Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lip 2020, 16:31

A jakie zużycie prądu mają te autobusy? Gdzieś mi mignęły takie dane.
W Polsce prąd kosztuje ok. 200 zł/MWh.

Jeśli naprawdę byłby tam rząd wielkości w różnicy kosztów, to faktycznie opłacałoby się wziąć silnik (~30% sprawności) i podłączyć generator (~90% sprawności). Tu podają 553 kWh / 200 km = 2,8 kWh/km, potrzeba 0,2 MWh na przejechanie 70 km, które powinny kosztować ~40 zł. Więc różnica jest raczej 3x (520 : 160 zł) niż 8x (520 : 65 zł), ale to nadal dużo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 lip 2020, 11:11

Kolejna linia po 111 i 503 stanie się w 100% elektryczna. Będzie to 128 od poniedziałku. Obsługa przez Stalową i Woronicza. Dwa dodatkowe dodatki do planu[ zjazdy na Woro pewnie]. Elektryczne staną się też dodatki na 175. Póki co E-2 na które też puszczane są elektryki nie są planowo takowe.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 lip 2020, 12:50

Od jutra i już pisałem o tym na wcześniejszej stronie.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lip 2020, 18:16

Ale te zjazdy na godzinkę to chyba nie co kółko? 128 jest dość krótkie, to chyba raz na zmianę powinno wystarczyć...
ŁK

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 lip 2020, 18:29

Łukasz pisze:
24 lip 2020, 18:16
Ale te zjazdy na godzinkę to chyba nie co kółko? 128 jest dość krótkie, to chyba raz na zmianę powinno wystarczyć...
Jakaś kombinacja poprzez dodanie dwóch nowych dodatków.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 25 lip 2020, 18:41

Jaki w tym sens, żeby Stalowa wystawiała dieslową rezerwę za elektryka z Ostrobramskiej, aby włączyła się od Natolina? Jedzie przez całe miasto na pusto spalając ropę - czysty zysk :P Z Ostrej jest bliżej, z Woro o wiele bliżej - nie ma kierowców na rezerwie czy może muszą w kółko podmieniać elektryki bo te się rozładowują i psują?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lip 2020, 18:53

A rezerwa czeka na zakładzie czy to czynna rezerwa na mieście?
ŁK

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 25 lip 2020, 19:00

Łukasz pisze:
25 lip 2020, 18:53
A rezerwa czeka na zakładzie czy to czynna rezerwa na mieście?
Wydaje mi się, że to rezerwa z zakładu - jadąc na pusto Belwederską miał założoną brygadówkę 3. Swoją drogą Stalowa ma elektryki których ponad brygady planowe nie wystawia, a w tym przypadku skoro już wystawili rezerwę na 503 to dlaczego nie elektryk... No ale nie wiadomo czy kierowca przeszkolony.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 26 lip 2020, 10:11

lublin42 pisze:
25 lip 2020, 18:41
Jaki w tym sens, żeby Stalowa wystawiała dieslową rezerwę za elektryka z Ostrobramskiej, aby włączyła się od Natolina? Jedzie przez całe miasto na pusto spalając ropę - czysty zysk :P Z Ostrej jest bliżej, z Woro o wiele bliżej - nie ma kierowców na rezerwie czy może muszą w kółko podmieniać elektryki bo te się rozładowują i psują?
Intensywność eksploatacji autobusów jest przyczyną przechodzenia przez nie "chorób wieku dziecięcego". Wolę, żeby mój elektryk teraz je przeszedł (ma przejechane trochę ponad 6.000 km i czeka na części zamienne), niż teraz miałby wykazywać 100% sprawność, a później stać co chwilę na warsztacie. Przerabiałem to już z gazówką. Jak inne przed upływem pierwszych 30.000 km były co i rusz naprawiane, mój jeździł jak złoto. Potem nastąpiła zamiana, tamte jeździły, a mój stał co chwilę na warsztacie i tak to się ciągnie do dziś.
Gdyby eksploatować w ten sposób samochód osobowy, to po miesiącu połowę części by trzeba w nim wymienić, o ile by przetrwał takie doświadczenie :D

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 26 lip 2020, 10:16

lublin42 pisze:
25 lip 2020, 19:00
Łukasz pisze:
25 lip 2020, 18:53
A rezerwa czeka na zakładzie czy to czynna rezerwa na mieście?
Wydaje mi się, że to rezerwa z zakładu - jadąc na pusto Belwederską miał założoną brygadówkę 3. Swoją drogą Stalowa ma elektryki których ponad brygady planowe nie wystawia, a w tym przypadku skoro już wystawili rezerwę na 503 to dlaczego nie elektryk... No ale nie wiadomo czy kierowca przeszkolony.
Brak przeszkolonych kierowców na chwilę obecną jest normą. Nie ma zbyt wielu chętnych do jazdy nimi. Ale to się pewnie zmieni i będzie jak z gazówkami. Najpierw wszyscy zarzekali się, że nigdy nie będą jeździć nimi. A potem sypały się donosy do kierownictwa, a nawet na Włościańską. Jak przekonali się, jakie linie i jaki czas pracy mają ci, którzy jeździli gazówkami, to i oni nagle tak chcieli. Banda popapranych hipokrytów :evil:

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 lip 2020, 12:33

A wystarczyłoby po prostu wpisać w grafik szkolenie z elektryka każdemu kierowcy (plus rezerwa) tak jak szkolenie BHP. Dobrze byłoby też postawić rezerwę czynną na pętlach, obsługiwanych przez elektryki.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2020, 13:20

Ja w ogóle nie rozumiem, co to jest "nie chcę jeździć elektrykami". Polecenia służbowe są już niemodne? Ludzie robotę rzucą, jak nie pojadą dieslem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 26 lip 2020, 16:18

fraktal pisze:
26 lip 2020, 12:33
A wystarczyłoby po prostu wpisać w grafik szkolenie z elektryka każdemu kierowcy (plus rezerwa) tak jak szkolenie BHP. Dobrze byłoby też postawić rezerwę czynną na pętlach, obsługiwanych przez elektryki.
Znajomy miał dodatek poranny i po nim dyżur i na tym dyżurze przeszedł szkolenie
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 lip 2020, 22:05

Glonojad pisze:
26 lip 2020, 13:20
Ja w ogóle nie rozumiem, co to jest "nie chcę jeździć elektrykami". Polecenia służbowe są już niemodne? Ludzie robotę rzucą, jak nie pojadą dieslem?
W MZA jest bardzo duże Januszostwo odnośnie oszczędzania na paliwie. W przypadku gazowców CNG oraz elektrów, nie na ma nich norm i jest dodatek 0,12zł/100km. Dlatego nikt nie chce jeździć jeśli nie musi elektrykami i gazowcami. Taki Janusz jest wstanie wyciągnąć najmarniej 300 złotych ekstra na oszczędzaniu paliwa, a ja dostanę raptem 50 złotych i to przy dobrych wiatrach,

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 lip 2020, 7:08

Walas pisze:
26 lip 2020, 16:18
fraktal pisze:
26 lip 2020, 12:33
A wystarczyłoby po prostu wpisać w grafik szkolenie z elektryka każdemu kierowcy (plus rezerwa) tak jak szkolenie BHP. Dobrze byłoby też postawić rezerwę czynną na pętlach, obsługiwanych przez elektryki.
Znajomy miał dodatek poranny i po nim dyżur i na tym dyżurze przeszedł szkolenie
Natomiast z tego co ja wiem, póki co szkolenie na elektryki jest często "dla chętnych kierowców" i chętny kolega został po dodatku na szkolenie. Ale est grupa kierowców, którzy uważają, że szkolenie powinni mieć płatne w ramach czasu pracy i nie będą angażować swojego czasu po pracy żeby się wyszkolić.

ODPOWIEDZ