Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2020, 7:36

A na Szczęśliwcach jak się do ładowarki nie podłączały, tak się nie podłączają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 paź 2020, 7:37

Czekają na przyłącze, czas oczekiwania na nie to 18 miesięcy od zgłoszenia.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 paź 2020, 7:48

Ogólnie tak, ale pytanie, kiedy o to wystąpiono (wystąpienie po wybudowaniu byłoby idiotyczne) a także można spróbować wykorzystać istniejące przyłącze i zapłacić za linię zasilającą po swojej stronie. Choć nie wiem, z czego ładowarki są zasilane - jak z 15kV to generalnie słabo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 paź 2020, 10:50

Solaris pisze:
07 paź 2020, 16:27
fraktal pisze:
07 paź 2020, 11:57
Też myślałem, że się kierowcy już do zapowiedzi przyzwyczaili. Niestety ostatnio coraz częściej zauważam, że są wyciszone - i to najczęściej nomen omen w elektrykach.
Może to nie jest zbyt eleganckie i sprawiedliwe, ale jak to czytam, to mam wrażenie, że gdzieś dzwoni, tylko nie bardzo wiecie, w którym kościele.
Oświecę was. Głośność jest ustawiona systemowo, na poziomie głośności 70 lub 72. Jeżeli nawet się przestawić głośność na poziom 90, to postawieniu elektryka na noc pod ładowarkę i wyłączy hebel, to system przywraca pierwotne ustawieniu po włączeniu hebla przez zmianę A. Dodatkowo niewielu kierowców wie, jak to przestawić. Dlatego w jednych wozach zapowiedzi są głośniejsze, a innych cichsze.
Jechałem elektrykami na 503 w czerwcu i zapowiedzi były głośniejsze (przynajmniej było coś było słychać), natomiast jadąc kilkakrotnie 111 zauważyłem, że w wielu wozach ich nie słychać prawie wcale. Nawet jeśli jest to błąd systemowy tak jak piszesz, to czemu żaden z kierowców tego nie odpisze? Gdy mój znajomy odpisał kiedyś awarię zapowiedzi w swoim wozie - zapowiedzi się urywały - to na zajezdni zdziwili się , że w ogóle odpisuje takie rzeczy, nie sądzę zatem żeby wielu kierowców szło jego śladem.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 paź 2020, 10:56

Flash8222 pisze:
09 paź 2020, 7:37
Czekają na przyłącze, czas oczekiwania na nie to 18 miesięcy od zgłoszenia.
A zgłoszenie było w chwili montażu? 18 miesięcy od sierpnia? Czy oni sobie jaja robią?
P.S. A co na to warunki przetargu? Nie było jakichś terminów w jakich mają być uruchomione?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 09 paź 2020, 23:58

fraktal pisze:
09 paź 2020, 10:50
Solaris pisze:
07 paź 2020, 16:27

Może to nie jest zbyt eleganckie i sprawiedliwe, ale jak to czytam, to mam wrażenie, że gdzieś dzwoni, tylko nie bardzo wiecie, w którym kościele.
Oświecę was. Głośność jest ustawiona systemowo, na poziomie głośności 70 lub 72. Jeżeli nawet się przestawić głośność na poziom 90, to postawieniu elektryka na noc pod ładowarkę i wyłączy hebel, to system przywraca pierwotne ustawieniu po włączeniu hebla przez zmianę A. Dodatkowo niewielu kierowców wie, jak to przestawić. Dlatego w jednych wozach zapowiedzi są głośniejsze, a innych cichsze.
Jechałem elektrykami na 503 w czerwcu i zapowiedzi były głośniejsze (przynajmniej było coś było słychać), natomiast jadąc kilkakrotnie 111 zauważyłem, że w wielu wozach ich nie słychać prawie wcale. Nawet jeśli jest to błąd systemowy tak jak piszesz, to czemu żaden z kierowców tego nie odpisze? Gdy mój znajomy odpisał kiedyś awarię zapowiedzi w swoim wozie - zapowiedzi się urywały - to na zajezdni zdziwili się , że w ogóle odpisuje takie rzeczy, nie sądzę zatem żeby wielu kierowców szło jego śladem.
Kierowcy nie odpisują takich rzeczy, bo wiąże się to z wyśmianiem przez pana mechanika "Janusza" na OC, lub pytaniem czy to aż tak istotny problem. Skoro warsztat ma wywalone to kierowcy też mają. Kółko się zamyka.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 paź 2020, 7:23

michael112 pisze:
09 paź 2020, 10:56
Flash8222 pisze:
09 paź 2020, 7:37
Czekają na przyłącze, czas oczekiwania na nie to 18 miesięcy od zgłoszenia.
A zgłoszenie było w chwili montażu? 18 miesięcy od sierpnia? Czy oni sobie jaja robią?
P.S. A co na to warunki przetargu? Nie było jakichś terminów w jakich mają być uruchomione?
Terminy były. Ale też "swoje" dokłada miasto. Oczekiwanie ponad 3 miesiące na zgodę na budowę ładowarek to też coś nie halo. Najpierw ładnie w mediach było, że kupujemy nowe ekologiczne autobusy, a po fanfarach rzucamy kłody pod nogi. Dobrze, że już Chomiczówka zaczęła się budować (następna pętla chyba Wilanów...), więc część elektryków będzie można posłać na 116 i 180. Same elektryki już są w komplecie zrobione, tylko po co mają przyjeżdżać skoro nie mają gdzie się ładować...

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 paź 2020, 18:44

Jak się niemcom sprzedaje całą infrastrukturę w Warszawie to nie ma co się dziwić.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 paź 2020, 19:06

SławekM pisze:
10 paź 2020, 7:23
Dobrze, że już Chomiczówka zaczęła się budować (następna pętla chyba Wilanów...), więc część elektryków będzie można posłać na 116 i 180.
Patrząc na historię z ładowarką szczęśliwicką, nie cieszmy się przedwcześnie, bo sama ładowarka stojąca na pętli to jeszcze nie wszystko.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 paź 2020, 1:19

konri pisze:
09 paź 2020, 23:58
fraktal pisze:
09 paź 2020, 10:50
Jechałem elektrykami na 503 w czerwcu i zapowiedzi były głośniejsze (przynajmniej było coś było słychać), natomiast jadąc kilkakrotnie 111 zauważyłem, że w wielu wozach ich nie słychać prawie wcale. Nawet jeśli jest to błąd systemowy tak jak piszesz, to czemu żaden z kierowców tego nie odpisze? Gdy mój znajomy odpisał kiedyś awarię zapowiedzi w swoim wozie - zapowiedzi się urywały - to na zajezdni zdziwili się , że w ogóle odpisuje takie rzeczy, nie sądzę zatem żeby wielu kierowców szło jego śladem.
Kierowcy nie odpisują takich rzeczy, bo wiąże się to z wyśmianiem przez pana mechanika "Janusza" na OC, lub pytaniem czy to aż tak istotny problem. Skoro warsztat ma wywalone to kierowcy też mają. Kółko się zamyka.
Dlatego to powinien kontrolować ZTM. Ale ponieważ trudno to sprawdzić z radiowozu z zewnątrz w przeciwieństwie do braku krawata u kierowcy, to jak widać każdy sobie zapowiedzi olewa.

Z tym, że u znajomego na Ostrobramskiej usterkę zapowiedzi naprawili, może gdyby więcej kierowców ospisywało nie byłoby już to takie niecodzienne dla warsztatu.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 paź 2020, 8:07

fluger pisze:
10 paź 2020, 18:44
Jak się niemcom sprzedaje całą infrastrukturę w Warszawie to nie ma co się dziwić.
"Reklamacje" do SLD bo to za ich czasów sprzedano Stoen.
michael112 pisze:
10 paź 2020, 19:06
SławekM pisze:
10 paź 2020, 7:23
Dobrze, że już Chomiczówka zaczęła się budować (następna pętla chyba Wilanów...), więc część elektryków będzie można posłać na 116 i 180.
Patrząc na historię z ładowarką szczęśliwicką, nie cieszmy się przedwcześnie, bo sama ładowarka stojąca na pętli to jeszcze nie wszystko.
Tu się zgodzę. Na Szczęśliwicach na razie robi za pomnik, bo nie działa... W takim tempie to te ładowarki to może do końca 2021 zrobią...

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 paź 2020, 10:37

I jak to 162? Pykło?
ŁK

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 paź 2020, 10:46

Łukasz pisze:
12 paź 2020, 10:37
I jak to 162? Pykło?
Coś pyklo i zaiskrzylo 😎

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 paź 2020, 10:50

Elektryki jeździły na wszystkich brygadach. Natomiast nie wiem jak w praktyce ma wyglądać ładowanie wozów na R-4, gdy 162 na Pl. Hallera stoi zaledwie 15 minut? Kierowcy zmieniają autobusy?

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 12 paź 2020, 10:53

Dokładnie, są podmiany co dwa kółka.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ODPOWIEDZ