Elektrobusy
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Szczególnie że zwrotnice musialyby być dwie - przed i za przystankiem. I między nimi trolejbus też by się toczył.
Bez przesady. 20 to było w danych czasach, teraz by bezpiecznie przejechać starczy około 40.Autobus Czerwon pisze: ↑26 sty 2021, 22:48Trzeba i to tak mocno. Chyba do 15-20 km/h patrząc na oko na trolejbusy przejeżdżające przez zwrotnice.michael112 pisze: ↑26 sty 2021, 22:37
Jeżeli przy takiej zwrotnicy trzeba zwolnić, to nie ma to sensu.
Natomiast z pewnością spowalniałoby to przejazd. Więc jeśli przywrócić kable to widzę inne ciągi niż te mosty - najlepiej zacząć od jednopasmowych ulic typu Wałbrzyska-Lotników gdzie mamy jeden tor jazdy. A najlepiej to w miejscach takich jak Książęca czy Dolna - przewagą trolejbusu nad autobusem jest jazda po wzniesieniach.
Właśnie jadę 5898 i zastanawiam się co może być powodem, że autobus przyspiesza jakby skokowo, to kierowca tak co chwila przyciska ten gaz, czy to jakaś wada? Jakbym jakimś szarpakiem z rozwaloną skrzynią jechał, a nie elektrykiem.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Mi też jakiś system antypoślizgowy przychodzi do głowy.
Czy autobus elektryczny może się ładować z pasażerami na pokładzie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
W różnych miastach różnie się uważa. U nas się ładują z pasażerami.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Na Esperancie i Szczęśliwicach raczej się nie da inaczej.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Można, a nawet trzeba. Na chwilę obecną, ładowarki instalowane w Warszawie, są bardzo czułe na zmiany wypoziomowania autobusu i potrafią doprowadzić do przerwania ładowania. Prostym przykładem jest Konwiktorska. Paradoksem jest to, że dzięki temu, iż było trochę przepychanek słownych z pasażerami, a może nawet i trochę skarg w tym temacie. Konwiktorska dołączyła (jako trzecia w Warszawie) do prawidłowych krańców dla autobusów komunikacji miejskiej, ale tylko dla linii 503.
Konwiktorska 04 - Przystanek dla wysiadających
Konwiktorska - Przystanek techniczny - ładowarka
Konwiktorska 01 - Przystanek dla wsiadających
Oczywiście, że da radę inaczej.
I pewnie Ciebie to bardzo boli, że tylko dla 503? A przystanków technicznych w Warszawie jest więcej, tak samo w całej aglomeracji warszawskiej.
Jak się nie trudno domyśleć to Konwiktorska 02.Solaris pisze: Konwiktorska - Przystanek techniczny - ładowarka
Nie ma czegoś takiego, jak prawidłowy kraniec z punktu widzenia Organizatora i pasażera. Jest co najwyżej nieprawidłowa organizacja przerw z punktu widzenia kierowcy i pracodawcy.Solaris pisze: ↑29 sty 2021, 22:18Można, a nawet trzeba. Na chwilę obecną, ładowarki instalowane w Warszawie, są bardzo czułe na zmiany wypoziomowania autobusu i potrafią doprowadzić do przerwania ładowania. Prostym przykładem jest Konwiktorska. Paradoksem jest to, że dzięki temu, iż było trochę przepychanek słownych z pasażerami, a może nawet i trochę skarg w tym temacie. Konwiktorska dołączyła (jako trzecia w Warszawie) do prawidłowych krańców dla autobusów komunikacji miejskiej, ale tylko dla linii 503.
Konwiktorska 04 - Przystanek dla wysiadających
Konwiktorska - Przystanek techniczny - ładowarka
Konwiktorska 01 - Przystanek dla wsiadających
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Gdzieś musieli postawić. Można zrobić przystanek zbiorczy. 20 lat się nie dało zrobić przystanku zbiorczego na Banacha, aż w końcu ktoś zrobił
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moim zdaniem Szczęśliwice zorganizowano źle. Trzeba było ustawić ładowarki obok siebie, nie jedna za drugą, na drugim stanowisku - wtedy wciąż mogłyby się ładować dwa autobusy, nie byłoby podjeżdżania, a odbiór pasażerów przed odjazdem byłby na początku peronu. Przystanek dla wysiadających przy veturilo - jest miejsce, był przez chwilę w czasie budowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.