Autosan Sancity 9LE (EEC)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Autosan Sancity 9LE (EEC)

Post autor: fraktal » 04 paź 2015, 22:02

Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem odpowiedniego. Dziś miałem okazję przejechać się Autosanem Sancity na linii 198. I prawdę mówiąc wrażenia z jazdy słabe. Autobus na postoju i przy ruszaniu wpadał w wibracje, podobnie jak Scania. Szarpał przy przyspieszaniu, silnik pracował niestabilnie, że z początku myślałem, że ma manualną skrzynię biegów. Nie wiem na ile to wada konkretnego pojazdu, czy wszystkich. Przy hamowaniu szarpał jak... jelcz. Dźwięk przy zamykaniu drzwi co najmniej dziwny. I generalnie wygląda to dosyć kiepsko. O wiele lepsze wrażenia są z jazdy Solbusem - Solbus ma dużo płynniejsze przyspieszenie i praktycznie zero wibracji. Ogólnie - kiepściutko... A Autosana szkoda, bo to firma z tradycjami.

Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 paź 2015, 22:10

Toż to przecież Jelcz Libero, tylko pod nową nazwa, i nieco odświeżony. Technika produkcji (i jakość) nie zmieniła się. To są wierne kopie tego co ma Mobilis, a co wygląda jak wygląda.

Natomiast co do wibracji. Libera zawsze miały wibracje, więc to nic nowego. A jeżeli te są jakieś bardziej intensywne to znaczy, że pewnie mają podkręcone silniki jak Scani z PKS GM by wozy mniej paliły.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 04 paź 2015, 23:02

Winą większości tych problemów (wibracji, szarpania) jest beznadziejna skrzynia biegów Allison. Wersja z manualem podobno sprawuje się o wiele lepiej. Daliby jakiegoś ZFa, czy Voitha to wozy prezentowałyby zupełnie inną kulturę pracy. Jak widać Autosan w ogóle nie uczy sie na swoich błędach.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 05 paź 2015, 1:48

Może zestaw Cummins + Allison jest tańszy niż Cummins i ZF/Voith...
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 05 paź 2015, 9:47

no właśnie i dziś było zaskoczenie w szczycie bo do 198 przed 7 i zaraz po 7 połowa ludzi zostawała na przystanku

ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 05 paź 2015, 10:27

fraktal pisze:Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....
Zmieści się wózek inwalidzki i wózek dziecięcy?
Robert 514 pisze:ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????
Chyba w Warszawie nie ma/nie powinno być takiej linii, gdzie jeżdżą takie kurduple. ;]

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 paź 2015, 12:48

Pawel_ pisze:Chyba w Warszawie nie ma/nie powinno być takiej linii, gdzie jeżdżą takie kurduple. ;]
206? Chociaż tam i taksówka by wystarczyła, gdyby jeździła wg. rozkładu.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 paź 2015, 18:24

Oczywiście ze być powinny, ale nie na dojazdówce rejonu, który jeszcze niedawno był osobną wsią, a teraz się n razy rozrósł.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 05 paź 2015, 21:07

Tyrystor pisze:Może zestaw Cummins + Allison jest tańszy niż Cummins i ZF/Voith...
Myślę że cena decydowała.
Dla przewoźnika (szczególnie prywatnego) liczy się cena zakupu oraz koszty eksploatacji. Skoro może mieć wozy o nieco gorszym komforcie jazdy dla pasażera, ale równie dobre w eksploatacji jak te z droższymi podzespołami, to wiadomo co wybierze. ZTM nie premiuje komfortu jazdy, ale płaci za to by autobus jeździł.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 paź 2015, 21:36

Łukasz pisze:Oczywiście ze być powinny, ale nie na dojazdówce rejonu, który jeszcze niedawno był osobną wsią, a teraz się n razy rozrósł.
Czy jeśli Odolany się tak rozrosły, to jest planowany jakiś remont tamtejszych ulic?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 paź 2015, 21:58

Nie Odolany, tylko Miłosna.
ŁK

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 paź 2015, 22:09

Frencher pisze:
Tyrystor pisze:Może zestaw Cummins + Allison jest tańszy niż Cummins i ZF/Voith...
Myślę że cena decydowała.
Te autobusy były i są oferowane tylko w dwóch opcjach: ze skrzynią manualną ZF lub automatyczną Allison. Żadnej innej opcji konstruktorzy nie przewidzieli.
15/12/2005-12/7/2019

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 05 paź 2015, 23:13

A czasem Allison to nie jest standardowa skrzynia do Cumminsa? Solaris też oferuje takie połączenie

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 05 paź 2015, 23:29

Samo połączenie Allisona z Cumminsem nie jest problemem. Mam wrażenie, że jakość wykonania i detale decydują o całokształcie. Mobilisowe Libero są niby z jednego miotu, a każdy jeździ inaczej. Są takie, które rozpędzają się i hamują zupełnie komfortowo, skrzynia pracuje delikatnie i nie ma z nią problemów, a są też takie, które szarpią na samą myśl o ruszeniu z miejsca a na postoju wibrują jak głupie. Przypuszczam, że z tymi Autosanami może być podobnie. Okaże się, że to ileś zupełnie różnych wozów, chociaż oznaczenie modelowe każdy będzie miał to samo.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 06 paź 2015, 0:33

Pawel_ pisze:
fraktal pisze:Nie mówiąc już o tym, że stali pasażerowie od razu stwierdzili, że autobus jest za krótki na tę linię i ma za małą rzeźnię....
Zmieści się wózek inwalidzki i wózek dziecięcy?
Robert 514 pisze:ciekawe co za mosiek dał to gówno na te linię , jednocześnie zachęcając ludzi do przesiadek w kolej ... tylko jak do niej dojechać????
Chyba w Warszawie nie ma/nie powinno być takiej linii, gdzie jeżdżą takie kurduple. ;]

nie no wózek dziecięcy i inwalidzki razem nie da rady poza tym ludzie sie i tak dzis w tym bublu gnieździli jak sardynki w SKM o 7 rano do centrum

ODPOWIEDZ