 2021, 10:44

8239 pisze:
17 cze 2021, 18:41
Weźmy chociażby autobusy po kontraktach Warbusa w Lublinie i Jastrzębiu. Też młode rocznikowo pojazdy, a mimo to nowych nabywców na 5-letnie pojazdy nie udaje się znaleźć tak łatwo...
Różnica jest jednak taka, że tam bank dostał nagle pojazdy po 2 latach eksploatacji z planowanych 8, spłacone miał 2 lata, a jednak wartość pojazdu spadła mocniej niż 2/8 początkowej :)

Tutaj jest już po zakończeniu okresu finansowania i na pewno rata zostałą wykalkulowana dla odpowiedniej wartości końcowej pojazdu.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 cze 2021, 11:53

zxcvbnm pisze:
18 cze 2021, 9:10
12 jest więcej niż 18, a jeszcze nie jeżdżą. Ciekawe dlaczego
Ciekawe dlaczego Solaris nie dał Macrosystemu jak ostatnio dla KMŁ, tylko to jakieś OneLine. Chciał sobie popsuć dobrą opinię? Na zdjęciach font wychodzi źle, na żywo jeszcze nie widziałem, ale sądząc po tym co tych problemach, nie jest lepiej. Na miejscu MZA nie odebrałbym pozostałych wozów tylko poprosił producenta o wymianę SIPu na inny.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 cze 2021, 12:34

Jeśli prawdą jest to, że OneLine to produkt Solarisa (albo w każdym razie kogoś związanego kapitałowo z Solarisem) to odpowiedź chyba jest oczywista?

ODPOWIEDZ