Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 sty 2022, 14:15

Autosan też produkuje elektryczne autobusy. ;-)

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 26 sty 2022, 16:30

Flash8222 pisze:
23 sty 2022, 12:04
Najważniejsze to by nie montowali zamienników przez które padają silniki, tak jak to robi MZA :D
Czego zamienniki MZA wstawia do elektryków? Z tego co wiem to są one na gwarancji także muszą wstawiać tylko to czego wymaga producent. Poza tym części które ulegają uszkodzeniu są wymieniane bezpłatnie przez producenta na nowe.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 31 sty 2022, 15:00

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 31 sty 2022, 15:02

^^
"Szacunkowy koszt, w przeliczeniu na 1 wozokilometr (za okres 1.11.2020 r. – 31.10.2021 r.), z uwzględnieniem m.in. kosztów: zakupu, amortyzacji, paliwa, napraw i obsługi oraz kosztów stałych spółki wynosi: dla pojazdów zasilanych olejem napędowym - 9,2 zł, dla pojazdów elektrycznych – 11,86 zł"

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 lut 2022, 13:05

Czyli +29%.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lut 2022, 13:26

Ale jeśli Warszawa zdecyduje się być neutralna węglowo, to będzie to konieczność.
ŁK

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 01 lut 2022, 15:06

Pytanie jak ten wskaźnik jest policzony i czy przypadkiem nie zawyża go niska liczba wykonanych kilometrów przez takie autobusy? Teoretycznie dofinansowanie powinno wyrównać różnicę zakupu względem normalnego autobusu, a dalej powinno być tylko taniej. Autobus elektryczny powinien zużyć nie więcej niż 140kWh/100 km, spalinowy ~40l/100. Czyli w tym drugim przypadku koszt będzie w granicach 200 zł/100 km, w pierwszym ok. połowy tego jeśli przyjmiemy stawkę za energię z październikowych ofert dla Metra.
Kierowca jest ten sam, koszty serwisu teoretycznie powinny być w elektryku niższe.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 05 lut 2022, 7:14

Od dzisiaj elektryki wracają na 705 i 735. Tylko w weekendy.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 05 lut 2022, 11:54

px33 pisze:
01 lut 2022, 15:06
Pytanie jak ten wskaźnik jest policzony i czy przypadkiem nie zawyża go niska liczba wykonanych kilometrów przez takie autobusy? Teoretycznie dofinansowanie powinno wyrównać różnicę zakupu względem normalnego autobusu, a dalej powinno być tylko taniej. Autobus elektryczny powinien zużyć nie więcej niż 140kWh/100 km, spalinowy ~40l/100. Czyli w tym drugim przypadku koszt będzie w granicach 200 zł/100 km, w pierwszym ok. połowy tego jeśli przyjmiemy stawkę za energię z październikowych ofert dla Metra.
Kierowca jest ten sam, koszty serwisu teoretycznie powinny być w elektryku niższe.
Aktualnie, swoim wozem osiągam zużycie energii na poziomie 110-130 kWh/100km. I to bez stosowania jakichkolwiek ograniczeń w zużywaniu energii. Ogrzewanie chodzi non-stop, światła na auto, oświetlenie w środku jak tylko zachodzi taka potrzeba (nawet w ciągu dnia, jak jest bardzo pochmurno).

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 30 cze 2022, 12:53

Wydaje mi się, że ktoś gdzieś już to pisał, ale nie mogę tego znaleźć. Wieść niesie, że aktualnie większość Ursusów jest odstawiona (jeśli nie wszystkie), ponieważ jakoś niedawno skończyła im się umowa na zewnętrzny serwis, a autobusy są trudne w eksploatacji. Jestem ciekaw, jak MZA rozwiąże ten problem.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 06 sie 2022, 9:23

SU89 pisze:
30 cze 2022, 12:53
Wydaje mi się, że ktoś gdzieś już to pisał, ale nie mogę tego znaleźć. Wieść niesie, że aktualnie większość Ursusów jest odstawiona (jeśli nie wszystkie), ponieważ jakoś niedawno skończyła im się umowa na zewnętrzny serwis, a autobusy są trudne w eksploatacji. Jestem ciekaw, jak MZA rozwiąże ten problem.
Czy coś się zmieniło w tym temacie, bo nadal Ursusiki grzędę grzeją i w DP czasami 1 lub 2 wyjadą na dodatki
A linia 178 taka miała być elektryczna :lol:

JanS
Posty: 65
Rejestracja: 15 paź 2022, 22:46

Post autor: JanS » 16 paź 2022, 23:39

Ursusy LFE ostatni tydzień

we wtorek 6szt
w środę 7 sztuk
w czwartek 6szt
w piątek 5 szt

w środę były 1990,1991,1995,1996,1997,1998,1999

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 paź 2022, 4:25

JanS pisze:
16 paź 2022, 23:39
Ursusy LFE ostatni tydzień

we wtorek 6szt
w środę 7 sztuk
w czwartek 6szt
w piątek 5 szt

w środę były 1990,1991,1995,1996,1997,1998,1999
Jeżdżą głównie na dodatkach 331...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

JanS
Posty: 65
Rejestracja: 15 paź 2022, 22:46

Post autor: JanS » 17 paź 2022, 12:48

"Staluchy" jeżdżą elektrykami "najbardziej" .

Przebieg liczony od dnia pierwszej rejestracji do ostatniej kontroli drogowej/przeglądu podzielonej przez liczbę dni miedzy nimi
elektryki.png

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 paź 2022, 18:11

Co to za elektryczne przegubowe testowe coś ruszyło na 111 tuż po 18 z pętli na Gocławiu?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ