Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lis 2020, 21:43

person pisze:
14 lis 2020, 21:37
SławekM pisze:
12 lis 2020, 19:00
Chciało się elektryki bez ładowarek na mieście to się ma takie kwiatki.
MZA, MZA, MZA....
Po pierwsze, nie widzę niczego nadzwyczajnego w tym, że raz na jakiś czas nie będzie się dało dojechać do ładowarki z powodu prac drogowych. No bo jak to inaczej rozwiązać?
Po drugie, ważniejsze, za fundamentalny błąd uważam fakt, że ładowarki są w gestii MZA, a nie miasta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 lis 2020, 12:50

pawcio pisze:
14 lis 2020, 21:43
Po pierwsze, nie widzę niczego nadzwyczajnego w tym, że raz na jakiś czas nie będzie się dało dojechać do ładowarki z powodu prac drogowych. No bo jak to inaczej rozwiązać?
W takim razie dobrze byłoby żeby w docelowym układzie ładowarka była na każdym krańcu linii obsługiwanych przez autobusy elektryczne. Trudno będzie sobie wyobrazić sytuację że trzeba je wycofywać z obsługi bo jedyna ładowarka została odcięta i nie ma gdzie naładować.

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 15 lis 2020, 13:03

michael112 pisze:
15 lis 2020, 12:50
pawcio pisze:
14 lis 2020, 21:43
Po pierwsze, nie widzę niczego nadzwyczajnego w tym, że raz na jakiś czas nie będzie się dało dojechać do ładowarki z powodu prac drogowych. No bo jak to inaczej rozwiązać?
W takim razie dobrze byłoby żeby w docelowym układzie ładowarka była na każdym krańcu linii obsługiwanych przez autobusy elektryczne. Trudno będzie sobie wyobrazić sytuację że trzeba je wycofywać z obsługi bo jedyna ładowarka została odcięta i nie ma gdzie naładować.
Taki jest zamysł by linie elektryczne miały ładowarki na obydwu krańcach.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 lis 2020, 13:08

Czytałem rozpiskę co wyszło w przetargu i wygląda na to że nie dla wszystkich linii. 111 nie ma ładowarki na Gocławiu nawet w opcji. 178 nie wygląda żeby miało coś dostać w Ursusie. Z kolei 102 nie ma planowanej ładowarki nawet na jednym. :o

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 lis 2020, 14:03

wincenty pisze:
09 lis 2020, 21:28
Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że krótkie elektryki jeżdżą nie tylko na 222, ale także na 168, więc o przejściu ich na Stalową raczej mowy nie ma.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2020, 14:37

Docelowo mam nadzieję, że 3 elektryki pójdą też na 251. ;)

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 lis 2020, 17:43

man1956 pisze:
15 lis 2020, 14:03
wincenty pisze:
09 lis 2020, 21:28
Trochę optymizmu ws. ładowarek:
http://infobus.pl/sto-elektrobusow-w-mz ... 28503.html
Ciekawe są te info ws. kolejnej ładowarki na Konwiktorskiej (może pod wydłużone 175?) i aż dwóch na Browarnej (miały być pod 105, którego już tam nie ma,a może tam trafi 175?). No i nie zdziwiłbym się, gdyby pod 106 dedykowane były wtedy krótkie kartony, które przeszłyby na Stalową (na 222 wystarczą pierwsze elektryki przecież).
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że krótkie elektryki jeżdżą nie tylko na 222, ale także na 168, więc o przejściu ich na Stalową raczej mowy nie ma.
No to przecież mogłyby jeździć dalej. Przecież jakby elektryczne kartony przeszły na Stalową pod 106, to zostałyby i tak solary 1901-1910 do obsługi 222/168 (brygady elektryczne są łączone).
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2020, 17:50

Elektryki jeżdżą też na 168 na brygadach niełączonych.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 lis 2020, 18:38

3 całki i 1 dodatek.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 15 lis 2020, 19:34

I tak nie ma dnia żeby któregoś elektryka na 168,178 nie zastępował niezastąpiony, nieśmiertelny Solbus .

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 15 lis 2020, 20:27

ashir pisze:
15 lis 2020, 17:50
Elektryki jeżdżą też na 168 na brygadach niełączonych.
A tego nie wiedziałem... Ale skoro priorytetem są elektryki na Trakcie, a na Browarnej ma stanąć ładowarka, jak rozumiem dedykowana 106, to zapewne ze 168 po prostu zostaną zdjęte.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2020, 21:07

Brygady łączone 168+222 jako 168 pojawiają się tylko wczesnym rankiem lub wieczorem. Ładowarka na Browarnej była dedykowana dla 105.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 15 lis 2020, 21:42

ashir pisze:
15 lis 2020, 21:07
Ładowarka na Browarnej była dedykowana dla 105.
Może jakiś aneks będzie ze zmianą lokalizacji?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2020, 23:52

wincenty pisze:
ashir pisze:
15 lis 2020, 17:50
Elektryki jeżdżą też na 168 na brygadach niełączonych.
A tego nie wiedziałem... Ale skoro priorytetem są elektryki na Trakcie, a na Browarnej ma stanąć ładowarka, jak rozumiem dedykowana 106, to zapewne ze 168 po prostu zostaną zdjęte.
Na Spartańskiej też jest ładowarka, w dodatku kompatybilna z tymi pantografami - a tamta to kto wie.
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lis 2020, 0:41

Powinni ujednolicić te pantografy, bo z tego tylko problemy są. Z racji ilości, najlepiej zostawić standard wykorzystany w przegubowych Solarisach, a krótkim solarkom i ursusom - oraz ich ładowarkom - powymieniać.

ODPOWIEDZ