Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 gru 2021, 10:02

Czy nie po to w Warszawie stosowane są zapowiedzi zewnętrzne?

Swoją drogą zbyt cichą jazdą elektryków miano rozwiązać systemowo...
https://antyweb.pl/elektryczne-samochod ... -dzwiekowe

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 gru 2021, 14:24

Warszawskie elektryki wydają mi się głośne, nawet głośniejsze od gazowców. Przy małych prędkościach jest specjalny brzęczyk, nie przypomina on jednak silnika autobusu, więc nie wiem, czy nie wprowadza w błąd niewidomych.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 02 gru 2021, 15:57

fraktal pisze:
02 gru 2021, 14:24
Warszawskie elektryki wydają mi się głośne, nawet głośniejsze od gazowców. Przy małych prędkościach jest specjalny brzęczyk, nie przypomina on jednak silnika autobusu, więc nie wiem, czy nie wprowadza w błąd niewidomych.
Racja, ciche są pierwsze elektryki solarisa III generacji i Ursusy, najgłośniejsze przeguby z ubiegłorocznej dostawy.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 sty 2022, 22:46

Zauważyliście, że mamy sporą padakę elektryków? Prawie 3/4 z nich nie jeździ.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 312
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 02 sty 2022, 23:02

To dopiero początek, poczekajmy na to jaki rachunek dostanie miasto za zużycie prądu w ładowarkach :lol:

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 02 sty 2022, 23:14

MisiekK pisze:
02 sty 2022, 22:46
Zauważyliście, że mamy sporą padakę elektryków? Prawie 3/4 z nich nie jeździ.
Na Stalowej z 1/5 stoi na uszkodzone silniki. Reszta od piątku ma poważne problemy z ładowaniem z pantografu.

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 sty 2022, 8:28

Dzisiaj nie jest źle, większość jeździ.

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 sty 2022, 14:40

91 pojazdów na chyba 130... (nie licząc solówek) tak sobie. Musieli się w miarę ogarnąć, bo dziś rozkład DP a nie DS.
Na 180 sześć(!) brygad na diesle, na 128+175 cztery (w tym jeden gazowiec), na 503 też cztery.
Na 222 z ośmiu brygad aż cztery (połowa!) z dieslami, w tym trzy przegubowce.
Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
Na 127 są dwa diesle.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2022, 14:45

A ile jest brygad przygotowanych na elektryki? Bo ja mam podejrzenia, że może ich być tyle, że 100% obsady będzie się zdarzać incydentalnie. Żeby uniknąć sytuacji, że wóz gotowy, tylko wolnej brygady dostosowanej rozkładowo nie ma.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Walas
Posty: 17083
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 03 sty 2022, 15:25

michael112 pisze:
03 sty 2022, 14:40
Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
Na 178 brygady 1-6 są planowo na Ursusy
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2022, 16:47

michael112 pisze:
03 sty 2022, 14:40
91 pojazdów na chyba 130... (nie licząc solówek) tak sobie. Musieli się w miarę ogarnąć, bo dziś rozkład DP a nie DS.
Na 180 sześć(!) brygad na diesle, na 128+175 cztery (w tym jeden gazowiec), na 503 też cztery.
Na 222 z ośmiu brygad aż cztery (połowa!) z dieslami, w tym trzy przegubowce.
Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
Na 127 są dwa diesle.
101 na 130, z przyzwoitości należałoby poczekać do wyjazdu ostatniego dodatku. ;) Na 178 jest bardzo prosto, brygady 1-6 kursują na pełnej trasie, a 7-9 i 010-013 na skróconej.
pawcio pisze:
03 sty 2022, 14:45
A ile jest brygad przygotowanych na elektryki? Bo ja mam podejrzenia, że może ich być tyle, że 100% obsady będzie się zdarzać incydentalnie. Żeby uniknąć sytuacji, że wóz gotowy, tylko wolnej brygady dostosowanej rozkładowo nie ma.
Zgodnie z tym co publikowałem według stanu na 18.12:

R-1
solówki :arrow: 18c na 30 wozów
przeguby :arrow: 23c+4d(A)/6d(B) na 30 wozów

R-3
przeguby :arrow: 39c+7d na 50 wozów

R-4
przeguby :arrow: 38c+6d na 50 wozów

Ależ na każdym zakładzie są brygady na tyle krótkie na które można wysłać elektryka i dyspozytorzy z tego korzystają. Więc nie istnieje ryzyko, że nie ma na co wysłać elektryka. ;)

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 03 sty 2022, 17:04

Problemy z ładowaniem elektryków na mieście, rozpoczęły się już 30.12.2021. Co prawda były to przypadki incydentalne, ale miały miejsce. W dniu 31.12.2021 były już sprowadzane autobusy z miasta, ponieważ nie działały ładowarki na mieście. Możliwości są takie:
:arrow: najprostsza i miejmy nadzieję, że to w niej problem, ogólna awaria elektroniki upchanej w ładowarkach.
:arrow: mniej przyjemna, szok w zarządzie, po otrzymaniu oferty cenowej na energię w roku 2022.
:arrow: skutkiem powyższego może być brak umowy (lub zgody na renegocjowanie umowy) z E-ON na obsługę energetyczną od 01.01.2022 po nowych stawkach.
Inne przyczyny pozostawiam Waszej wyobraźni i inwencji twórczej.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2022, 17:10

Jakoś metro i tramwaje kursują, a podwyżki cen prądu wyniosły dla nich odpowiednio 80% i 60% względem poprzedniego roku. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2022, 17:17

ashir pisze:
03 sty 2022, 16:47
pawcio pisze:
03 sty 2022, 14:45
A ile jest brygad przygotowanych na elektryki? Bo ja mam podejrzenia, że może ich być tyle, że 100% obsady będzie się zdarzać incydentalnie. Żeby uniknąć sytuacji, że wóz gotowy, tylko wolnej brygady dostosowanej rozkładowo nie ma.
Zgodnie z tym co publikowałem według stanu na 18.12:

R-1
solówki :arrow: 18c na 30 wozów
przeguby :arrow: 23c+4d(A)/6d(B) na 30 wozów

R-3
przeguby :arrow: 39c+7d na 50 wozów

R-4
przeguby :arrow: 38c+6d na 50 wozów

Ależ na każdym zakładzie są brygady na tyle krótkie na które można wysłać elektryka i dyspozytorzy z tego korzystają. Więc nie istnieje ryzyko, że nie ma na co wysłać elektryka. ;)
No to przy planie na poziomie >90% stanu nie spodziewałbym się codziennie kompletu obsady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 sty 2022, 17:21

ashir pisze:
03 sty 2022, 16:47
101 na 130, z przyzwoitości należałoby poczekać do wyjazdu ostatniego dodatku. ;)
W tej chwili pokazuje 100 sztuk, a mamy 17:13, zakładam że wszystkie dodatki teraz jeżdżą. Nie pracuję w branży, interesuję się tylko hobbystycznie więc nie wiem kiedy który dodatek wyjeżdża, a nie mam też czasu przetrząsać brygadowych rozkładów wszystkich linii na elektryki. :)
ashir pisze:
03 sty 2022, 16:47
Na 178 jest bardzo prosto, brygady 1-6 kursują na pełnej trasie, a 7-9 i 010-013 na skróconej.
To w takim razie tylko 3/178 jest obsługiwana nieprawidłowo przez diesla.
ashir pisze:
03 sty 2022, 16:47
Zgodnie z tym co publikowałem według stanu na 18.12:

R-1
solówki :arrow: 18c na 30 wozów
przeguby :arrow: 23c+4d(A)/6d(B) na 30 wozów

R-3
przeguby :arrow: 39c+7d na 50 wozów

R-4
przeguby :arrow: 38c+6d na 50 wozów
R-1 ma na styk, zwłaszcza w szczycie B. Inne zajezdnie tak dosyć mocno napakowane ale ujdzie.
Solówki są widzę nie tak mocno wykorzystywane. Czyżby to rezerwa pod przyszłą obsługę 106?
Notabene, MZA powinno naprawdę pomyśleć o ujednoliceniu ładowania elektryków - i dotyczy to również Ursusów. Wtedy na każdą z tych linii: 106, 178, 222, 251, będzie można wysyłać zarówno Solarisa jak i Ursusa.
I ja bym przy tej ilości solówek ich nie dzielił między zakładami.
Solaris pisze:
03 sty 2022, 17:04
:arrow: mniej przyjemna, szok w zarządzie, po otrzymaniu oferty cenowej na energię w roku 2022.
:arrow: skutkiem powyższego może być brak umowy (lub zgody na renegocjowanie umowy) z E-ON na obsługę energetyczną od 01.01.2022 po nowych stawkach.
To wtedy by chyba wszystkie elektryki nie kursowały? :idea:
pawcio pisze:
03 sty 2022, 14:45
A ile jest brygad przygotowanych na elektryki? Bo ja mam podejrzenia, że może ich być tyle, że 100% obsady będzie się zdarzać incydentalnie. Żeby uniknąć sytuacji, że wóz gotowy, tylko wolnej brygady dostosowanej rozkładowo nie ma.
Gdyby ZTM to gdzieś wyraźnie napisał, to OK - bym nie zgłaszał na forum że coś jest niewłaściwie obsadzone.
Tak czy siak, priorytet powinien być na linie z Traktu Królewskiego, czyli jak wozów brakuje to można diesla puścić na 127 czy 519, ale nie na 180 czy 503.

ODPOWIEDZ