Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Jurand
- Posty: 1063
- Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42
Post
autor: Jurand » 20 cze 2020, 23:39
fraktal pisze: ↑20 cze 2020, 23:04
Kacper R3 pisze: ↑20 cze 2020, 22:20
Jakto nikt nie pomyślał że coś się może zepsuć?. A jak pojedzie na miasto 70 sztuk będzie np: Burza i co dalej podmianka czym?
Docelowo ładowarek na mieście ma być więcej niż jedną i to na obu krańcach np. na Chomiczówce i w Wilanowie.
Dobrze napisałeś docelowo
Znasz terminy kiedy tam będą i w dodatku sprawne
-
fraktal
- Posty: 5469
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 20 cze 2020, 23:51
Nie znam, bo na szczęście w MZA nie pracuję.
-
SławekM
- (solaris8315)
- Posty: 17699
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
-
Kontakt:
Post
autor: SławekM » 21 cze 2020, 8:50
Jurand pisze: ↑20 cze 2020, 23:39
fraktal pisze: ↑20 cze 2020, 23:04
Docelowo ładowarek na mieście ma być więcej niż jedną i to na obu krańcach np. na Chomiczówce i w Wilanowie.
Dobrze napisałeś docelowo
Znasz terminy kiedy tam będą i w dodatku sprawne
Ładowarki miały działać w ciągu 11-16 miesięcy od dnia podpisania umowy (zależne od ilości i lokalizacji). Pierwsze miały być po 11 miesiącach (po dwie) na Wilanowie i Chomiczówce. Umowę podpisali 28 czerwca 2019 roku, tak więc teoretycznie już powinny działać.
-
Jurand
- Posty: 1063
- Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42
Post
autor: Jurand » 21 cze 2020, 8:53
SławekM pisze: ↑21 cze 2020, 8:50
Jurand pisze: ↑20 cze 2020, 23:39
Dobrze napisałeś docelowo
Znasz terminy kiedy tam będą i w dodatku sprawne
Ładowarki miały działać w ciągu 11-16 miesięcy od dnia podpisania umowy (zależne od ilości i lokalizacji). Pierwsze miały być po 11 miesiącach (po dwie) na Wilanowie i Chomiczówce. Umowę podpisali 28 czerwca 2019 roku, tak więc teoretycznie już powinny działać.
Otóż to
A co mamy?
Awaryjną ładowarkę na Konwiktorskiej i trzeba na biegu wozy podmieniać
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 21 cze 2020, 9:02
Rozumiem że MZA będzie w zapasie trzymało 130 autobusów ze standardowym napędem, jakby trzeba było nagle podmienić elektryki z powodu awarii ładowarki? XD Bo skoro zepsuła się nowa ładowarka i to w okresie letnim, to z upływem czasu i przy gorszych warunkach atmosferycznych będzie pewnie tylko gorzej.
-
Kacper R3
- Posty: 253
- Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52
Post
autor: Kacper R3 » 21 cze 2020, 9:20
Nie zamierzam tutaj hejtować ale ładowarki na Spartańskiej i Konwiktorskiej psuły się już chyba kilka razy a moje pytanie jest takie: Jak zorganizowany będzie serwis bo należało by pomyśleć o Agregatoautobusie by podstawił się na kraniec z wtyczką jak nagle okaże się że nie będzie czym tych cudów ekologi naładować. Dodam iż nowe jest wrogiem dobrego.
-
zxcvbnm
- Posty: 2201
- Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
- Lokalizacja: Garażowany w Wawrze
Post
autor: zxcvbnm » 21 cze 2020, 9:24
Co można było zrobić za pieniądze za autobusy i ładowarki elektryczne?
A. Kupić 160-200 autobusów gazowych (W tym MAXI)
B. Zwiększyć plan brygad i poprawić układ komunikacyjny w dzielnicach
C. Albo po prostu zaoszczędzić pieniądze na lepsze lata.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
Kacper R3
- Posty: 253
- Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52
Post
autor: Kacper R3 » 21 cze 2020, 9:38
Ale pieniążki na Elektryki pochodzą z innej puli a miasto wnosi chyba tylko 40 procent kosztów...
-
michael112
- Posty: 2813
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 21 cze 2020, 10:04
Śmiech na sali z tymi busami elektrycznymi...
-
ashir
- Posty: 27688
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 21 cze 2020, 11:03
Autobus Czerwon pisze: ↑21 cze 2020, 9:02
Rozumiem że MZA będzie w zapasie trzymało 130 autobusów ze standardowym napędem, jakby trzeba było nagle podmienić elektryki z powodu awarii ładowarki? XD Bo skoro zepsuła się nowa ładowarka i to w okresie letnim, to z upływem czasu i przy gorszych warunkach atmosferycznych będzie pewnie tylko gorzej.
Jak będzie 130 autobusów to i pewnie MZA będzie zależało, żeby do takich sytuacji nie dochodziło. A ładowarka z jakiego powodu się zepsuła? Może była niewłaściwie użytkowana przez kierowców?
-
mkm101
- Posty: 993
- Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
-
Kontakt:
Post
autor: mkm101 » 21 cze 2020, 11:32
Jurand pisze: ↑20 cze 2020, 22:45
Ja się z kolei zastanawiam jak to będzie, gdy przyjedzie wszystkie 130 wozów
Nic wielkiego się nie stanie.
Na liniach przeznaczonych na elektrobusy będzie o 1/3 więcej brygad przy tej samej częstotliwości (tak by był czas na podładowanie elektrobusów na pętlach), dodatkowo na pętlach będą stały po 2-3 rezerwy (diesel/gaz).
Ale to przecież koszt postępu...
-
fraktal
- Posty: 5469
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 21 cze 2020, 11:58
Autobus Czerwon pisze: ↑21 cze 2020, 9:02
Rozumiem że MZA będzie w zapasie trzymało 130 autobusów ze standardowym napędem, jakby trzeba było nagle podmienić elektryki z powodu awarii ładowarki? XD Bo skoro zepsuła się nowa ładowarka i to w okresie letnim, to z upływem czasu i przy gorszych warunkach atmosferycznych będzie pewnie tylko gorzej.
Zamiast zapasowych autobusów, wystarczy mieć po prostu zapasowe ładowarki. A skoro teraz jest jedna, to w razie awarii, mamy to, co mamy. Wg danych realbusa, to pierwsza sytuacja w tym tygodniu, że elektryki musiały być rzeczywiście podmienione i nazajutrz nie wyjechały. A że jedna z zajezdni być może twierdzi co innego, żeby elektryków nie wysyłać na miasto wcale...
Eksploatacja elektryków jest trudniejsza niż autobusów spalinowych to prawda, ale skoro miasto już się na to zdecydowało, to kluczem jest dobre zarządzanie.
-
Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Post
autor: Solaris » 21 cze 2020, 18:15
Flash8222 pisze: ↑19 cze 2020, 17:10
Jedna na Konwiktorskiej i po jednej na R7, R10 i R13 jeśli mówimy o ładowarkach dla 130 elektryków
Na R-10 jest jedna ładowarka na pantograf i to się zgadza.
Jest też 25 szaf podwójnych do ładowania jednocześnie 50 elektryków. Wszystkie są gotowe do działania.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 22 cze 2020, 8:09
Kacper R3 pisze: ↑21 cze 2020, 9:38
Ale pieniążki na Elektryki pochodzą z innej puli a miasto wnosi chyba tylko 40 procent kosztów...
Nie, do gazowców albo hybryd też można było dostać dofinansowanie. Nie mówiąc oczywiście o tym, że mogło to iść na budowę trasy tramwajowej lub zakup tramwajów, czego - w przeciwieństwie do zapewnienia ekologicznych autobusów - np. ajent nie zrobi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Flash8222
- Posty: 7592
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
- Lokalizacja: Pies wam mordy lizał
Post
autor: Flash8222 » 22 cze 2020, 8:48
I tutaj jesteś w błędzie, w przetargu na 50 brygad ekologicznymi wozami które wygrał Mobilis z hybrydowymi MANami, Europa Express proponowała elektryczne Ursusy.