Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 lis 2021, 11:22

fraktal pisze:
04 lis 2021, 10:31
Ale z nocek to trzeba je zdjąć moim zdaniem. Teraz obsługują planowo N43 i także dlatego jest ich mniej na 116. Kiedy nie było elektrycznego N43, to "Woronicza" zaczęła w końcu wysyłać elektryki na 067 i 53/116. A teraz skoro elektryki są na nockach, wysyła diesle na te brygady... A przecież jest większe ryzyko dewastacji na nockach właśnie, zwłaszcza w noce weekendowe. Rozumiem, że na N43 musiały jeździć, by wyjechać kilometry, ale teraz, gdy ładowarki na Wilanowie działają powinny obsługiwać tylko dzienne zadania.
Dobrze mówisz... przecież założenie było takie, że wszystkie autobusy jeżdżące po Trakcie będą elektryczne. Jest już komplet autobusów, stoi większość dedykowanych pod nie ładowarek, a np. takie E-2 dalej jest rozpisane pod diesle, poza jednym wyjątkiem zdaje się...
A elektryki szaleją gdzieś na 269, 331 czy 411, nie mówiąc już o N43....
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 lis 2021, 11:28

Na N43 chodzą z powodu ładowarki na Chomiczówce.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lis 2021, 16:35

Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 10:50
fraktal pisze:
04 lis 2021, 10:31
A przecież jest większe ryzyko dewastacji na nockach właśnie, zwłaszcza w noce weekendowe.
To co ma jeździć na nockach, furmanki konne?
Na pewno nie najdroższe autobusy w Warszawie, a pewnie i w całej Polsce. :> Wystarczy, by jeździły diesle i gazowce. :)

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lis 2021, 16:38

karmat pisze:
04 lis 2021, 11:13
fraktal pisze:
04 lis 2021, 10:31
Rozumiem, że na N43 musiały jeździć, by wyjechać kilometry,
Latem wyjeżdżały również kilometry na N03 ;)
fraktal pisze:
04 lis 2021, 10:31
A przecież jest większe ryzyko dewastacji na nockach właśnie, zwłaszcza w noce weekendowe.
Wydawało mi się, że już nikt nie stosuje takiego argumentu, że nowe wozy na nocki nie dawać.
Nie chodzi o to, że nowe, ale też, że drogie. Ja bym się obawiał. :razz:

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 04 lis 2021, 17:21

Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 10:50
fraktal pisze:
04 lis 2021, 10:31
A przecież jest większe ryzyko dewastacji na nockach właśnie, zwłaszcza w noce weekendowe.
To co ma jeździć na nockach, furmanki konne?
karmat pisze:
04 lis 2021, 11:13
fraktal pisze:
04 lis 2021, 10:31
A przecież jest większe ryzyko dewastacji na nockach właśnie, zwłaszcza w noce weekendowe.
Wydawało mi się, że już nikt nie stosuje takiego argumentu, że nowe wozy na nocki nie dawać.
Oczywiście, że powinno się skończyć z takim dogmatem, to takie bez sensu dzielenie komunikacji na lepszą (dzienną) i gorszą (nocną). W ciągu dnia potrafi być więcej chuligańskich wybryków niż nocami.
ObrazekObrazek

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 lis 2021, 20:07

fraktal pisze:
04 lis 2021, 16:35
Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 10:50

To co ma jeździć na nockach, furmanki konne?
Na pewno nie najdroższe autobusy w Warszawie, a pewnie i w całej Polsce. :> Wystarczy, by jeździły diesle i gazowce. :)
Argumenty totalnie z czapy. Taki elektryk jest ekonomiczniejszy dla przewoźnika niż stare diesle.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lis 2021, 20:39

Bywalec pisze:
04 lis 2021, 17:21
Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 10:50

To co ma jeździć na nockach, furmanki konne?
karmat pisze:
04 lis 2021, 11:13

Wydawało mi się, że już nikt nie stosuje takiego argumentu, że nowe wozy na nocki nie dawać.
Oczywiście, że powinno się skończyć z takim dogmatem, to takie bez sensu dzielenie komunikacji na lepszą (dzienną) i gorszą (nocną). W ciągu dnia potrafi być więcej chuligańskich wybryków niż nocami.
Może i miałbyś rację, gdyby nie to, że 99,9% pasażerów nie odróżnia autobusu elektrycznego od nowego gazowca CNG. Zatem nie sądzę, żeby elektryk stanowił jakąś wartość dodaną dla pasażerów. W nocy jest też mniejszy ruch i nie ma korków, więc i ekologiczność elektryków stoi pod znakiem zapytania. A niestety, myślę, że każda awaria elektryka to większe koszty dla serwisu niż awaria pojazdu spalinowego.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 04 lis 2021, 21:15

fraktal pisze:
04 lis 2021, 20:39
Bywalec pisze:
04 lis 2021, 17:21



Oczywiście, że powinno się skończyć z takim dogmatem, to takie bez sensu dzielenie komunikacji na lepszą (dzienną) i gorszą (nocną). W ciągu dnia potrafi być więcej chuligańskich wybryków niż nocami.
Może i miałbyś rację, gdyby nie to, że 99,9% pasażerów nie odróżnia autobusu elektrycznego od nowego gazowca CNG. Zatem nie sądzę, żeby elektryk stanowił jakąś wartość dodaną dla pasażerów. W nocy jest też mniejszy ruch i nie ma korków, więc i ekologiczność elektryków stoi pod znakiem zapytania. A niestety, myślę, że każda awaria elektryka to większe koszty dla serwisu niż awaria pojazdu spalinowego.
Koszty serwisu dla MZA są żadne, bo wozy są objęte gwarancją. Jeszcze MZA dostaje kasę z kar dla producenta, za każdy dzień wyłączenia wozu z ruchu. Oczywiście, jeśli jest to awaria pojazdu, nie uszkodzenie przez osoby trzecie.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 lis 2021, 23:19

Flash8222 pisze:
04 lis 2021, 20:07
fraktal pisze:
04 lis 2021, 16:35
Na pewno nie najdroższe autobusy w Warszawie, a pewnie i w całej Polsce. :> Wystarczy, by jeździły diesle i gazowce. :)
Argumenty totalnie z czapy. Taki elektryk jest ekonomiczniejszy dla przewoźnika niż stare diesle.
W dodatku obecnie eksploatacja gazowców jest około 50% droższa niż starych diesli.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 lis 2021, 0:24

Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 23:19
Flash8222 pisze:
04 lis 2021, 20:07


Argumenty totalnie z czapy. Taki elektryk jest ekonomiczniejszy dla przewoźnika niż stare diesle.
W dodatku obecnie eksploatacja gazowców jest około 50% droższa niż starych diesli.
Nie jest, bo na chwilę obecną MZA ma jeszcze niską cenę za CNG, nie było waloryzacji stawki z umowy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lis 2021, 8:14

Elektryki mogłyby jeździć też nocą, ale nie kosztem dnia. Chociaż też mam jakieś deja vu z czasów, jak wchodziły autobusy niskopodłogowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2021, 9:03

Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 23:19
Flash8222 pisze:
04 lis 2021, 20:07


Argumenty totalnie z czapy. Taki elektryk jest ekonomiczniejszy dla przewoźnika niż stare diesle.
W dodatku obecnie eksploatacja gazowców jest około 50% droższa niż starych diesli.
A to czemu? Przecież cena gazu nie jest wyższa niż ON.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2021, 9:10

KwZ pisze:
05 lis 2021, 8:14
Elektryki mogłyby jeździć też nocą, ale nie kosztem dnia. Chociaż też mam jakieś deja vu z czasów, jak wchodziły autobusy niskopodłogowe.
Argument nie do końca trafiony, bo autobusy niskopodłogowe to była nowa jakość dla pasażerów, natomiast kwestia napędu izasilania mało kogo z pasażerów interesuje tak naprawdę . Ale jeśli Warszawę stać, żeby puszczać elektryki na linie, które średnio uzasadniają ich ekologiczność to OK. Ciekawe, czy nasze miasto będzie stać, żeby wykupić opcję tramwajową, bo na to pasażerowie tak naprawdę czekają. Na wycofanie 105tek.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 05 lis 2021, 9:14

fraktal pisze:
04 lis 2021, 20:39
Może i miałbyś rację, gdyby nie to, że 99,9% pasażerów nie odróżnia autobusu elektrycznego od nowego gazowca CNG. Zatem nie sądzę, żeby elektryk stanowił jakąś wartość dodaną dla pasażerów.
A to w ciągu dnia pasażerowie potrafią odróżnić i wtedy elektryki są wartością dodaną? Absurd. Kto potrafi czytać napisy na autobusach, niezależnie czy noc czy dzień, je przeczyta. A większość pasażerów ma głęboko gdzieś czym jest zasilany autobus.
fraktal pisze:
04 lis 2021, 20:39
W nocy jest też mniejszy ruch i nie ma korków, więc i ekologiczność elektryków stoi pod znakiem zapytania.
To jak nie ma korków znaczy są mniej eko niż jak są korki? Tak idzie zrozumieć Twoją wypowiedź :roll:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lis 2021, 9:15

Wykupienie opcji nie pozwoli na wycofanie stopiątek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ