Pesa Jazz 134N

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Pesa Jazz 134N

Post autor: MisiekK » 01 kwie 2014, 11:10

Nikt nic nie pisze, a ten projekt również posuwa się do przodu. Został przez wszystkich zainteresowanych uzgodniony wygląd wozu 134N. Pomimo dyskusji nad zmianą czoła w porównaniu z Jazz Duo 128N wybór padł na przód 'kioskowy', ponieważ w przypadku innego terminy dostaw mogłyby być zagrożone, bo do produkcji członów A PESA musiałaby zmieniać linię montażową, co by powodowało przestój.

Czyli krótkie Jazzy będą wyglądały tak:
Obrazek

No dobrze. To jest oczywiście kłamstewko na prima aprilis. Ale tak nie do końca, bo zawiera pewne elementy prawdy. Jakie? Nie napiszę :P
Pozdrawiam wszystkich, którzy łyknęli tą informację. :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 01 kwie 2014, 12:53

:lol: A Toruń jakie będzie miał ściany czołowe w Swingu. :D :D
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 kwie 2014, 13:28

Jazzowarszawskie?
Obrazek

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 01 kwie 2014, 13:44

Tak tylko wygląd pierwotny.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 kwie 2014, 13:50

beni pisze::lol: A Toruń jakie będzie miał ściany czołowe w Swingu. :D :D
Masz słabe informacje - Toruń jeszcze nie uzgodnił wyglądu czoła i wyposażenia kabiny.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 01 kwie 2014, 14:09

Pora na usystematyzowanie ksywek związanych z nieortodoksyjnym designem czoła wagonu 134N :roll:
ZUS fundatorem emigracji

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 01 kwie 2014, 16:06

To wszystko wydaje mi się mało wiarygodne jako że Jazzy krótkie mają być dostarczane dopiero w 2015! Czyli nie teraz a za rok! A poza tym skoro pesa produkuje tyle odmian wagonów ( Jazzy,Swingi,Twisty, Twisty Step) to na pewno nie powinna mieć problemu z liniami montażowymi. Jak dla mnie to żart primaaprilisowy..

Autobus Czerwon
Posty: 4092
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 kwie 2014, 16:26

Nie dało by się pomalować tego paska pod zderzakiem na żółto zamiast na ciemno-szaro?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 kwie 2014, 18:07

Shiom pisze:To wszystko wydaje mi się mało wiarygodne jako że Jazzy krótkie mają być dostarczane dopiero w 2015!
A Jazzy DUO to myślisz kiedy będą produkowane? Kilka przyjdzie w 2014, ale reszta dopiero w 2015. Te produkcje będą się na siebie nakładały, bo obie muszą się zakończyć do 31.12.2015.
Nawiasem - czoło dla Jazz DUO było uzgodnione w wakacje 2013, a pierwszy ma przyjść dopiero za kilka miesięcy - policz sobie więc ile czasu trwają uzgodnienia przed dostarczeniem pierwszego wagonu danego typu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 01 kwie 2014, 20:54

Ja tam nie wiem, ale śmiem przypuszczać że skoro umowa na Jazzy dwukierunkowe jest już podpisana od marca 2013 to te wagony powinny już być w produkcji od jakiegoś czasu. A w związku z tym problem z nałożeniem na siebie tych obu dostaw nie powinien być taki trudny. Ważne jest moim zdaniem tyle ile się da ocalenie tych wagonów przed tragicznym czołem. I myślę że skoro sprawa została kiedyś nagłośniona w mediach m.in w gazecie, to musi być istotna. A przesłanek by wygląd krótkich Jazzów uległ zmianie na bufetowy nie widzę. Jest coś na stronie Pesy? Nie ma! TW? Również nie ma. TVN Warszawa? Też nie! Nie aferowałbym się tak gdyby nie fakt że Swingi wyglądają przeciętnie od zewnątrz, a z Jazzem nie-bufetowym jest nadzieja na coś naprawdę fajnego i gdyby nie był dzisiaj taki a nie inny dzień w którym już jedna inna osoba mnie wkręciła.. Nie uważam że cokolwiek zmienię, co po prostu nie chcę by twoje "niepewne nowinki" się szerzyły.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 kwie 2014, 22:59

Shiom pisze:Ja tam nie wiem, ale śmiem przypuszczać że skoro umowa na Jazzy dwukierunkowe jest już podpisana od marca 2013 to te wagony powinny już być w produkcji od jakiegoś czasu.
Składane jest pudło dla pierwszego (są zdjęcia w internecie). Dla pierwszego podkreślam - po roku od podpisania umowy.
Shiom pisze:A w związku z tym problem z nałożeniem na siebie tych obu dostaw nie powinien być taki trudny.
I nie ma co go komplikować, szczególnie, że czasu mało.
Shiom pisze:Ważne jest moim zdaniem tyle ile się da ocalenie tych wagonów przed tragicznym czołem. I myślę że skoro sprawa została kiedyś nagłośniona w mediach m.in w gazecie, to musi być istotna.
To, że się jednemu czy dwóm redaktorom nie podoba nie jest argumentem do robienia istotnych zmian. Mnie się podoba, a o gustach się nie dyskutuje.
Shiom pisze:A przesłanek by wygląd krótkich Jazzów uległ zmianie na bufetowy nie widzę. Jest coś na stronie Pesy?
Przecież to oficjalna wizualizacja z PESY, która już się w prasie pojawiała.... Inni w swoim czasie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 kwie 2014, 7:07

Składane jest pudło dla pierwszego (są zdjęcia w internecie). Dla pierwszego podkreślam - po roku od podpisania umowy.
Dla niezorientowanych: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3767
15/12/2005-12/7/2019

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 kwie 2014, 16:40

TLG pisze:
Składane jest pudło dla pierwszego (są zdjęcia w internecie). Dla pierwszego podkreślam - po roku od podpisania umowy.
Dla niezorientowanych: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3767
To ja jeszcze dodam, że to nic dziwnego, podejżewam, że samo składanie pojazdu trwa 2-3 miesiące przy seryjnej produkcji (autobus to podobno 4 tygodnie), a główna część cyklu produkcji dzieje się poza PESĄ, u poddostawców silników, akumulatorów, kabli i reszty aparatury, która jest robiona na zamówienie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 kwie 2014, 21:46

kajo pisze:u poddostawców silników, akumulatorów, kabli i reszty aparatury, która jest robiona na zamówienie.
To są produkty z katalogu. Zamawiasz, negocjujesz cenę przy większej ilości i dostajesz. Dziś nikt nie produkuje podzespołów na konkretny model pojazdu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 kwie 2014, 22:23

MisiekK pisze:
kajo pisze:u poddostawców silników, akumulatorów, kabli i reszty aparatury, która jest robiona na zamówienie.
To są produkty z katalogu. Zamawiasz, negocjujesz cenę przy większej ilości i dostajesz. Dziś nikt nie produkuje podzespołów na konkretny model pojazdu.
A następnie czekasz aż oni zamówią u swoich poddostawców komponenty na konkretną partię, następnie sami je zmontują i ci wyślą, nawet przy produkcji seryjnej i dużych partiach dostaw, jeśli mamy drogie komponenty, to są one robione w konkretnej ilości pod konkretne zamówienie. Ani więcej ani mniej. Dzięki temu obniża się koszty magazynowania, zamrożonego kapitału, czy starzenia się produktu. A przy marżach w branży w okolicach 3% to nawet obniżka kosztów o 0,5% daje wzrost zysku o ponad 15%.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ