Autosan Sancity 9LE (EEC)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 cze 2018, 10:45

Bo ma wystarczająco brygad pod nosem, które ktoś musi obsługiwać. Kilka dni temu na Omni-Busie broniłem zarzutu, że ajentom również ZTM idzie na rękę w miarę możliwości i przydziela sporo tych linii bliższych, ale jak w każdym kontrakcie nie brakuje też i tych dalszych. W miarę możliwości, tzn. w przypadku pojazdów 9-metrowych nie ma sporej możliwości, do wyboru jest albo Mobilis albo EEC i pomijając papierologię, limity wzkm itd. to możemy rzucać monetą komu przydzielić daną linię, bo jeden i drugi ajent będzie miał cholernie daleko (Buków jest zresztą jeszcze dalej). Mimo wszystko i nawet w tym przypadku to Mobilis jeździ na 177 (swoją drogą to na tym miała epizod nawet Ostrobramska, więc jak mus to mus), a większość tortu wilanowskiego (163, 164, 323, 725, N50) zgarnia EEC. W przypadku solówek tu już wyraźnie widać dobrą wolę ze strony ZTM w stosunku do ajentów, zwłaszcza w przypadku Arrivy, gdzie jedyną daleką linią (jeszcze) w tym momencie jest 178 w DŚ. Reszta poza 103 i 157 (oraz 712 w DŚ) jest związana bezpośrednio z Białołęką, a i wspomniane linie zaczynają z Bielan, gdzie ajent ma równie blisko. W przypadku Grodzia również, jedyną daleką linią jest 179 przez cały tydzień oraz weekendowe 724 i 742. Zwłaszcza 724, które włącza się od Zgody w Piasecznie (!), ale poza tym ma linie stosunkowo niedaleko swojej bazy. Podobnie i Mobilis w przypadku hybrydowych MANów skupia się w zachodniej części Warszawy, a takie 194 ma mocno po warunkach i na drugi brzeg Wisły zapuszcza się tylko w przypadku 2 linii - 102 i 118. A przecież można by było powywracać do góry nogami obsługę między ajentami. Wcale nie jest tak, że tylko MZA robi się dobrze, ajentom często również, ale moim zdaniem po to się robi przetargi dla ajentów, żeby podrzucać im również i te "niewdzięczne" linie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 cze 2018, 11:57

A ja dalej nie rozumiem, czemu Mobilis jeździ na 163, koło bazy EEC, a EEC jeździ na Zbójną Górę, gdzie bliżej byłoby np. z Ostrobramskiej. Albo inaczej: czemu ajent może zasuwać na pusto przez całe miasto, a w przypadku MZA bierze się pod uwagę dojazdy. A na końcu tej zabawy jest pasażer, który nie dostanie swojego 163, bo autobus się zepsuł, a dojazd z Ursusa zajmuje najmarniej 45 minut. Albo to, o czym pisałeś: 212 i wóz rezerwowy jadący z Powsina. I bez względu na chęci i sprawność przewoźników, pasażer dostaje po tyłku. Bo baza przewoźnika jest daleko i fizycznie niemożliwe jest szybsze dostarczenie rezerwy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 cze 2018, 12:23

Też nie rozumiem, dlaczego Mobilis jeździ na 163. Dla porządku to nawet można by było to zamienić z BWLkami 209+239 (wtedy EEC z 239 out, a na 209 symbolicznie tylko dodatki - 03 i 04B). Co do puszczania Ostrobramskiej i jak rozumiem ich SU10 na 161, to dla pasażerów bardziej zasadne byłoby wywalenie Europy z 203 i puszczenie tam jak kiedyś SU10 z Kleszczowej (lub Stalowej). Do tej linii ma cholernie daleko, a 203 rano miewa problemy z zabieralnością, choć kursuje co 10 minut. ;) Mimo wszystko są takie linie, gdzie nie ma wyboru i dojazdy muszą być długie, dlatego tak bardzo ważne jest, żeby wozy były jak najmniej awaryjne. Tylko jeden z przewoźników ma to gdzieś, kosztem pasażerów, zgadnij który?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 cze 2018, 12:36

Są takie linie, ale ich ilość można minimalizować. A na to Organizator nie patrzy. A awaryjność wozów to inna sprawa. Przewoźnicy za awarie są karani, jednakowoż pasażer dostaje swój autobus znacznie później, niż by mógł, tylko dlatego, że Organizator nie patrzy na to co się wydarzy w przypadku jakichkolwiek problemów. W świecie idealnym wozy się nie psują i wszystko jeździ, ale w tym prawdziwym działa to inaczej. Dlatego 201, 203 czy inne 205 albo 212 mają absurdalnie długi czas włączenia rezerwy. Mobilis ma, zwłaszcza na 201, bliżej, ale to nieważne. Niech jeżdżą koło bazy EEC na 163. Mobilis się zepsuje, EEC się zepsuje, zanim ktoś z Ursusa dojedzie na Sadybę minie godzina, tyle samo zajmie dojazd z Powsina na Bemowo, wozy nie jeżdżą, ludzie kwitną na przystankach, problemu nie ma.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 cze 2018, 13:15

Nawet w świecie normalnym nie jest tak, że autobusy masowo się psują, za wyjątkiem... EEC. Awaria, awarię, awarią pogania. Pamiętam jak w okolicach majówki co najmniej 3 razy było "zawieszane" 262 (zawsze się zastanawiam co przez to ZTM rozumie, gdy na linii są 2 i więcej brygad). W jednym przypadku pamiętam jak A271 padł na Piotra Skargi 01 to zamiast wysłać rezerwę to wysłało serwis do wozu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że tak go naprawili, że do końca dnia jeździł w trybie awaryjnym, czyli w tempie rowerzysty łapiąc opóźnienia na pustej Radzymińskiej/Al. Solidarności. Nawet w weekend poskąpiono na nowy wóz. Z kolei A265 (bardzo często jeździ na 212) od kilku miesięcy tak piszczy, że leżąc w łóżku słyszę jak ten pojazd jedzie i wiem, że to właśnie ten. Dopóki ten wóz nie zaliczy poważnego zgonu to pewnie tak będzie jeździł. :-?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 cze 2018, 13:59

Szeregowy_Równoległy pisze:
15 cze 2018, 11:57
EEC jeździ na Zbójną Górę, gdzie bliżej byłoby np. z Ostrobramskiej.
Tu jest chyba taki problem, że zabrakłoby MIDI-wozów do obsługi wszystkich linii, 161+219+305 to 6 brygad. Co jak co, ale Ostrobramska powinna dokupić 10 10-metrowców.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 cze 2018, 15:39

O wilku mowa...
autobusy 305
Utrudnienia w kursowaniu linii 305
13:23

Z przyczyn technicznych kursowanie linii 305 zostało zawieszone do odwołania.
Minęło ponad 2 godziny, a najwidoczniej treść komunikatu nadal aktualna.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 17 cze 2018, 21:00

W ubiegły tygodniu jechałem jednym na 164 i były takie wibracje że grodziowe Scanie to tylko lekkie łaskotanie.
Z czym Autosan chce do ludzi?

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 lip 2018, 19:49

alojz pisze:
13 cze 2018, 9:54
Autosanami pojeździmy trochę dłużej. ZTM opublikowal ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy na 26 brygad do 21 grudnia.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Wydłużono termin do końca lutego 2019
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:PL:HTML

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 05 lip 2018, 21:13

Ashir się załamie.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lip 2018, 21:25

alojz pisze:
05 lip 2018, 19:49
Wydłużono termin do końca lutego 2019
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:PL:HTML
Z jakiego powodu? Otokary nie wyjadą 22 grudnia?
Pawel_ pisze:
05 lip 2018, 21:13
Ashir się załamie.
Dlaczego? :P

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 05 lip 2018, 21:36

ashir pisze:
05 lip 2018, 21:25
Dlaczego? :P
Bo 305 będzie zawieszane o 8:15. ;)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 lip 2018, 21:43

Pawel_ pisze:
05 lip 2018, 21:36
Bo 305 będzie zawieszane o 8:15. ;)
Jeśli zajeżdżą kolejne wozy. Same Autosany jak najbardziej lubię, to przewoźnik (a w zasadzie jego podejście) mi nie odpowiada. ;)

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 12 wrz 2018, 1:20

Autosany ponownie zawitały na linie zastępcze Kolei Mazowieckich. Przedwczoraj jeden jeździł na linii ZG, wczoraj zaś kolejny na linii ZM (A269). Trochę to może dziwić wszak ostatnio pomimo zmniejszenia planu w ramach nowej umowy, EEC i tak ma problem z wystawieniem wszystkich brygad na Autosany.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 12 lut 2019, 18:54

Dziś od rana stoi A281 na przystanku "Chełmska" przy ul. Czerniakowskiej

ODPOWIEDZ