Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 20 lip 2020, 12:49

W Bolechowie jest przerwa wakacyjna i produkcja działa na pół gwizdka - nie będzie już co wywozić po prostu. 8-) Poza tym terminy dostaw musiały zostać tak ustalone z klientem.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 20 lip 2020, 14:32

chudy5d pisze:
20 lip 2020, 12:49
W Bolechowie jest przerwa wakacyjna i produkcja działa na pół gwizdka - nie będzie już co wywozić po prostu. 8-) Poza tym terminy dostaw musiały zostać tak ustalone z klientem.
MZA informowało wcześniej, że po 5 pierwszych egzemplarzach na początku roku, zasadnicze dostawy miały być w maju i czerwcu, a potem od września do listopada.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 lip 2020, 12:46

kocur pisze:
17 lip 2020, 15:47
Od poniedziałku Woronicza na dodatki 175 ma wysyłać elektryki. Czyżby kolejna linia do elektryfikacji?
No i nie wysyła.

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 21 lip 2020, 15:11

Flash8222 pisze:
21 lip 2020, 12:46
kocur pisze:
17 lip 2020, 15:47
Od poniedziałku Woronicza na dodatki 175 ma wysyłać elektryki. Czyżby kolejna linia do elektryfikacji?
No i nie wysyła.
Wysyła ale nie tyle co trzeba. Dziś 7100 był.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lip 2020, 16:34

Ze zjeżdżaniem na ładowanie? Na lotnisku będzie ladowara?
ŁK

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 21 lip 2020, 17:35

60 sztuk zarejestrowane:

5870-5884 - 15 szt
5900-5922 - 23 szt
5950-5971 - 22 szt

I na razie przerwa. Czas zrobić miejsce... pożegnać starocia.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2202
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 21 lip 2020, 18:07

Jurand pisze:
17 lip 2020, 15:49
kocur pisze:
17 lip 2020, 15:47
Od poniedziałku Woronicza na dodatki 175 ma wysyłać elektryki. Czyżby kolejna linia do elektryfikacji?
Politycznie i logicznie by było, pewnie jak się ZTM uwolni od syndromu Arrivy, to jakieś zmiany obsługowe będą niebawem :roll:
Pomijając ostatnie wydarzenia to ZTM powinien przydzielić Arrivie więcej brygad na Trakcie Królewskim zamiast jakichś 186 czy 210. Przynajmniej dopóki MZA nie będzie mieć wystarczającej liczby niskoemisyjnych pojazdów, bo jak narazie to się trochę wyklucza ze słowami Prezydenta, że Traktem mają jeździć pojazdy niskoemisyjne.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 lip 2020, 18:53

Łukasz pisze:
21 lip 2020, 16:34
Ze zjeżdżaniem na ładowanie? Na lotnisku będzie ladowara?
ZTCP na Lotnisku jak i pl. Piłsudskiego w ramach opcji...

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lip 2020, 21:33

SławekM pisze:
Łukasz pisze:
21 lip 2020, 16:34
Ze zjeżdżaniem na ładowanie? Na lotnisku będzie ladowara?
ZTCP na Lotnisku jak i pl. Piłsudskiego w ramach opcji...
Się zaraz okaże, że prąd trzeba generować z paliwa lotniczego.
ŁK

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 lip 2020, 9:30

Od soboty całe 128 będzie na elektryki z godzinnymi postojami na Szczęśliwicach w celu dojazdu na R-7 na ładowanie.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 lip 2020, 9:51

Kto za to zapłaci?

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 22 lip 2020, 10:17

michael112 pisze:
22 lip 2020, 9:51
Kto za to zapłaci?
MZA. ZTM przecież nie płaci za "puste" kilometry.

A tak przy okazji. Do elektryków chwilowo dojeżdża serwis zewnętrzny, czy też od początku nasi je serwisują :?:

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 22 lip 2020, 10:38

Łukasz pisze:
21 lip 2020, 21:33
SławekM pisze:
ZTCP na Lotnisku jak i pl. Piłsudskiego w ramach opcji...
Się zaraz okaże, że prąd trzeba generować z paliwa lotniczego.
Jeśli dobrze zapamietałem to koszt pełnego naładowania takiego autobusu to ponoć około 13 zł. Zasięg realny 70 km co zatem daje 65 zł za 280 km za rope trzeba dać przy przypuszczalnej cenie 4 zł za litr 130 litrów i mamy koszt 520 zł za 280 km. Razy średnio 26 dni użytkowania Autobus z Euro 5 koszt paliwa 13520zł Autobus Elektryczny 1690 zł. Jeśli to prawda nie dziwi mnie czemu jest parcie na ten prąd. Przez 10 lat użytkowania można zaoszczędzić 1.400.000 zł.na samym paliwie to złota kura dla Polskich menagierów...a jakie premie dla wszystkich prusaków zarządzania...Oczywiście to teoria ale jakże zmienia się postrzeganie, nie ważne z czego prąd liczby prawde pokażą Pane ;)
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 22 lip 2020, 10:51

Flash8222 pisze:
22 lip 2020, 9:30
Od soboty całe 128 będzie na elektryki z godzinnymi postojami na Szczęśliwicach w celu dojazdu na R-7 na ładowanie.
A tak apropo to od dziś wszystkie elektryki mogą jeździć na wszystkich liniach.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 lip 2020, 12:51

Kacper R3 pisze:
22 lip 2020, 10:38
Łukasz pisze:
21 lip 2020, 21:33

Się zaraz okaże, że prąd trzeba generować z paliwa lotniczego.
Jeśli dobrze zapamietałem to koszt pełnego naładowania takiego autobusu to ponoć około 13 zł. Zasięg realny 70 km co zatem daje 65 zł za 280 km za rope trzeba dać przy przypuszczalnej cenie 4 zł za litr 130 litrów i mamy koszt 520 zł za 280 km. Razy średnio 26 dni użytkowania Autobus z Euro 5 koszt paliwa 13520zł Autobus Elektryczny 1690 zł. Jeśli to prawda nie dziwi mnie czemu jest parcie na ten prąd. Przez 10 lat użytkowania można zaoszczędzić 1.400.000 zł.na samym paliwie to złota kura dla Polskich menagierów...a jakie premie dla wszystkich prusaków zarządzania...Oczywiście to teoria ale jakże zmienia się postrzeganie, nie ważne z czego prąd liczby prawde pokażą Pane ;)
Tak długo jak prąd jest względnie tani (a im więcej narodowego wungla z opłatami za CO2, tym generalnie drożej), sieć przesyłowa daje radę, a baterie wytrzymają 10 lat. Chociaż jeśli dotacja zbliży cenę autobusu elektrycznego do spalinowego to właściwie nie ma co się zastanawiać.

ODPOWIEDZ