Mam wrażenie że wszystko jest na najlepszej drodze
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W ogóle to ciekawa sprawa, bo kilka lat temu synonimem przewoźnika niskiej jakości był Grodzio. Wszystko zmieniło się po podpisaniu nowego kontraktu, na zaostrzonych warunkach. Obecnie, nie słyszę większych uwag krytycznych na ich temat, a i sam widzę że do ich autobusów od strony wizualnej nie ma nic, do czego by można się przyczepić. Już więcej problemów bym znalazł w pojazdach MZA, choćby jeśli chodzi o jakość działania elektronicznego SIL-u (mimo napraw nie zawsze wszystko działa jak należy), choć oczywiście w tej kwestii "przodują" TW.
Co ciekawe, za czasów krytyki Grodzia, przewoźnik ten eksploatował najpierw Jelcze, potem Scanie. Problemy skończyły się, kiedy przeszedł na Solarisy i MAN-y.
Dla odmiany, krótko później ITS postanowił zakupić właśnie Scanie do swojego kontraktu i... okazało się że teraz to on jest przewoźnikiem z problemami. Wprawdzie jego autobusy nie są jakoś nadmiernie zapuszczone, ale za to są problemy z wyjeżdżeniem zakontraktowanej ilości wozokm.
Czyżby Scania w przypadku Warszawy przynosiła pecha?
Co ciekawe, za czasów krytyki Grodzia, przewoźnik ten eksploatował najpierw Jelcze, potem Scanie. Problemy skończyły się, kiedy przeszedł na Solarisy i MAN-y.
Dla odmiany, krótko później ITS postanowił zakupić właśnie Scanie do swojego kontraktu i... okazało się że teraz to on jest przewoźnikiem z problemami. Wprawdzie jego autobusy nie są jakoś nadmiernie zapuszczone, ale za to są problemy z wyjeżdżeniem zakontraktowanej ilości wozokm.
Czyżby Scania w przypadku Warszawy przynosiła pecha?
Pech pechem, myślę że to raczej kwestia wszystkich kontraktów przewoźnika. Warszawa to dość konkurencyjny rynek (poprawcie mnie jeśli się mylę, ale odnoszę wrażenie że stawki wzkm są stosunkowo niskie, a kierowcom pewnie trzeba dać nieco więcej) z drobiazgowym organizatorem - czyli dość łatwo o potknięcie, które trzeba z czegoś pokryć.
I teraz ITS ma dość toksyczny kontrakt we Wrocławiu bez waloryzacji (musieli iść do sądu, nie wiem czy dostali kasę wstecz, ale na pewno mieli zablokowane środki), kontrakt w radomskim mateczniku, który pewnie jest w miarę bezproblemowy i Warszawę. Idealny portfel to nie jest.
Z kolei Grodzisk ma dużo kontraktów po wioskach, pewnie w miarę prostych, Śląsk który zawsze był bardzo wdzięczny pod kątem odwalania maniany. Dodatkowo operowanie po okolicy ułatwia przerzucanie kierowców w razie potrzeby, a być może wręcz rekrutowanie kierowców z wiosek na kontrakty warszawskie.
I teraz ITS ma dość toksyczny kontrakt we Wrocławiu bez waloryzacji (musieli iść do sądu, nie wiem czy dostali kasę wstecz, ale na pewno mieli zablokowane środki), kontrakt w radomskim mateczniku, który pewnie jest w miarę bezproblemowy i Warszawę. Idealny portfel to nie jest.
Z kolei Grodzisk ma dużo kontraktów po wioskach, pewnie w miarę prostych, Śląsk który zawsze był bardzo wdzięczny pod kątem odwalania maniany. Dodatkowo operowanie po okolicy ułatwia przerzucanie kierowców w razie potrzeby, a być może wręcz rekrutowanie kierowców z wiosek na kontrakty warszawskie.
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Dobra trzeba to trochę po prostować.
@michael112
1. Problemy skończyły się nie w przejściu na innego producenta, lecz po zmianie kontraktu. Problemy, ze Scaniami nie były spowodowane winą producenta autobusu, lecz serwisem, a raczej jego braku przeciągania interwałów. Generalnie krążyły legendy o tym jak je Grodzio przerabiał, żeby jeździły, ale że nie miałem możliwości tego sprawdzić to powtarzać akurat tego nie będę. Można tylko podejrzewać, że część z tego co mówili to prawda patrząc na ich stan.
Solarisy też można zapuścić, pamiętam jak jakiś przewoźnik miejski gdzieś w kraju wyciął nawet SCRa, było opisywane w portalach branżowych.
2. W przypadku Michasia akurat z tego co mi wiadomo to problemem była niska stawka, szczególnie uwidaczniająca się np. przy braku zaplecza na CNG. Niestety, ale do serwisu CNG potrzeba specjalnych narzędzi antystatycznych, które do tanich nie należą, a kupić trzeba.
3. Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
@px33
Nie pisz nieprawdy, w czerwcu już była sądowa waloryzacja orzeczona na korzyść ITS.
@michael112
1. Problemy skończyły się nie w przejściu na innego producenta, lecz po zmianie kontraktu. Problemy, ze Scaniami nie były spowodowane winą producenta autobusu, lecz serwisem, a raczej jego braku przeciągania interwałów. Generalnie krążyły legendy o tym jak je Grodzio przerabiał, żeby jeździły, ale że nie miałem możliwości tego sprawdzić to powtarzać akurat tego nie będę. Można tylko podejrzewać, że część z tego co mówili to prawda patrząc na ich stan.
Solarisy też można zapuścić, pamiętam jak jakiś przewoźnik miejski gdzieś w kraju wyciął nawet SCRa, było opisywane w portalach branżowych.
2. W przypadku Michasia akurat z tego co mi wiadomo to problemem była niska stawka, szczególnie uwidaczniająca się np. przy braku zaplecza na CNG. Niestety, ale do serwisu CNG potrzeba specjalnych narzędzi antystatycznych, które do tanich nie należą, a kupić trzeba.
3. Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
@px33
Nie pisz nieprawdy, w czerwcu już była sądowa waloryzacja orzeczona na korzyść ITS.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Kiedyś Grodzio i Mobilis to była padaka (Mobilis za złom Jelcza i Autosanu, chociaż u niego Solarisy też takie sobie były), serwis leżał, drzwi wypadały w czasie jazdy (pamiętny filmik z "Boję się 213"), u Grodzia wypadki bo kierowcy przemęczeni...
Dziś Grodzio to najbardziej solidny ajent, Mobilis też trzyma poziom. Smutno się patrzy jak upada Michalczewski, pozostał sentyment do jego MAN-ów. Scania nie jest problemem, nawet całkiem solidny wóz jeśli chodzi o Citywide. Problemem są jego ceny i w poza Warszawskich kontraktach. Arriva dawny Connex - no cóż w zasadzie wozy jako tako jeżdżą, ale mają różne inne dziwne problemy.
Mam nadzieję, że PKS wygra conajmniej 2 kontrakty w najbliższym rozdaniu ajenckim które szykuje się od 2024 roku.
A co sądzicie o EEC którego już nie ma z nami?
Dziś Grodzio to najbardziej solidny ajent, Mobilis też trzyma poziom. Smutno się patrzy jak upada Michalczewski, pozostał sentyment do jego MAN-ów. Scania nie jest problemem, nawet całkiem solidny wóz jeśli chodzi o Citywide. Problemem są jego ceny i w poza Warszawskich kontraktach. Arriva dawny Connex - no cóż w zasadzie wozy jako tako jeżdżą, ale mają różne inne dziwne problemy.
Mam nadzieję, że PKS wygra conajmniej 2 kontrakty w najbliższym rozdaniu ajenckim które szykuje się od 2024 roku.
A co sądzicie o EEC którego już nie ma z nami?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jeden kontrakt to jest max co może Grodzio wziąć do obsługi.
Ciekawe czy znajdą się chętni do startu w tych przetargach za Mobilis?zxcvbnm pisze: ↑08 paź 2022, 18:57Kiedyś Grodzio i Mobilis to była padaka (Mobilis za złom Jelcza i Autosanu, chociaż u niego Solarisy też takie sobie były), serwis leżał, drzwi wypadały w czasie jazdy (pamiętny filmik z "Boję się 213"), u Grodzia wypadki bo kierowcy przemęczeni...
Dziś Grodzio to najbardziej solidny ajent, Mobilis też trzyma poziom. Smutno się patrzy jak upada Michalczewski, pozostał sentyment do jego MAN-ów. Scania nie jest problemem, nawet całkiem solidny wóz jeśli chodzi o Citywide. Problemem są jego ceny i w poza Warszawskich kontraktach. Arriva dawny Connex - no cóż w zasadzie wozy jako tako jeżdżą, ale mają różne inne dziwne problemy.
Mam nadzieję, że PKS wygra conajmniej 2 kontrakty w najbliższym rozdaniu ajenckim które szykuje się od 2024 roku.
A co sądzicie o EEC którego już nie ma z nami?
Ponoć już diesle fee i tylko na paliwa alternatywne miało być?
No i obecna sytuacja zweryfikuje jaki przetarg ogłosi ten zajebisty organizator
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
@zxcvbnm a Hubert to już nie splajtował już ze swoim EEC?
Trzeba tu oddać rację Flashowi, Grodzio realnie nie jest na ten moment w stanie dobrze zarządzać flotą 100 autobusów z zajezdnią, gdzie dla większości daleko.
Ja mam przeczucie, że będziemy mieli przetargi pod hybcie, tylko, żeby nie było dopuszczonych wtedy w wersji mild, bo wyjdzie śmiech na sali jak z EKO MANami na B100 (ciekawe czy Grodzio tam faktycznie to wlewa te paliwo).
Trzeba tu oddać rację Flashowi, Grodzio realnie nie jest na ten moment w stanie dobrze zarządzać flotą 100 autobusów z zajezdnią, gdzie dla większości daleko.
Ja mam przeczucie, że będziemy mieli przetargi pod hybcie, tylko, żeby nie było dopuszczonych wtedy w wersji mild, bo wyjdzie śmiech na sali jak z EKO MANami na B100 (ciekawe czy Grodzio tam faktycznie to wlewa te paliwo).
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Wlewa, mają osobne pompy do tego.
Podobnie we Wrocku jakiś czas temu
Jeśli RG jest tanie, to jak drogie muszą być inne firmy? Z jednej strony mają ekonomię skali bo podobne urządzenia sprzedają w dużych ilościach w całym kraju, ale z drugiej ich marże wcale nie są niskie. Może ignorują drobne problemy dlatego, że w skali ich działalności nie są najbardziej krytyczne? Z kolei system Solarisa istnieje tylko na rynku warszawskim więc siłą rzeczy mogą i muszą się bardziej do niego przyłożyć.3. Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
No właśnie, musieli iść po waloryzację do sądu czyli w najlepszym przypadku mieli "zamrożone" pieniądze przez cały czas trwania procesu, a w najgorszym waloryzację dopiero po orzeczeniu. Na bardziej przyjaznym kontrakcie mieliby waloryzację automatyczną i przewidywalną.Nie pisz nieprawdy, w czerwcu już była sądowa waloryzacja orzeczona na korzyść ITS.
A jak z karami? Bo jeśli nie mają z tego tytułu zbyt wielkich kar to to w obecnych warunkach jest bardzo bezproblemowy kontrakt.Na tyle bezproblemowy, że obsługę kilku brygad przejęło MPK, bo inaczej z powodu braków kadrowych byłyby one nieobsługiwane.
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
We Wrocławiu to całe linie oddawali do MPK.
128, 109 czy 149 mieli w DS, to teraz MPK to ma.
No i często widzę jak "Awaryjny" MPK jeździ za jakąś brygadę Michalczewskiego.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
@px33 pracowałem z różnymi systemami z Pixelem, NM, Oneline, SiMSem, Macro i dla mnie najgorsze jest zdecydowanie R&G.
Szybkość kalkulatora, płynność smoły i resetowanie się jak stare Androidy. O problemach z R&G można pisać i pisać. No, ale jeszcze raz podkreślę, co dziwne prócz tych pierwszych 3 rzeczy (które występują u wszystkich) reszta problemów trafia się/bądź jest widoczna tylko w MZA.
Szybkość kalkulatora, płynność smoły i resetowanie się jak stare Androidy. O problemach z R&G można pisać i pisać. No, ale jeszcze raz podkreślę, co dziwne prócz tych pierwszych 3 rzeczy (które występują u wszystkich) reszta problemów trafia się/bądź jest widoczna tylko w MZA.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Nie tyle na rynku warszawskim co w MZA. KMŁ w najnowszych dwóch solarisach nadal ma Macrosystem.px33 pisze: ↑09 paź 2022, 1:38Z kolei system Solarisa istnieje tylko na rynku warszawskim więc siłą rzeczy mogą i muszą się bardziej do niego przyłożyć.