Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
pawcio
- Posty: 25289
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 14 lis 2020, 21:43
person pisze: ↑14 lis 2020, 21:37
SławekM pisze: ↑12 lis 2020, 19:00
Chciało się elektryki bez ładowarek na mieście to się ma takie kwiatki.
MZA, MZA, MZA....
Po pierwsze, nie widzę niczego nadzwyczajnego w tym, że raz na jakiś czas nie będzie się dało dojechać do ładowarki z powodu prac drogowych. No bo jak to inaczej rozwiązać?
Po drugie, ważniejsze, za fundamentalny błąd uważam fakt, że ładowarki są w gestii MZA, a nie miasta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
michael112
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 15 lis 2020, 12:50
pawcio pisze: ↑14 lis 2020, 21:43
Po pierwsze, nie widzę niczego nadzwyczajnego w tym, że raz na jakiś czas nie będzie się dało dojechać do ładowarki z powodu prac drogowych. No bo jak to inaczej rozwiązać?
W takim razie dobrze byłoby żeby w docelowym układzie ładowarka była na każdym krańcu linii obsługiwanych przez autobusy elektryczne. Trudno będzie sobie wyobrazić sytuację że trzeba je wycofywać z obsługi bo jedyna ładowarka została odcięta i nie ma gdzie naładować.
-
Kacper R3
- Posty: 253
- Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52
Post
autor: Kacper R3 » 15 lis 2020, 13:03
michael112 pisze: ↑15 lis 2020, 12:50
pawcio pisze: ↑14 lis 2020, 21:43
Po pierwsze, nie widzę niczego nadzwyczajnego w tym, że raz na jakiś czas nie będzie się dało dojechać do ładowarki z powodu prac drogowych. No bo jak to inaczej rozwiązać?
W takim razie dobrze byłoby żeby w docelowym układzie ładowarka była na każdym krańcu linii obsługiwanych przez autobusy elektryczne. Trudno będzie sobie wyobrazić sytuację że trzeba je wycofywać z obsługi bo jedyna ładowarka została odcięta i nie ma gdzie naładować.
Taki jest zamysł by linie elektryczne miały ładowarki na obydwu krańcach.
-
michael112
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 15 lis 2020, 13:08
Czytałem rozpiskę co wyszło w przetargu i wygląda na to że nie dla wszystkich linii. 111 nie ma ładowarki na Gocławiu nawet w opcji. 178 nie wygląda żeby miało coś dostać w Ursusie. Z kolei 102 nie ma planowanej ładowarki nawet na jednym.
-
man1956
- Posty: 1528
- Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38
Post
autor: man1956 » 15 lis 2020, 14:03
wincenty pisze: ↑09 lis 2020, 21:28
Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że krótkie elektryki jeżdżą nie tylko na 222, ale także na 168, więc o przejściu ich na Stalową raczej mowy nie ma.
-
ashir
- Posty: 27688
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 15 lis 2020, 14:37
Docelowo mam nadzieję, że 3 elektryki pójdą też na
251.
-
wincenty
- Posty: 1311
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 15 lis 2020, 17:43
man1956 pisze: ↑15 lis 2020, 14:03
wincenty pisze: ↑09 lis 2020, 21:28
Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że krótkie elektryki jeżdżą nie tylko na 222, ale także na 168, więc o przejściu ich na Stalową raczej mowy nie ma.
No to przecież mogłyby jeździć dalej. Przecież jakby elektryczne kartony przeszły na Stalową pod 106, to zostałyby i tak solary 1901-1910 do obsługi 222/168 (brygady elektryczne są łączone).
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
ashir
- Posty: 27688
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 15 lis 2020, 17:50
Elektryki jeżdżą też na 168 na brygadach niełączonych.
-
man1956
- Posty: 1528
- Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38
Post
autor: man1956 » 15 lis 2020, 18:38
3 całki i 1 dodatek.
-
Jurand
- Posty: 1062
- Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42
Post
autor: Jurand » 15 lis 2020, 19:34
I tak nie ma dnia żeby któregoś elektryka na 168,178 nie zastępował niezastąpiony, nieśmiertelny Solbus .
-
wincenty
- Posty: 1311
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 15 lis 2020, 20:27
ashir pisze: ↑15 lis 2020, 17:50
Elektryki jeżdżą też na 168 na brygadach niełączonych.
A tego nie wiedziałem... Ale skoro priorytetem są elektryki na Trakcie, a na Browarnej ma stanąć ładowarka, jak rozumiem dedykowana 106, to zapewne ze 168 po prostu zostaną zdjęte.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
ashir
- Posty: 27688
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 15 lis 2020, 21:07
Brygady łączone 168+222 jako 168 pojawiają się tylko wczesnym rankiem lub wieczorem. Ładowarka na Browarnej była dedykowana dla 105.
-
Szymon
- (Mr_Kolesław)
- Posty: 7074
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
- Lokalizacja: Szamoty
-
Kontakt:
Post
autor: Szymon » 15 lis 2020, 21:42
ashir pisze: ↑15 lis 2020, 21:07
Ładowarka na Browarnej była dedykowana dla
105.
Może jakiś aneks będzie ze zmianą lokalizacji?
-
Łukasz
- Posty: 10490
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 15 lis 2020, 23:52
wincenty pisze:ashir pisze: ↑15 lis 2020, 17:50
Elektryki jeżdżą też na 168 na brygadach niełączonych.
A tego nie wiedziałem... Ale skoro priorytetem są elektryki na Trakcie, a na Browarnej ma stanąć ładowarka, jak rozumiem dedykowana 106, to zapewne ze 168 po prostu zostaną zdjęte.
Na Spartańskiej też jest ładowarka, w dodatku kompatybilna z tymi pantografami - a tamta to kto wie.
ŁK
-
michael112
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Post
autor: michael112 » 16 lis 2020, 0:41
Powinni ujednolicić te pantografy, bo z tego tylko problemy są. Z racji ilości, najlepiej zostawić standard wykorzystany w przegubowych Solarisach, a krótkim solarkom i ursusom - oraz ich ładowarkom - powymieniać.