Elektrobusy
Czy nie po to w Warszawie stosowane są zapowiedzi zewnętrzne?
Swoją drogą zbyt cichą jazdą elektryków miano rozwiązać systemowo...
https://antyweb.pl/elektryczne-samochod ... -dzwiekowe
Swoją drogą zbyt cichą jazdą elektryków miano rozwiązać systemowo...
https://antyweb.pl/elektryczne-samochod ... -dzwiekowe
Warszawskie elektryki wydają mi się głośne, nawet głośniejsze od gazowców. Przy małych prędkościach jest specjalny brzęczyk, nie przypomina on jednak silnika autobusu, więc nie wiem, czy nie wprowadza w błąd niewidomych.
Racja, ciche są pierwsze elektryki solarisa III generacji i Ursusy, najgłośniejsze przeguby z ubiegłorocznej dostawy.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Zauważyliście, że mamy sporą padakę elektryków? Prawie 3/4 z nich nie jeździ.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
To dopiero początek, poczekajmy na to jaki rachunek dostanie miasto za zużycie prądu w ładowarkach
Dzisiaj nie jest źle, większość jeździ.
-
- Posty: 2826
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
91 pojazdów na chyba 130... (nie licząc solówek) tak sobie. Musieli się w miarę ogarnąć, bo dziś rozkład DP a nie DS.
Na 180 sześć(!) brygad na diesle, na 128+175 cztery (w tym jeden gazowiec), na 503 też cztery.
Na 222 z ośmiu brygad aż cztery (połowa!) z dieslami, w tym trzy przegubowce.
Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
Na 127 są dwa diesle.
Na 180 sześć(!) brygad na diesle, na 128+175 cztery (w tym jeden gazowiec), na 503 też cztery.
Na 222 z ośmiu brygad aż cztery (połowa!) z dieslami, w tym trzy przegubowce.
Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
Na 127 są dwa diesle.
A ile jest brygad przygotowanych na elektryki? Bo ja mam podejrzenia, że może ich być tyle, że 100% obsady będzie się zdarzać incydentalnie. Żeby uniknąć sytuacji, że wóz gotowy, tylko wolnej brygady dostosowanej rozkładowo nie ma.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Na 178 brygady 1-6 są planowo na Ursusymichael112 pisze: ↑03 sty 2022, 14:40Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
101 na 130, z przyzwoitości należałoby poczekać do wyjazdu ostatniego dodatku. Na 178 jest bardzo prosto, brygady 1-6 kursują na pełnej trasie, a 7-9 i 010-013 na skróconej.michael112 pisze: ↑03 sty 2022, 14:4091 pojazdów na chyba 130... (nie licząc solówek) tak sobie. Musieli się w miarę ogarnąć, bo dziś rozkład DP a nie DS.
Na 180 sześć(!) brygad na diesle, na 128+175 cztery (w tym jeden gazowiec), na 503 też cztery.
Na 222 z ośmiu brygad aż cztery (połowa!) z dieslami, w tym trzy przegubowce.
Na 178 się nie podejmę liczyć, bo część z tych brygad wykonuje tylko kursy skrócone z tego co pamiętam.
Na 127 są dwa diesle.
Zgodnie z tym co publikowałem według stanu na 18.12:
R-1
solówki 18c na 30 wozów
przeguby 23c+4d(A)/6d(B) na 30 wozów
R-3
przeguby 39c+7d na 50 wozów
R-4
przeguby 38c+6d na 50 wozów
Ależ na każdym zakładzie są brygady na tyle krótkie na które można wysłać elektryka i dyspozytorzy z tego korzystają. Więc nie istnieje ryzyko, że nie ma na co wysłać elektryka.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Problemy z ładowaniem elektryków na mieście, rozpoczęły się już 30.12.2021. Co prawda były to przypadki incydentalne, ale miały miejsce. W dniu 31.12.2021 były już sprowadzane autobusy z miasta, ponieważ nie działały ładowarki na mieście. Możliwości są takie:
najprostsza i miejmy nadzieję, że to w niej problem, ogólna awaria elektroniki upchanej w ładowarkach.
mniej przyjemna, szok w zarządzie, po otrzymaniu oferty cenowej na energię w roku 2022.
skutkiem powyższego może być brak umowy (lub zgody na renegocjowanie umowy) z E-ON na obsługę energetyczną od 01.01.2022 po nowych stawkach.
Inne przyczyny pozostawiam Waszej wyobraźni i inwencji twórczej.
najprostsza i miejmy nadzieję, że to w niej problem, ogólna awaria elektroniki upchanej w ładowarkach.
mniej przyjemna, szok w zarządzie, po otrzymaniu oferty cenowej na energię w roku 2022.
skutkiem powyższego może być brak umowy (lub zgody na renegocjowanie umowy) z E-ON na obsługę energetyczną od 01.01.2022 po nowych stawkach.
Inne przyczyny pozostawiam Waszej wyobraźni i inwencji twórczej.
Jakoś metro i tramwaje kursują, a podwyżki cen prądu wyniosły dla nich odpowiednio 80% i 60% względem poprzedniego roku.
No to przy planie na poziomie >90% stanu nie spodziewałbym się codziennie kompletu obsady.ashir pisze: ↑03 sty 2022, 16:47Zgodnie z tym co publikowałem według stanu na 18.12:
R-1
solówki 18c na 30 wozów
przeguby 23c+4d(A)/6d(B) na 30 wozów
R-3
przeguby 39c+7d na 50 wozów
R-4
przeguby 38c+6d na 50 wozów
Ależ na każdym zakładzie są brygady na tyle krótkie na które można wysłać elektryka i dyspozytorzy z tego korzystają. Więc nie istnieje ryzyko, że nie ma na co wysłać elektryka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 2826
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W tej chwili pokazuje 100 sztuk, a mamy 17:13, zakładam że wszystkie dodatki teraz jeżdżą. Nie pracuję w branży, interesuję się tylko hobbystycznie więc nie wiem kiedy który dodatek wyjeżdża, a nie mam też czasu przetrząsać brygadowych rozkładów wszystkich linii na elektryki.
To w takim razie tylko 3/178 jest obsługiwana nieprawidłowo przez diesla.
R-1 ma na styk, zwłaszcza w szczycie B. Inne zajezdnie tak dosyć mocno napakowane ale ujdzie.
Solówki są widzę nie tak mocno wykorzystywane. Czyżby to rezerwa pod przyszłą obsługę 106?
Notabene, MZA powinno naprawdę pomyśleć o ujednoliceniu ładowania elektryków - i dotyczy to również Ursusów. Wtedy na każdą z tych linii: 106, 178, 222, 251, będzie można wysyłać zarówno Solarisa jak i Ursusa.
I ja bym przy tej ilości solówek ich nie dzielił między zakładami.
To wtedy by chyba wszystkie elektryki nie kursowały?
Gdyby ZTM to gdzieś wyraźnie napisał, to OK - bym nie zgłaszał na forum że coś jest niewłaściwie obsadzone.
Tak czy siak, priorytet powinien być na linie z Traktu Królewskiego, czyli jak wozów brakuje to można diesla puścić na 127 czy 519, ale nie na 180 czy 503.