Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Post
autor: Solaris » 22 lut 2021, 18:27
michael112 pisze: ↑18 lut 2021, 14:44
Szymon pisze: ↑18 lut 2021, 13:43
Ładowarki na Chomiczówce świecą na zielono, także kolejne światełko w tunelu.
Nawet duże światełko. W odróżnieniu od Esperanta i Szczęśliwic, uruchomienie tej ładowarki da możliwość puszczenia autobusów elektrycznych na kolejne linie, i to aż dwie, w dodatku chyba najbardziej brygadożerne ze wszystkich kursujących TK.
Niestety. To światełko jest niestety marne. Tyle, że świeci i nic więcej. Na Konwiktorskiej rano też świeciło się na zielono, a i tak elektryki (na 503 i zdaje się, że na 178 też) dziś omijały Konwiktorską szerokim łukiem.
To chyba jakiś rodzaj elektrycznego koronawirusa
-
MJ
- (Jachim)
- Posty: 2203
- Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57
Post
autor: MJ » 22 lut 2021, 20:03
fraktal pisze: ↑18 lut 2021, 20:24
Szymon pisze: ↑18 lut 2021, 13:43
Ładowarki na Chomiczówce świecą na zielono, także kolejne światełko w tunelu.
Zanim Woronicza wyśle tam jakiegoś elektryka, to minie jakieś pół roku.
Ostrobramska też nie wiem, czy będzie ryzykować, bo ma najdalej na zajezdnię, a Stalowa plan na elektryki ma bardzo napięty. Nie ma to jak mój wrodzony optymizm.
Co to znaczy "nie wiadomo czy będzie ryzykować"? Przecież był przykaz na ekologiczne wozy na Trakcie Królewskim. Jeżeli jest infrastruktura dostosowana oraz sprawna to od razu powinny zostać wysłane w to miejsce elektryki. Dlaczego Kleszczowa musi się spinać i realizować nakaz taborowy, a w tym czasie pozostałe zajezdnie wiadomo co na to kładą? W szczególności Ostrobramska, która ma - z tego co kojarzę - 35 Solbusów gazowych oraz 4 hybrydy. Według wyprawek to mają zaledwie 8 brygad w DP i 5 w DŚ na 116 na Trakcie (pominąłem tutaj 111 i 503, bo tam jest wszystko dostosowane do elektryków), które powinni realizować innymi pojazdami "ekologicznymi" do czasu uruchomienia ładowarek. Dlaczego od nich nikt tego nie wymaga i prawdopodobnie nie mają za to konsekwencji?
-
fraktal
- Posty: 5475
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 22 lut 2021, 20:15
MJ pisze: ↑22 lut 2021, 20:03
fraktal pisze: ↑18 lut 2021, 20:24
Zanim Woronicza wyśle tam jakiegoś elektryka, to minie jakieś pół roku.
Ostrobramska też nie wiem, czy będzie ryzykować, bo ma najdalej na zajezdnię, a Stalowa plan na elektryki ma bardzo napięty. Nie ma to jak mój wrodzony optymizm.
Co to znaczy "nie wiadomo czy będzie ryzykować"? Przecież był przykaz na ekologiczne wozy na Trakcie Królewskim. Jeżeli jest infrastruktura dostosowana oraz sprawna to od razu powinny zostać wysłane w to miejsce elektryki. Dlaczego Kleszczowa musi się spinać i realizować nakaz taborowy, a w tym czasie pozostałe zajezdnie wiadomo co na to kładą? W szczególności Ostrobramska, która ma - z tego co kojarzę - 35 Solbusów gazowych oraz 4 hybrydy. Według wyprawek to mają zaledwie 8 brygad w DP i 5 w DŚ na 116 na Trakcie (pominąłem tutaj 111 i 503, bo tam jest wszystko dostosowane do elektryków), które powinni realizować innymi pojazdami "ekologicznymi" do czasu uruchomienia ładowarek. Dlaczego od nich nikt tego nie wymaga i prawdopodobnie nie mają za to konsekwencji?
Bo tylko Kleszczowa ma nakaz wysyłania gazowców, pozostałe zajezdnie mogą chyba wysyłać już wozy z normą Euro 5.
A przynajmniej tak wysyłają, więc pewnie nie ma za to kar. Chociaż w lutym znowu i tak w miarę często na 116 pojawiają się solbusy gazowe z Ostrobramskiej, to pewnie jest jakieś zalecenie.
-
MJ
- (Jachim)
- Posty: 2203
- Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57
Post
autor: MJ » 22 lut 2021, 20:29
fraktal pisze: ↑22 lut 2021, 20:15
Bo tylko Kleszczowa ma nakaz wysyłania gazowców, pozostałe zajezdnie mogą chyba wysyłać już wozy z normą Euro 5.
A przynajmniej tak wysyłają, więc pewnie nie ma za to kar. Chociaż w lutym znowu i tak w miarę często na 116 pojawiają się solbusy gazowe z Ostrobramskiej, to pewnie jest jakieś zalecenie.
A kto odpowiada za ustalanie tych nakazów, ZTM czy to wewnętrzne zarządzenia MZA? W sobotę jeździłem 116 i nie minąłem się z żadnym Solbusem LNG, za to z Solbusem z dieslem z Woronicza już tak. Trochę to niekonsekwetne narzucać jednej zajezdni wykonywanie zadań a od drugiej nie wymagać tego. Szczególnie, że tych brygad na Solbusy nie jest dużo.
-
fraktal
- Posty: 5475
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 22 lut 2021, 20:37
MJ pisze: ↑22 lut 2021, 20:29
fraktal pisze: ↑22 lut 2021, 20:15
Bo tylko Kleszczowa ma nakaz wysyłania gazowców, pozostałe zajezdnie mogą chyba wysyłać już wozy z normą Euro 5.
A przynajmniej tak wysyłają, więc pewnie nie ma za to kar. Chociaż w lutym znowu i tak w miarę często na 116 pojawiają się solbusy gazowe z Ostrobramskiej, to pewnie jest jakieś zalecenie.
A kto odpowiada za ustalanie tych nakazów, ZTM czy to wewnętrzne zarządzenia MZA? W sobotę jeździłem 116 i nie minąłem się z żadnym Solbusem LNG, za to z Solbusem z dieslem z Woronicza już tak. Trochę to niekonsekwetne narzucać jednej zajezdni wykonywanie zadań a od drugiej nie wymagać tego. Szczególnie, że tych brygad na Solbusy nie jest dużo.
Zalecenie jest raczej z ZTMu. Gdyby było to wewnętrzne zalecenie MZA, to nawet Kleszczowa by się tym nie przejmowała.
Problem jest taki, że 116 późno kończy i... pewnie nie każdemu to odpowiada [kto ma na stałe solbusa gazowego]. Czyli jak zwykle.
-
reserved
- Posty: 14581
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 23 lut 2021, 1:22
fraktal pisze: ↑22 lut 2021, 20:37
Problem jest taki, że 116 późno kończy i... pewnie nie każdemu to odpowiada [kto ma na stałe solbusa gazowego]. Czyli jak zwykle.
Kiedyś rozmawiałem z kolegą z Ostrobramskiej, właścicielem jednego z tamtejszych gazowców, który mówił że z racji jeżdżenia tymi LNG ma zmiany co najwyżej 8-godzinne i codziennie na zmianach B kończy dość wcześnie pracę (co mu pasuje ze względu na rodzinę). Czyli ma np. godziny typu 13:00-21:00. Jak się domyślam, wiąże się to z tym, że tych gazowców się nie wypuszcza na długie zmiany ze względu na to, że nie przejeżdżą aż tyle. Ale czy ja dobrze to zrozumiałem? Jeśli tak, to może tu jest pies pogrzebany w tym co mówisz o 116 i późnym kończeniu?
-
fraktal
- Posty: 5475
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 23 lut 2021, 10:13
reserved pisze: ↑23 lut 2021, 1:22
fraktal pisze: ↑22 lut 2021, 20:37
Problem jest taki, że 116 późno kończy i... pewnie nie każdemu to odpowiada [kto ma na stałe solbusa gazowego]. Czyli jak zwykle.
Kiedyś rozmawiałem z kolegą z Ostrobramskiej, właścicielem jednego z tamtejszych gazowców, który mówił że z racji jeżdżenia tymi LNG ma zmiany co najwyżej 8-godzinne i codziennie na zmianach B kończy dość wcześnie pracę (co mu pasuje ze względu na rodzinę). Czyli ma np. godziny typu 13:00-21:00. Jak się domyślam, wiąże się to z tym, że tych gazowców się nie wypuszcza na długie zmiany ze względu na to, że nie przejeżdżą aż tyle. Ale czy ja dobrze to zrozumiałem? Jeśli tak, to może tu jest pies pogrzebany w tym co mówisz o 116 i późnym kończeniu?
116 dają radę obsłużyć, jeśli nie wszystkie brygady z Ostrej to na pewno większość. Dzisiaj na przykład realbus pokazuje bodajże 3 gazowce z Ostrej, w tym na 10 brygadzie,która kończy o 23:00. Wszystko zależy przecież od liczby kilometrów, a nie od czasu pracy - a 116 ma długie postoje. Ale część osób dlatego wybiera właśnie solbusy, żeby kończyć wcześniej, więc zapewne 116 rzadko dostają z grafiku, a w MZA wóz idzie jak wiadomo za kierowcą.
-
reserved
- Posty: 14581
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 23 lut 2021, 10:23
fraktal pisze: ↑23 lut 2021, 10:13
a 116 ma długie postoje
Poważnie? Pamiętam że jak jeździłem, to na Wilanowie było zaledwie po 10 minut i przyjeżdżało się nieraz na odjazd. Na Chomiczówce trochę lepiej było.
-
bartoni722
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Post
autor: bartoni722 » 23 lut 2021, 10:36
Zależy od brygady. Jednak większość brygad w obu zmianach załapuje się na ponad 20 w Wilanowie (pełen obieg 3h) a na Chomikach cały dzień jest 22-28 więc generalnie można uznać że są tam dobre postoje. Np. chyba najlepsza pod tym względem ma 19:31-20:01 na Chomikach a potem 21:03-21:27 na Wilanowie.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
-
fraktal
- Posty: 5475
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 23 lut 2021, 10:49
reserved pisze: ↑23 lut 2021, 10:23
fraktal pisze: ↑23 lut 2021, 10:13
a 116 ma długie postoje
Poważnie? Pamiętam że jak jeździłem, to na Wilanowie było zaledwie po 10 minut i przyjeżdżało się nieraz na odjazd. Na Chomiczówce trochę lepiej było.
Bo pewnie jeździłeś w weekend i to pewnie z objazdem Traktu Królewskiego. To się odbija znacząco na przerwach. W DP naprawdę można się ponudzić na pętli - oczywiście jak nie ma jakichś protestów.
-
reserved
- Posty: 14581
- Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: reserved » 23 lut 2021, 10:57
fraktal pisze: ↑23 lut 2021, 10:49
reserved pisze: ↑23 lut 2021, 10:23
Poważnie? Pamiętam że jak jeździłem, to na Wilanowie było zaledwie po 10 minut i przyjeżdżało się nieraz na odjazd. Na Chomiczówce trochę lepiej było.
Bo pewnie jeździłeś w weekend i to pewnie z objazdem Traktu Królewskiego. To się odbija znacząco na przerwach. W DP naprawdę można się ponudzić na pętli - oczywiście jak nie ma jakichś protestów.
I w weekend, i w tygodniu. No ale to były inne czasy. Wtedy każdego dnia na tej linii coś się działo.
-
fraktal
- Posty: 5475
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 25 lut 2021, 9:27
MJ pisze: ↑22 lut 2021, 20:29
W sobotę jeździłem 116 i nie minąłem się z żadnym Solbusem LNG (...). Trochę to niekonsekwetne narzucać jednej zajezdni wykonywanie zadań a od drugiej nie wymagać tego. Szczególnie, że tych brygad na Solbusy nie jest dużo.
Dziś wszystkie ostrobramskie brygady 116 są obsługiwane przez Solbusy LNG.
Czyli tak jak przypuszczałem, przynajmniej w DP, gazu wystarczy.
-
karmat
- Posty: 312
- Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
- Lokalizacja: Nowodwory
-
Kontakt:
Post
autor: karmat » 25 lut 2021, 13:11
Widać ktoś czytał i podziałał w temacie
-
Flash8222
- Posty: 7592
- Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
- Lokalizacja: Pies wam mordy lizał
Post
autor: Flash8222 » 01 mar 2021, 20:33
No i jedna z ładowarek na Szczęśliwicach jest już rozwalona
Jakiś kierowca stwierdził, że podładuje się na pętli zamiast na zajezdni. Niestety źle stanął i uszkodził osłonę gdzie wchodzi głowica pantografu oraz samą głowice gdyż nie lądował się już na zajezdni
UDT nie dopuściło ładowarek gdyż nie ma linii zatrzymania.
-
michael112
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 01 mar 2021, 20:39
Tylko tych na Szczęśliwicach czy wszystkich?