Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 sty 2021, 23:15

Szczególnie że zwrotnice musialyby być dwie - przed i za przystankiem. I między nimi trolejbus też by się toczył.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 sty 2021, 21:44

Autobus Czerwon pisze:
26 sty 2021, 22:48
michael112 pisze:
26 sty 2021, 22:37

Jeżeli przy takiej zwrotnicy trzeba zwolnić, to nie ma to sensu.
Trzeba i to tak mocno. Chyba do 15-20 km/h patrząc na oko na trolejbusy przejeżdżające przez zwrotnice.
Bez przesady. 20 to było w danych czasach, teraz by bezpiecznie przejechać starczy około 40.
Natomiast z pewnością spowalniałoby to przejazd. Więc jeśli przywrócić kable to widzę inne ciągi niż te mosty - najlepiej zacząć od jednopasmowych ulic typu Wałbrzyska-Lotników gdzie mamy jeden tor jazdy. A najlepiej to w miejscach takich jak Książęca czy Dolna - przewagą trolejbusu nad autobusem jest jazda po wzniesieniach.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 sty 2021, 17:49

Właśnie jadę 5898 i zastanawiam się co może być powodem, że autobus przyspiesza jakby skokowo, to kierowca tak co chwila przyciska ten gaz, czy to jakaś wada? Jakbym jakimś szarpakiem z rozwaloną skrzynią jechał, a nie elektrykiem.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 sty 2021, 18:11

Śnieg?
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 sty 2021, 20:11

Mi też jakiś system antypoślizgowy przychodzi do głowy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 sty 2021, 18:18

Szymon pisze:
26 sty 2021, 14:49
michael112 pisze:
26 sty 2021, 11:36
Chyba coś się ruszyło.
Przejeżdżając obok widziałem, że stoi właśnie elektryk z podniesionym pantografem. Obok pogotowie energetyczne i panowie coś majstrują :) Obie ładowarki świecą na zielono, jest znaczny postęp!
Elektryki już nieśmiało się ładują na krańcu ESPERANTO.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sty 2021, 19:50

Czy autobus elektryczny może się ładować z pasażerami na pokładzie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 sty 2021, 20:10

W różnych miastach różnie się uważa. U nas się ładują z pasażerami. :P

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 sty 2021, 22:03

Na Esperancie i Szczęśliwicach raczej się nie da inaczej.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 29 sty 2021, 22:18

ashir pisze:
29 sty 2021, 20:10
W różnych miastach różnie się uważa. U nas się ładują z pasażerami. :P
Można, a nawet trzeba. Na chwilę obecną, ładowarki instalowane w Warszawie, są bardzo czułe na zmiany wypoziomowania autobusu i potrafią doprowadzić do przerwania ładowania. Prostym przykładem jest Konwiktorska. Paradoksem jest to, że dzięki temu, iż było trochę przepychanek słownych z pasażerami, a może nawet i trochę skarg w tym temacie. Konwiktorska dołączyła (jako trzecia w Warszawie) do prawidłowych krańców dla autobusów komunikacji miejskiej, ale tylko dla linii 503.
:arrow: Konwiktorska 04 - Przystanek dla wysiadających
:arrow: Konwiktorska :?: - Przystanek techniczny - ładowarka
:arrow: Konwiktorska 01 - Przystanek dla wsiadających

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 sty 2021, 22:35

michael112 pisze:
29 sty 2021, 22:03
Na Esperancie i Szczęśliwicach raczej się nie da inaczej.
Oczywiście, że da radę inaczej.
Solaris pisze:
29 sty 2021, 22:18
Konwiktorska dołączyła (jako trzecia w Warszawie) do prawidłowych krańców dla autobusów komunikacji miejskiej, ale tylko dla linii 503.
I pewnie Ciebie to bardzo boli, że tylko dla 503? :> A przystanków technicznych w Warszawie jest więcej, tak samo w całej aglomeracji warszawskiej.
Solaris pisze: :arrow: Konwiktorska :?: - Przystanek techniczny - ładowarka
Jak się nie trudno domyśleć to Konwiktorska 02.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sty 2021, 7:25

Solaris pisze:
29 sty 2021, 22:18
ashir pisze:
29 sty 2021, 20:10
W różnych miastach różnie się uważa. U nas się ładują z pasażerami. :P
Można, a nawet trzeba. Na chwilę obecną, ładowarki instalowane w Warszawie, są bardzo czułe na zmiany wypoziomowania autobusu i potrafią doprowadzić do przerwania ładowania. Prostym przykładem jest Konwiktorska. Paradoksem jest to, że dzięki temu, iż było trochę przepychanek słownych z pasażerami, a może nawet i trochę skarg w tym temacie. Konwiktorska dołączyła (jako trzecia w Warszawie) do prawidłowych krańców dla autobusów komunikacji miejskiej, ale tylko dla linii 503.
:arrow: Konwiktorska 04 - Przystanek dla wysiadających
:arrow: Konwiktorska :?: - Przystanek techniczny - ładowarka
:arrow: Konwiktorska 01 - Przystanek dla wsiadających
Nie ma czegoś takiego, jak prawidłowy kraniec z punktu widzenia Organizatora i pasażera. Jest co najwyżej nieprawidłowa organizacja przerw z punktu widzenia kierowcy i pracodawcy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 sty 2021, 10:39

ashir pisze:
29 sty 2021, 22:35
michael112 pisze:
29 sty 2021, 22:03
Na Esperancie i Szczęśliwicach raczej się nie da inaczej.
Oczywiście, że da radę inaczej.
Ponieważ na Esperancie i Szczęśliwicach ładowarki postawiono na peronach, przy których postój i przystanki odjazdowe mają te linie. To samo dotyczy Chomiczówki.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 sty 2021, 9:39

Gdzieś musieli postawić. Można zrobić przystanek zbiorczy. 20 lat się nie dało zrobić przystanku zbiorczego na Banacha, aż w końcu ktoś zrobił
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2021, 20:00

Moim zdaniem Szczęśliwice zorganizowano źle. Trzeba było ustawić ładowarki obok siebie, nie jedna za drugą, na drugim stanowisku - wtedy wciąż mogłyby się ładować dwa autobusy, nie byłoby podjeżdżania, a odbiór pasażerów przed odjazdem byłby na początku peronu. Przystanek dla wysiadających przy veturilo - jest miejsce, był przez chwilę w czasie budowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ