Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 sty 2022, 17:34

konri pisze:
05 sty 2022, 3:40
(...)
Choroby wieku dziecięcego w postaci awarii silników to trochę poważne choroby. Bardziej wada konstrukcyjna i usterka masowa. Nie przypominam sobie nawet osobówek w których wymienia się silnik przy przebiegu 80tys. km.
Chłopaki z BTSu twierdzą, że głównym problemem jest zamówienie autobusów z silnikami na jednej osi zamiast na dwóch osiach. Silniki mają za duże obciążenie i dlatego padają.

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 05 sty 2022, 19:23

MJ pisze:
05 sty 2022, 17:34
konri pisze:
05 sty 2022, 3:40
(...)
Choroby wieku dziecięcego w postaci awarii silników to trochę poważne choroby. Bardziej wada konstrukcyjna i usterka masowa. Nie przypominam sobie nawet osobówek w których wymienia się silnik przy przebiegu 80tys. km.
Chłopaki z BTSu twierdzą, że głównym problemem jest zamówienie autobusów z silnikami na jednej osi zamiast na dwóch osiach. Silniki mają za duże obciążenie i dlatego padają.
Całkiem możliwe... tak to jest, jak się idzie w ilość, a nie w jakość...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 05 sty 2022, 19:24

konri pisze:
05 sty 2022, 3:40
Faktycznie pojawiał się błąd ładowarki zewnętrznej, ale ładowarki same w sobie działały. Inaczej żaden wóz nie byłby w stanie się naładować, jednak jakieś 15% wozów ładowało się bez większych problemów. Poza tym ładowanie przez ładowarkę na pętli "z kabla" działało.
I tu się pojawia problem. Brak jest klucza do ładowarek, tak by można by było podłączyć się przez kabel. Mizerne to ładowanie, ale zawsze lepsze niż nic.
konri pisze:
05 sty 2022, 3:40
Choroby wieku dziecięcego w postaci awarii silników to trochę poważne choroby. Bardziej wada konstrukcyjna i usterka masowa. Nie przypominam sobie nawet osobówek w których wymienia się silnik przy przebiegu 80tys. km.
Czy te awarie silników elektrycznych w autobusach, to objawy chorób wieku dziecięcego, czy też wada konstrukcyjna i usterka masowa, trudno stwierdzić autorytatywnie. Jakby nie patrzeć, jest to nowinka techniczna, jeżeli chodzi o autobusy.
Szczerze mówiąc, nie chce mi się grzebać w internecie, by znaleźć dane, ile Toyota (zdaje się, że ta marka najdłużej produkuje hybrydy) miała silników elektrycznych w osobówkach do wymiany. Jak się komuś chce, niech szuka, ale to rozważanie czysto akademickie.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 sty 2022, 22:37

Ja mam wrażenie, że kierowcy bardziej katują elektryki. Nie wiem czy to przez brak norm paliwowych, ale mam wrażenie jakby dużo mocniej nimi przyspieszali.

Jest też oficjalny artykuł z opisem problemu
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 71897.html
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 06 sty 2022, 3:21

kajo pisze:
05 sty 2022, 22:37
Ja mam wrażenie, że kierowcy bardziej katują elektryki. Nie wiem czy to przez brak norm paliwowych, ale mam wrażenie jakby dużo mocniej nimi przyspieszali.

Jest też oficjalny artykuł z opisem problemu
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 71897.html
Solaris po pierwszej serii awarii silników i tak dość mocno skręcił moc przy ruszaniu. Niestety całkowicie to problemu nie rozwiązało, jedynie może go opóźniło. Oby znaleźli rozwiązanie problemu, bo po zakończeniu gwarancji eksploatacja elektryków będzie generowała ogromne koszty dla MZA.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 sty 2022, 13:48

Skoro solaris na 222 jeździ się ładować na R1, to znaczy, że ładowarka na Spartańskiej działa średnio. A tamte solarisy i ładowarki to jednak mają większy staż. Silniki mają tej samej generacji, co nowe U18?
ŁK

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 06 sty 2022, 14:15

Łukasz pisze:
06 sty 2022, 13:48
Skoro solaris na 222 jeździ się ładować na R1, to znaczy, że ładowarka na Spartańskiej działa średnio. A tamte solarisy i ładowarki to jednak mają większy staż. Silniki mają tej samej generacji, co nowe U18?
Solarisy jeżdżące na 222 mają zmienione pantografy które nie są kompatybilne z ładowarką na Spartańskiej i dlatego jeżdżą się ładować na R-1.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 sty 2022, 14:20

konri pisze:
06 sty 2022, 3:21
Solaris po pierwszej serii awarii silników i tak dość mocno skręcił moc przy ruszaniu.
Czyli co, nie spełniają obecnie warunków technicznych określonych w umowie?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 08 sty 2022, 6:24

alojz pisze:
06 sty 2022, 14:20
konri pisze:
06 sty 2022, 3:21
Solaris po pierwszej serii awarii silników i tak dość mocno skręcił moc przy ruszaniu.
Czyli co, nie spełniają obecnie warunków technicznych określonych w umowie?
To co jest wpisane w dowodzie (moc silnika) w prawie wszystkich autobusach z ostatnich lat to nic niewarta liczba na papierze. Realnie dostępna moc jest ograniczona oprogramowaniem. Jakby było inaczej, to Solarisy 54xx (368KM!) brałyby osobówki spod świateł, a jednak są najwolniejsza serią SU18.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7649
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 sty 2022, 22:59

konri pisze:
05 sty 2022, 3:40
Choroby wieku dziecięcego w postaci awarii silników to trochę poważne choroby. Bardziej wada konstrukcyjna i usterka masowa. Nie przypominam sobie nawet osobówek w których wymienia się silnik przy przebiegu 80tys. km.
A to mnie zastanawia, bo w tym typie silników nie bardzo jest co się zepsuć.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

cezari
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach

Post autor: cezari » 09 sty 2022, 0:26

Ktoś może wie, jak te silniki sprawują się w autobusach innych producentów?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 09 sty 2022, 4:33

MisiekK pisze:
08 sty 2022, 22:59
konri pisze:
05 sty 2022, 3:40
Choroby wieku dziecięcego w postaci awarii silników to trochę poważne choroby. Bardziej wada konstrukcyjna i usterka masowa. Nie przypominam sobie nawet osobówek w których wymienia się silnik przy przebiegu 80tys. km.
A to mnie zastanawia, bo w tym typie silników nie bardzo jest co się zepsuć.
Podobno problem wynika z braku klasycznego mechanizmu różnicowego i nierównych sił działających na silniki w zakrętach. Padają koła zębate. Tak samo są problemy z nierównym zużyciem ogumienia.
Ale może więcej by wiedział ktoś z Solarisa/BTSu.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7649
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 sty 2022, 11:28

konri pisze:
09 sty 2022, 4:33
Padają koła zębate.
Czyli to nie problem silnika, a szeroko pojętgo napędu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 11 sty 2022, 19:09

Na powiślu zamienili krańce 106 i 127. Teraz 127 ładuje elektryki na Browarnej, a 106 jeździ na Mariensztat.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sty 2022, 19:30

Było o tym. ;-)

ODPOWIEDZ