Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 lis 2017, 14:33

Szeregowy_Równoległy pisze:
29 paź 2017, 13:45
Zagazuj Aurisa. Serio.
Gdyby był mój to po gwarancji można by się pokusić. Taksiarze się w to zabawili i teraz mają problemy z naprawami gwarancyjnymi. Poza tym słyszałem, że Toyoty nie za dobrze znoszą gaz.
Daniel_FCB pisze:
29 paź 2017, 22:00
Emyl pisze:
24 paź 2017, 4:00
Żeby jeszcze ta elektrownia nie była węglowa... 😕
Nawet ta węglowa oznacza spalanie węgla z optymalną sprawnością (pod kątem CO2, pod kątem NOx), z odpowiednimi układami filtrowania spalin, większość elektrowni ma też układ półmokrego lub mokrego odsiarczania spalin. Nawet węgiel jest dużo bardziej eko niż diesel kręcący się na jałowym biegu. ;)

(...)
Przecież w autobusach/samochodach też spaliny nie lecą z silnika prosto w atmosferę. Nie pamiętam od której normy, ale chyba Euro 4 już jest wymagane posiadanie filtra DPF (wypalanie sadzy bez użycia paliwa) oraz FAP tzw. mokre filtry, które wypalają sadzę z użyciem paliwa. Przypomnę jeszcze o AdBlue, które rozkłada tlenki azotu przy użyciu siuśków. Także nie jest tak źle.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lis 2017, 15:28

Sebastian pisze:
02 lis 2017, 14:32
Może wrócą czasy autobusów/diesli z silnikami benzynowymi. Wtedy emisja pyłów by się zmniejszyła.p
Raczej gaz (CNG), który ma jeszcze mniej pyłów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 02 lis 2017, 22:39

Póki co, autobusy z niekonwencjonalnymi napędami to, wg mnie, zwykła gigantomania, która głównie podwyższa koszty. Obecnie w Warszawie problemem są wysokie ceny biletów, przez co KM nie jest atrakcyjna względem samochodów.
Gdy technika pójdzie do przodu, elektrobusy będą generować podobne koszty to przy okazji wymiany taboru będzie można o nich myśleć bo w chwili obecnej to takie trochę "Zastaw się a postaw się".

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 lis 2017, 22:40

MJ pisze:
02 lis 2017, 14:33
Szeregowy_Równoległy pisze:
29 paź 2017, 13:45
Zagazuj Aurisa. Serio.
Gdyby był mój to po gwarancji można by się pokusić. Taksiarze się w to zabawili i teraz mają problemy z naprawami gwarancyjnymi. Poza tym słyszałem, że Toyoty nie za dobrze znoszą gaz.
Moja Ave T27 1.8 (2014) wręcz ma stworzony silnik do zagazowania, ale nie po to kupowałem nowy by zmniejszać pojemność bagażnika ;)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 03 lis 2017, 0:52

Benzynowa część hybryd Toyoty to nie są silniki z wersji benzynowych Aurisów czy Avensis. To banalne, najprostsze jednostki i robią robotę.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 lis 2017, 7:44

Sebastian pisze:
02 lis 2017, 22:39
Obecnie w Warszawie problemem są wysokie ceny biletów, [...]
Polemizowałbym.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 03 lis 2017, 10:54

Flash8222 pisze:
02 lis 2017, 22:40
MJ pisze:
02 lis 2017, 14:33


Gdyby był mój to po gwarancji można by się pokusić. Taksiarze się w to zabawili i teraz mają problemy z naprawami gwarancyjnymi. Poza tym słyszałem, że Toyoty nie za dobrze znoszą gaz.
Moja Ave T27 1.8 (2014) wręcz ma stworzony silnik do zagazowania, ale nie po to kupowałem nowy by zmniejszać pojemność bagażnika ;)
Czyli już się poprawili? Silniki Avensisa 2 uchodziły za bardzo delikatne do tego paliwa. No i zostaje kwestia tego czy ten Auris ma miejsce chociażby na koło w bagażniku. Muszę zajrzeć. :D

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 03 lis 2017, 12:10

MJ pisze:
02 lis 2017, 14:33
Przecież w autobusach/samochodach też spaliny nie lecą z silnika prosto w atmosferę. Nie pamiętam od której normy, ale chyba Euro 4 już jest wymagane posiadanie filtra DPF (wypalanie sadzy bez użycia paliwa) oraz FAP tzw. mokre filtry, które wypalają sadzę z użyciem paliwa. Przypomnę jeszcze o AdBlue, które rozkłada tlenki azotu przy użyciu siuśków. Także nie jest tak źle.
O ile wiem, to sporo samochodów ma „przypadkiem” powycinane filtry. Uwzględnijmy „polską specyfikę”. Inna rzecz to to, że elektrownia może być duża i ciężka, a w samochodach / autobusach dochodzi konieczność miniaturyzacji - nie wszystkie systemy da się założyć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 lis 2017, 12:14

Autobusy miejskie, które są kupowane fabrycznie nowe, te filtry będą miały. Natomiast używane osobówki z Niemiec podobno często są przerabiane w warsztatach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 03 lis 2017, 13:14

Tak przypadkiem mam auto z DPF i myślałem czy go nie wyciąć jak zapłaciłem za czyszczenie EGR 500 stówek, mechanik wyjaśnił że jak złapie mnie np. Bundespolizei to oprócz kary stracę homologację na to auto.
Wystarczy nie gasić auta jeśli pokazuje spalanie powyżej 1,1 l/h.
Jeżeli jest wyższe trzeba nim wtedy ruszyć dalej w krótką wycieczkę gazując go, co jest upierdliwe ale skuteczne.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 03 lis 2017, 18:20

Ja ma teraz Fabię II z DPF.Jak się jeździ dużo po mieście to trzeba czasami przegonić po autostradzie. Jak obrotomierz pokazuje na postoju 1000obr/min to znaczy, że DPF się wypala. Filtr jest przewidziany na około 300000 km. Jak się cofa licznik to potem nie dziwne, że DPF się zapycha po 150000 km. Poza tym był/jest problem w Fiatach, Oplach bo DPF był/jest za daleko od silnika i nie osiągał wymaganej temperatury.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 lis 2017, 21:35

Proszę, idźcie z tymi blachosmrodami do innego wątku :roll:
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 03 lis 2017, 22:02

Dantte pisze:
03 lis 2017, 21:35
Proszę, idźcie z tymi blachosmrodami do innego wątku :roll:
A można prosić o posprzątanie :?: Sami się pewnie nie przeniesiemy :)
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 09 lis 2017, 17:35

Z tego co widać w obserwacjach brygadowych, pomimo wcześniejszych obaw Ursusy wyjeżdżają w komplecie. Szkoda, że tylko na dodatki.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Molo
Posty: 631
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 09 lis 2017, 18:02

Na więcej nie starcza baterii. Poza tym w nocy pracuję przy nich sztab ludzi, którzy na bieżąco naprawiają usterki.

ODPOWIEDZ