Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 gru 2020, 16:07

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 15 gru 2020, 16:33

W ubiegłym tygodniu załapałem się do przegubowego elektrobusa na linii 171 - wrażenia pozytywne jak w trolejbusie. Komfort jazdy o niebo lepszy niż w Wiedniu w autobusopodobnym wyrobie firmy Rampini.
ZUS fundatorem emigracji

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 gru 2020, 17:47

To wypadałoby skonsultować to z oddziałem R-4, bo chyba nadal nie debiutowały 5976, 5991, 5992, 5993 i 5998?

https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... d-choinke/
W szczególności ZTM mija się z prawdą...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2020, 18:06

No, linie 511, 705 i 735 to wyjątkowo związane z obsługą Traktu Królewskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 19 gru 2020, 1:45

zxcvbnm pisze:
14 gru 2020, 21:07
Glonojad pisze:
14 gru 2020, 20:49
W Biuletynie ZTM jest troche info o elektrykach. Wygląda na to, że mamy obecnie dwa zbiory: pętle z ładowarkami, ale bez zasilania i pętle z zasilaniem, ale bez ładowarek.
A ile jest pętli w sumie zbiorów? Czy dalej połowa pętli to zbiór pusty?
*Iloczyn zbiorów
Suma to wszystkie omawiane pętle ;)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 22 gru 2020, 8:58

Dziś wyjechały ostatnie elektryki ze Stalowej. W ten sposób komplet w ruchu.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 gru 2020, 9:43

A 5991 wyjechał?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 312
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 22 gru 2020, 14:08

ashir pisze:
22 gru 2020, 9:43
A 5991 wyjechał?
19 grudnia ostatnio się logował na 162

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 22 gru 2020, 14:19

karmat pisze:
22 gru 2020, 14:08
ashir pisze:
22 gru 2020, 9:43
A 5991 wyjechał?
19 grudnia ostatnio się logował na 162
A zadebiutował 17 grudnia na 128.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 10 sty 2021, 12:38

Chciałem polecić audycję apropo elektrobusów.
Jest o Jaworznie, jest o Radomiu i Warszawie. Wywiady i sporo dobrej roboty.
https://www.wezelprzesiadkowy.pl/86-ele ... miejskiej/
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

cezari
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach

Post autor: cezari » 10 sty 2021, 18:25

Wczoraj, a w zasadzie już dziś tuż po północy jechałem N02. Zaobserwowałem, że dwa elektryki nie zdołały dociągnąć do zajezdni na Stalowej. Jeden padł na lewym pasie Al. Solidarności. Reanimowało go pogotowie techniczne. Drugi (5988) zdołał dotoczyć się na Szwecką i tam padł. Często się to zdarza?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 11 sty 2021, 22:05

cezari pisze:
10 sty 2021, 18:25
Wczoraj, a w zasadzie już dziś tuż po północy jechałem N02. Zaobserwowałem, że dwa elektryki nie zdołały dociągnąć do zajezdni na Stalowej. Jeden padł na lewym pasie Al. Solidarności. Reanimowało go pogotowie techniczne. Drugi (5988) zdołał dotoczyć się na Szwecką i tam padł. Często się to zdarza?
Często, zwłaszcza w weekendy na 169 i 269. Czasami nie ma dnia, żeby któryś nie padł.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2021, 8:43

Czy elektrobusy mają jakiś tryb snow lub inne systemy zimowe?
ŁK

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 13 sty 2021, 13:07

Nawet jeśli jest, nie było w karcie, to nie użyto :term:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 sty 2021, 19:24

Glonojad pisze:
14 gru 2020, 20:49
W Biuletynie ZTM jest troche info o elektrykach. Wygląda na to, że mamy obecnie dwa zbiory: pętle z ładowarkami, ale bez zasilania i pętle z zasilaniem, ale bez ładowarek.
W biuletynie wygląda to tak:
Na pętlach Szczęśliwice i Chomiczówka oraz na terenie MZA przy ul. Włościańskiej gotowe już urządzenia czekają na włączenie do sieci elektrycznej. Z kolei do końca roku elektrobusy zaczną ładować się na pętlach Esperanto i Nowodwory – tam sieć przyłączeniowa już działa, a w najbliższym czasie wkroczą ekipy budowlane, które ustawią ładowarki.
Minął miesiąc. Z tego co pisze WGKM (link1 link2) wynika że i na pętli Esperanto, i na pętli Nowodwory ładowarki powinny już fizycznie stać. Jeśli sieć przyłączeniowa tam działała, to na co czekają z ich uruchomieniem?

W ogóle opieszałość w temacie montażu i podłączeń ładowarek mnie zastanawia. Gdzie są władze ZTM i MZA? Gdzie jest prezydent Warszawy? Czy nie powinien zabrać w sprawie głosu?
A jeśli nawet problem jest wyłącznie po stronie zewnętrznej firmy energetycznej to czy nie warto by tematu medialnie nagłośnić? Może redaktor Osowski z "Gazety Stołecznej" mógłby coś by napisać w temacie? (nie wiem, jak dużą ma swobodę doboru tematów w swojej redakcji) Wydaje mi się że czyta to forum, to może zauważy ten wpis.
Żeby doprecyzować, chodziło by albo o jakieś działania ze strony prezydenta czy chociaż publiczną wypowiedź piętnującą firmę energetyczną (jeżeli to ona jest winna). W przypadku prasy miałbym na myśli artykuł który wyjaśniłby problem szerokiej opinii publicznej (czytelnikom). Dziennikarz ma też możliwość wykonać telefon czy też napisać mail lub list do firmy odpowiedzialnej za opóźnienie i wtedy przedstawiciele muszą się tłumaczyć. Presja społeczna często pomaga. ;)
Byłem sceptyczny wobec pomysłu zakupu autobusów na baterie w dzisiejszej technologii, ale skoro już zainwestowano niemałe pieniądze, a zarówno autobusy jak i ładowarki znajdują się tam, gdzie znaleźć się powinny, to należy dołożyć starań żeby cały system ruszył możliwie najszybciej. Chyba zgodzimy się że wypuszczanie elektryków na dodatki lub nawet na całki ale na liniach blisko zajezdni i z podmianami wozów co kilka kółek jest mało optymalnym wykorzystaniem tych autobusów i w pewnym sensie nawet marnowaniem zainwestowanych pieniędzy.

ODPOWIEDZ