Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Molo
Posty: 631
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 21 paź 2017, 19:44

Prawą myjką, bez podnoszenia można przejechać.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 paź 2017, 21:27

Już kilku odważnych było, skończyło się to źle dla wozów jak i kierowców :D

michael112
Posty: 2820
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 paź 2017, 22:03

zxcvbnm pisze:
20 paź 2017, 19:26
4). Cała ta zabawa w pojazdy 0-emisyjne służy jednemu celu - wywaleniu Diesli z Traktu Królewskiego.
Rzeczywiście ten cel da się osiągnąć autobusami na dodatkach 739 czy 218. ](*,)
Nordyk110 pisze:
20 paź 2017, 18:10
Autobus na dodatki to dla mnie marnotrastwo i ktoś powinien beknąć za to.
Zgadzam się w zupełności.

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 21 paź 2017, 22:13

Flash8222 pisze:
21 paź 2017, 21:27
Już kilku odważnych było, skończyło się to źle dla wozów jak i kierowców :D
Słuchaj dalej tego co Ci żona opowiada to daleko zajdziesz.
Znam kilku co jedzie Ursusami prawą myjką i wszystko jest w porządku.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 22 paź 2017, 11:36

Bez wycieczek osobistych proszę.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 paź 2017, 19:03

Jak zauważyliście jestem sceptycznie nastawiony do elektrobusów.
Chciałbym to podsumować, ale wiadomości mam za mało.
Dobre - ciche, bez spalin, nowoczesne, szukam dalej.
Złe cechy -akumulatory, krótkie trasy, niezrozumiałe dla mnie ładowanie.

Był tu taki gość, strasznie goniony od trolejbusów.
W czym trolejbus jest gorszy od elektrobusa?
Trzeba postawić słupy, i rozpiąć sieć, nie trzeba wydać kupę kasy i wydać na utylizację baterii.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 paź 2017, 19:08

No nie do końca - jak pokazują przykłady z Lublina i Gdyni, optymalny system trolejbusowy to system hybrydowy działający w oparciu o ładowanie akumulatorów pod siecią.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 paź 2017, 19:10

Nordyk110 pisze:Trzeba postawić słupy, i rozpiąć sieć, nie trzeba wydać kupę kasy i wydać na utylizację baterii.
Współczesne trolejbusy również często są wyposażone w baterie (ewentualnie agregat). ;)

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 paź 2017, 19:22

Emyl pisze:
23 paź 2017, 19:08
No nie do końca - jak pokazują przykłady z Lublina i Gdyni, optymalny system trolejbusowy to system hybrydowy działający w oparciu o ładowanie akumulatorów pod siecią.
Wiem że jeżdża bez sieci i muszą miec baterię, ale czy to jest optimum?
Utylizacja bateri i produkcja energi z węgla kończy temat ekologiczności czy się mylę? :P
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 23 paź 2017, 19:30

Sporą zaletą jest jeszcze przyspieszenie :)
A wadą trochę mniejsza pojemność.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 paź 2017, 19:33

Zaletą elektrobusów jest nagła zmiana trasy,.
Szukam dalej.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 paź 2017, 19:40

Nordyk110 pisze:
23 paź 2017, 19:33
Zaletą elektrobusów jest nagła zmiana trasy,.
Szukam dalej pozitywów.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 23 paź 2017, 19:58

Nordyk110 pisze:
23 paź 2017, 19:40
Nordyk110 pisze:
23 paź 2017, 19:33
Zaletą elektrobusów jest nagła zmiana trasy,.
Szukam dalej pozitywów .
Puszczenie elektryków na Krakowskie i Nowy Świat jest ok.
Ale to jest mała ekologia, 30 kilometrów kwadratowych.
Od czegoś trzeba zacząć, ja wiem.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 paź 2017, 20:47

Utylizacja bateri i produkcja energi z węgla kończy temat ekologiczności czy się mylę? :P
Mylisz się. Baterie akumulatory litowo-jonowe są o wieeeele mniej obciążające dla środowiska niż dawniejsze, ołowiowe.
Jeśli chodzi o węgiel - nie jest on specjalnie ekologiczniejszy od ropy, ale jednak nie ma elektrowni w mieście, prawda? Jakoś ze smogiem trzeba walczyć, np. przenosząc obciążenie poza siedziby ludzi.

Jeżeli ktoś zlamił i nie zamówił kompatybilnych pantografów, to powinien się temu przyjrzeć prokurator. Ale to nie znaczy jeszcze, że cała idea jest zła.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 paź 2017, 21:01

Nordyk110 pisze:
23 paź 2017, 19:22
Emyl pisze:
23 paź 2017, 19:08
No nie do końca - jak pokazują przykłady z Lublina i Gdyni, optymalny system trolejbusowy to system hybrydowy działający w oparciu o ładowanie akumulatorów pod siecią.
Wiem że jeżdża bez sieci i muszą miec baterię, ale czy to jest optimum?
Utylizacja bateri i produkcja energi z węgla kończy temat ekologiczności czy się mylę? :P
Nie nie, optimum nie jest ta bateria, a możliwość bezproblemowej jazdy bez sieci, więc np. przy użyciu baterii.

ODPOWIEDZ