Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 sie 2021, 22:56

Dziękuję. Nie zaglądam do tamtego wątku...

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 wrz 2021, 6:07

person pisze:
31 sie 2021, 22:44
Jak to się stało, że jeszcze nikt nie wrzucił informacji o wczorajszym rozładowaniu elektryka na Zawiszy:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/wars ... ym-5336292
i nie było dyskusji o przyczynach? Tak nagle się rozładował?
Nie rozładował się, zostało jeszcze 60% baterii.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 70203.html

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 wrz 2021, 8:14

To swoją drogą jest ciekawe. To podobno był kurs w stronę Szczęśliwic, czyli miał za sobą półkurs na 128 do centrum, całe kółko na 175 i większość drugiego półkursu na 128. A zużył tylko 40%?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 wrz 2021, 8:24

michael112 pisze:To swoją drogą jest ciekawe. To podobno był kurs w stronę Szczęśliwic, czyli miał za sobą półkurs na 128 do centrum, całe kółko na 175 i większość drugiego półkursu na 128. A zużył tylko 40%?
3 kolka na 128 robił bez ładowania na Woronicza, to by się mogło zgadzać.

A czy takie zatrzymanie systemu/silników może się wydarzyć podczas jazdy, czy tylko jak stanie, to nie ruszy?
ŁK

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 01 wrz 2021, 21:46

Na Browarnej już stoją dwie ładowarki.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 wrz 2021, 12:24

Zastanawiam się czy będą przystosowane do pantografu solówkowego czy przegubowego.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 02 wrz 2021, 21:15

Chyba solówkowego ponieważ odległość między nimi jest jak na solówki, albo jeden przegubowiec.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 wrz 2021, 11:45

Około tydzień temu byłem w Wilanowie zobaczyć ładowarki i obawiam się że część krańcujących tam linii będzie na stałe (a nie tymczasowo jak obecnie) krańcowało bez wpuszczania pasażerów na pętli, ponieważ dwie z 6 ładowarek są po lewej stronie chodnika i stojący tam autobus wysadzał by ludzi na kostkę brukową. Podejrzewam że to będzie 116 (i ew. E-2 jeśli wróci), gdyż 180 nie bardzo miałoby gdzie zabrać wsiadających pasażerów poza pętlą.

Tak, wiem że niektórzy kierowcy wypowiadający się tu na forum się ucieszą, ale tak się składa że WTP to nie tylko kierowcy.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 05 wrz 2021, 13:51

michael112 Pomijam tu fakt zadowolenia lub nie kierowców i ustawę o czasie pracy kierowców oraz o transporcie drogowym. Patrzę od strony czysto praktycznej. Niestety, nie wiadomo od czego to zależy, ale jednego dnia ładujesz się i można mieć otwarte drzwi, a do tego skakać w wozie, a ładowanie odbywa się bezproblemowo. Następnego dnia ustawisz się w tym samym miejscu i najmniejszy ruch (nawet kierowcy w kabinie) powoduje rozłączenie ładowania. Zależnie od tego, czy ładowanie odbywa się bezproblemowo, czy też z problemami, pozostawiam otwarte drzwi lub zamknięte. W większości przypadków, spotyka się to ze zrozumieniem pasażerów. Teraz trzeba znaleźć jakiś konsensus. Może jakimś rozwiązaniem, byłoby ustawienie wiat lepiej zadaszonych lub osłoniętych i obliczonych na większą ilość osób, tam gdzie są lub będą krańce z ładowaniem i przystanek dla wsiadających będzie inny niż ten z ładowaniem. Vide kraniec na Konwiktorskiej.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 05 wrz 2021, 19:25

Solaris pisze:
05 wrz 2021, 13:51
michael112 Może jakimś rozwiązaniem, byłoby ustawienie wiat lepiej zadaszonych lub osłoniętych i obliczonych na większą ilość osób, tam gdzie są lub będą krańce z ładowaniem i przystanek dla wsiadających będzie inny niż ten z ładowaniem.
Musisz jeszcze zadbać by te wiaty nie stały się przytuliskiem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 06 wrz 2021, 16:22

Solaris pisze:
05 wrz 2021, 13:51
Niestety, nie wiadomo od czego to zależy, ale jednego dnia ładujesz się i można mieć otwarte drzwi, a do tego skakać w wozie, a ładowanie odbywa się bezproblemowo. Następnego dnia ustawisz się w tym samym miejscu i najmniejszy ruch (nawet kierowcy w kabinie) powoduje rozłączenie ładowania. Zależnie od tego, czy ładowanie odbywa się bezproblemowo, czy też z problemami, pozostawiam otwarte drzwi lub zamknięte. W większości przypadków, spotyka się to ze zrozumieniem pasażerów. Teraz trzeba znaleźć jakiś konsensus.
Tego nie wiedziałem. Rzeczywiście, jest to argument który można wziąć pod uwagę. Ale wygląda na to że te ładowarki wciąż są niedopracowane.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 wrz 2021, 14:36

Ciekawa sprawa- może kwestia wilgotności, może kwestia ciśnienia w oponach albo konstrukcji ptg...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jurand
Posty: 1060
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 wrz 2021, 16:04

:-k Czy Elektriczki na 705/735 to planowo, a jednocześnie MANy na całkach i dodatkach 111/503/518 o 116 i 180 nie wspominając

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 07 wrz 2021, 20:50

Na 705 i 735 od 1 września są planowo.

KR88
Posty: 167
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 07 wrz 2021, 23:44

Planowo do pierwszej fali mrozów 🤔?

ODPOWIEDZ