Dziwię się niektórym miastom które kupiły więcej niż 10 sztuk tego sprzętu. Wtedy będzie musiał pracować przy nich tabun ludzi...
Elektrobusy
Czy kupowanie nowych autobusów tylko po to, aby wyjeżdżały tylko na dodatki nie jest niegospodarnością?
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Możliwe. Po prostu nie przemyślany zakup
No i pomyślcie sobie, że teraz kupione zostanie 130 elektryków... zamiast hybryd/gazowców w liczbie 200 sztuk.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wydaje mi się że niegospodarnością to by było, gdyby dodatki trzeba było specjalnie stworzyć dla tych autobusów. A przecież dodatki istnieją niezależnie od elektrobusów i będą istniały. Tak się tylko doczekały dedykowanego taboru.
Żaden problem przy korzystaniu z ulicznych ładowarek, 1%=1 min ładowania to chyba nie tak źle.
Dokładnie, poza tym dodatki też są różnej długości i przy odpowiednim dobrze brygad Ursus może zrobić na dodatkach ponad 200 km jednego dnia.
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Tyle że zamiast tych 10 Ursusów wątpliwej jakości mielibyśmy np. 15 wozów LNG które nie miałyby takich ograniczeń - a zarazem byłyby jednymi z najbardziej ekologicznych wozów w MZA. Poza tym w porównaniu z dieslem podobno LNG miało przynosić realne oszczędności. Ktoś wie jakie jest spalanie Solcity LNG i koszt w porównaniu do zwykłych ropniaków?
Tak i mielibyśmy 15 Solbusów LNG wątpliwej jakości.
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Wolałbym jednak, aby nowe wozy jeździły na brygadach całodziennych, a na dodatki wyjeżdżały stare rupiecie bez klimatyzacji, a nie odwrotnie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
To akurat dzięki MZA, że pracują nad nimi, gdy producent nie ma środków na ich serwisowanie. PS: Solbus już upadł tak na amen, czy jeszcze dysze?Michalk001 pisze: ↑09 lis 2017, 21:41Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania.
Co z tą ładowarką dla linii 178 i jaki jest plan na Solaris IV Electric, 102?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jeśli nie są zbyt długie. Gazowce z Ostrej mają "swoją" pulę brygad.Michalk001 pisze: ↑09 lis 2017, 21:41Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Aha, kwestia przypadku, częstochowskie SM18 płonęły 2 razy, bo wystarczyło połączyć napęd elektryczny z gazem CNG i powstały tak poważne problemy (w dużej części z winy producenta), że wozy wiele miesięcy przestoją w zajezdni, jeśli na trasy z niej wyjadą w ogóle kiedykolwiek. Niestety z samym LNG też mieli problemy co się zakończyło bardzo źle, zarówno dla przewoźnika kupującego te autobusy, jak i samego producenta. Niestety jakość wyrobów Solbusa jest mocno zróżnicowana i nigdy nie wiesz, jaka jakość byłaby przy następnym przetargu.Michalk001 pisze: ↑09 lis 2017, 21:41Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania.
Akurat w Ursusach ta klimatyzacja niezbyt jest wydajna.
To zależy czy chcesz kupić Solbusy od 2G Bus&Coach czy masz roszczenia wobec Solbusa, a w zasadzie Lider Trading, z tytułu niewywiązywania się z dotychczasowych umów?
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Nurtuje mnie pytanie...
Czy MZA po zakupach kasuje stare w skali 1:1? Tzn jeedna nówka za jeden "staroć"?
Czy MZA po zakupach kasuje stare w skali 1:1? Tzn jeedna nówka za jeden "staroć"?
- vernalisadonis
- Posty: 3073
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Zobaczymy jak to w Zielonej Górze się sprawdzi. Tam ma być 47 sztuk tego.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej