Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 02 mar 2020, 13:21

Autobus Czerwon pisze:
02 mar 2020, 11:53
Albo gaz CNG.
Ale my idziem z postempem.
Ma być na prund i basta!
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 mar 2020, 14:07

Gdyby można było jeszcze te dwie rzeczy połączyć... A nie, moment, tylko Solbus takie cuda tworzył XD

Wracając do tematu... Wiadomo coś na temat uruchomienia tej, i kolejnych ładowarek na mieście? Podpisanie umowy na 20 ładowarek ustawionych "na mieście" nastąpiło wprawdzie w czerwcu 2019 i Ekoenergetyka ma na realizację 24 miesiące, ale czy znany jest jakiś konkretniejszy termin montażu, uruchomienia etc.?

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 mar 2020, 14:54

Flash8222 pisze:
02 mar 2020, 0:25
Do momentu jak nie zostanie naprawiona, wóz będzie wyjeżdżał na 1,5 lub 2 koła.
To nie opłaca się aby w ogóle wyjeżdżał. Koszty dosyłu z zajezdni zmiennika i kierowcy z/do zajezdni...
Mógłby chociaż na dodatkach pojeździć, jak dwunastki ale ten autobus nawet dodatka nie potrafi ogarnąć. Bez komentarza...

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 mar 2020, 15:33

Nie wiadomo, czy obsłużyłby dodatek na 503, bo, co ciekawe, "Woronicza" nie ma dodatków na tej linii. :) A wyjeżdżać powinien, choćby po to, żeby sprawdzić funkcjonowanie ładowarki na Konwiktorskiej.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 02 mar 2020, 17:09

fraktal pisze:
02 mar 2020, 15:33
Nie wiadomo, czy obsłużyłby dodatek na 503, bo, co ciekawe, "Woronicza" nie ma dodatków na tej linii. :) A wyjeżdżać powinien, choćby po to, żeby sprawdzić funkcjonowanie ładowarki na Konwiktorskiej.
Ale przecież kilka postów wyżej napisane jest, że zepsuta...
Jemu to póki co chyba tylko krótki dodatek na 308 zostaje.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 02 mar 2020, 17:36

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 63973.html
Więcej brudnych i tańszych diesli chyba jednak większy zysk, niż tańsze eko.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 mar 2020, 17:41

wincenty pisze:
02 mar 2020, 17:09
Ale przecież kilka postów wyżej napisane jest, że zepsuta...
Jemu to póki co chyba tylko krótki dodatek na 308 zostaje.
Ale chyba kiedyś zaczną ją naprawiać. :> Myślę, że mogliby spróbować z obecnym E-2, trasa nie taka znów długa.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 mar 2020, 12:16

Nordyk110 pisze:
02 mar 2020, 17:36
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 63973.html
Więcej brudnych i tańszych diesli chyba jednak większy zysk, niż tańsze eko.
Generalnie emisja w przeliczeniu na pasażera zbiorkomu jest tak niska, że jest on ekologiczny w zasadzie z definicji. No ale żyjemy w kraju, w którym tramwaj nie łapie się w definicję elektromobilności, tak że tak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 04 mar 2020, 12:22

Tramwaj jest elektryczny, ale nie mobilny- nie pojedzie wszędzie, tylko tam, gdzie ma torowisko. W sumie, elektrobusy też jadą tam, gdzie jest ładowarka.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 04 mar 2020, 12:41

W Wiedniu elektrobusy firmy Rampini często niedomagały przy próbie ładowania z ładowarki. Jadąc tramwajem po Ringu zaobserwowałem spore wyładowanie elektryczne na styku ładowarka i pałąki (określenie trolejbusowe) elektrobusu. Tak było na początku ich funkcjonowania, jak jest teraz nie wiem.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 04 mar 2020, 15:54

5870 w poniedziałek zrobił 1,5 kółka na 503, wczoraj i dziś stał. To są autobusy na miarę naszych możliwości! :D

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 mar 2020, 16:32

marcus pisze:
04 mar 2020, 15:54
5870 w poniedziałek zrobił 1,5 kółka na 503, wczoraj i dziś stał. To są autobusy na miarę naszych możliwości! :D
Po co za szybko ilość cykli ładowania wykorzystać :^o W ogóle to "polityczne" wysyłanie na siłę 5870 powoduje tylko niepotrzebny zamęt.
"Był to jednak zamęt grubymi nićmi szyty i wiemy, lep jakiej propagandy kryje się za tymi nićmi..." :D

Już lepiej by było na 503 przerzucić dodatki z R-2 na R-1 (w zamian za coś z 401 czy coś w tym stylu) i niech sobie tam kręci się razem z 7100...

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 mar 2020, 23:27

5870 stoi na awarię webasta, poza tym dodatki na 503 mają od 5 do 8 godzin pracy. Tylko 7100 takim dodatkom by dokonał. Poza tym przewoźnik ma to co chciał, czyli często a krótko ładowany autobus stąd ten krótki zasięg.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 mar 2020, 7:58

Grudzień tego roku 130 sztuk elektryków stoi na terenie Redutowej i czeka na wybudowanie/zakończenie budowy ładowarek. Ubezpieczenie leci, gwarancja też no i Zdziś ma co robić bo pilnuje autobusów.

Grudzień 2021 roku po roku zmagań z dostawcą prądu działają ładowarki wozy z Redutowej w końcu mogą wyjechać.

Luty 2022 MZA nie nadąża ściągać do zajezdni padniętych elektryków z powodu awarii ładowarek na mieście.

Śmieszne ale może być prawdziwe. Kupili by 150 sztuk za to CNG i było by super.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2020, 8:17

beni pisze:
05 mar 2020, 7:58
Kupili by 150 sztuk za to CNG i było by super.
Za cenę 130 elektryków, moglibyśmy mieć 260 gazowców.

ODPOWIEDZ