Molo pisze: ↑27 kwie 2021, 12:01
Może, tylko po co? Gdzie miały by się ładować, Jak wszystkie ładowarki są pod tabor mega (ewentualnie 518) a poza tym trzeba przerobić ładowarkę na Spartanskiej.
Dla mnie oczywiste jest że wymiana pantografów w solówkach pociąga za sobą od razu analogiczną wymianę w ładowarkach.
A po co? Jak to po co? Po to żeby wprowadzić elastyczność w zakresie obsługi.
Jeszcze bardziej potrzebna jest unifikacja sposobu ładowania pomiędzy Ursusami a Solarisami. Autobusów jest tylko 30, a potencjalnych linii do obsługi jest już teraz kilka. Wkrótce dołączą następne. A jeśli unifikować, to od razu całą flotę, a ponieważ przegubów jest najwięcej, to unifikacja powinna być do standardu takiego jaki one mają.
Moim zdaniem sztywne narzucenie że Ursusy nadają się tylko na 178 i nigdzie indziej, a na pozostałych liniach nie może być Ursusów - utrudnia dysponowanie tych wozów i nie pozwala na objęcie obsługą elektrykami większej liczby linii. Bo jak byśmy wiedzieli że dyspozytor może na jedną brygadę dać Ursusa, a na inną Solarisa, to nie byłoby problemu żeby oprócz 178 na pełnej trasie, 222 i teraz 251 (być może 251+139) elektryki zadysponować na 106 (po montażu ładowarki), a może nawet i 102 jeśli ktoś załatwi umowę na dodatkową ładowarkę.
Ja nawet nie wiem jak jest w kontrakcie z wykonawcą określona kwestia ładowarki na Browarnej, która miala być pod przeguby jak było 105, a po zmianie na 106 teraz jest na solówki potrzebna.
518 jest też dobrym przykładem, bo jak będą mniejsze potoki i wolne solówki to można je na tą linię wysyłać (np. w DS).
Do tego jak kiedyś zabraknie solówek to można w zastępstwie wysłać przeguba, których jest lekki nadmiar (bo 105 nie jest elektryczne a miało być).