Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 05 mar 2020, 12:25

Flash8222 pisze:
04 mar 2020, 23:27
5870 stoi na awarię webasta, poza tym dodatki na 503 mają od 5 do 8 godzin pracy. Tylko 7100 takim dodatkom by dokonał. Poza tym przewoźnik ma to co chciał, czyli często a krótko ładowany autobus stąd ten krótki zasięg.
Nowe auto i awaria webasto? Stoi od poniedziałku na tą awarię i taki serwis nic nie może zdziałać? Gdyby tak działali operatorzy prywatni, dawno poszliby z torbami.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 05 mar 2020, 12:57

Jakość pracy serwisu gwarancyjnego Solarisa to osobny temat.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 mar 2020, 13:11

W tym przypadku musi przyjechać serwis Valeo.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 08 mar 2020, 22:43

Użytkownika autobusu nie powinno to interesować. Kupujesz autobus, pojazd jest na gwarancji, w umowie jest określone w jakim czasie ma być usprawniony. A czy dokona tego serwis producenta, czy dokona tego Valeo, czy pan Krzysztof z woltomierzem i kluczem trzynastką - to nie jest problem użytkownika. Autobus ma być sprawny.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 mar 2020, 17:31

5870 naprawiony, ładowarka naprawiona i nawet znaleziono przyczynę dlaczego ten wóz nie mógł się ładować za pomocą pantografu.
Okazało się, że przez krzywą nawierzchnię coś nie styka pomiędzy pantografem a ładowarką.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 mar 2020, 18:05

Nawierzchnię jezdni? Ja pier...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 mar 2020, 19:45

Ja myśłałem, że po to pantograf jest pantografem, a nie sztywnym szynoprzewodem, żeby się dostosowywał ...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 mar 2020, 20:40

To w tramwajach, autobusy jeszcze nie opracowały takiego pantografu.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 mar 2020, 21:52

Czy ja wiem? Trolejbusy na przykład w Lublinie potrafią podłączyć się do sieci w trakcie obsługi przystanku 😂

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 mar 2020, 22:18

No tak, ale trolejbusy w Lublinie mają tradycyjne pałąki trolejbusowe, a nie pantografy do ładowania. Gdyby elektryki w Warszawie miały trolejbusowe pałąki, na krańcach musiałaby być sieć trakcyjna zamiast takich ładowarek, co w sumie nie byłoby takie głupie, tylko nie wiem czy wtedy też istniałaby możliwość szybkiego ładowania.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 mar 2020, 12:34

No ale właśnie, po co one wożą te pantografy? Nie lepiej, by to ładowarka miała opuszczany pantograf?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 mar 2020, 13:02

Bo jak się ma coś zepsuć, to lepiej na jednym pojeździe ,niż dla wszystkich pojazdów? Poza tym wymagałoby to łączności między pojazdem a ładowarką, żeby kierowca mógł tym zdalnie sterować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 mar 2020, 10:55

Niekoniecznie. Skoro kierowca może wyjść i podłączać kabel do Ursusa, to równie dobrze mógłby wyjść i wcisnąć przycisk na ładowarce.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2020, 13:14

No ale kabel jest rozwiązaniem awaryjnym, a obsługa z konsoli byłaby rozwiązaniem stały. Już widzę entuzjazm związkowców...

Niemniej, jakaś przyczyna być musi, że nieintuicyjnie przyjęto więcej pantografów, a nie mniej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 mar 2020, 13:50

Z drugiej strony Hamburg przyjął rozwiązanie odwrotne - ciekawe czy brano pod uwagę tamtejsze doświadczenia.

ODPOWIEDZ