Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 09 lis 2017, 18:55

Molo pisze:
09 lis 2017, 18:02
Na więcej nie starcza baterii. Poza tym w nocy pracuję przy nich sztab ludzi, którzy na bieżąco naprawiają usterki.
Dziwię się niektórym miastom które kupiły więcej niż 10 sztuk tego sprzętu. Wtedy będzie musiał pracować przy nich tabun ludzi...

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 09 lis 2017, 20:53

Molo pisze:
09 lis 2017, 18:02
Na więcej nie starcza baterii. Poza tym w nocy pracuję przy nich sztab ludzi, którzy na bieżąco naprawiają usterki.
Czy kupowanie nowych autobusów tylko po to, aby wyjeżdżały tylko na dodatki nie jest niegospodarnością?
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 09 lis 2017, 20:59

Możliwe. Po prostu nie przemyślany zakup

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 lis 2017, 21:20

No i pomyślcie sobie, że teraz kupione zostanie 130 elektryków... zamiast hybryd/gazowców w liczbie 200 sztuk.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 lis 2017, 21:30

Wydaje mi się że niegospodarnością to by było, gdyby dodatki trzeba było specjalnie stworzyć dla tych autobusów. A przecież dodatki istnieją niezależnie od elektrobusów i będą istniały. Tak się tylko doczekały dedykowanego taboru. :P
Obrazek

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2017, 21:33

zxcvbnm pisze:
09 lis 2017, 21:20
No i pomyślcie sobie, że teraz kupione zostanie 130 elektryków... zamiast hybryd/gazowców w liczbie 200 sztuk.
Żaden problem przy korzystaniu z ulicznych ładowarek, 1%=1 min ładowania to chyba nie tak źle. ;)
Wiliam pisze:
09 lis 2017, 21:30
Wydaje mi się że niegospodarnością to by było, gdyby dodatki trzeba było specjalnie stworzyć dla tych autobusów. A przecież dodatki istnieją niezależnie od elektrobusów i będą istniały. Tak się tylko doczekały dedykowanego taboru. :P
Dokładnie, poza tym dodatki też są różnej długości i przy odpowiednim dobrze brygad Ursus może zrobić na dodatkach ponad 200 km jednego dnia. ;)

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 09 lis 2017, 21:34

Tyle że zamiast tych 10 Ursusów wątpliwej jakości mielibyśmy np. 15 wozów LNG które nie miałyby takich ograniczeń - a zarazem byłyby jednymi z najbardziej ekologicznych wozów w MZA. Poza tym w porównaniu z dieslem podobno LNG miało przynosić realne oszczędności. Ktoś wie jakie jest spalanie Solcity LNG i koszt w porównaniu do zwykłych ropniaków?

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2017, 21:37

Tak i mielibyśmy 15 Solbusów LNG wątpliwej jakości. :)

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 09 lis 2017, 21:41

ashir pisze:
09 lis 2017, 21:37
Tak i mielibyśmy 15 Solbusów LNG wątpliwej jakości. :)
Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. :D I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania. :wink:

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 09 lis 2017, 21:45

Wiliam pisze:
09 lis 2017, 21:30
Wydaje mi się że niegospodarnością to by było, gdyby dodatki trzeba było specjalnie stworzyć dla tych autobusów. A przecież dodatki istnieją niezależnie od elektrobusów i będą istniały. Tak się tylko doczekały dedykowanego taboru. :P
Wolałbym jednak, aby nowe wozy jeździły na brygadach całodziennych, a na dodatki wyjeżdżały stare rupiecie bez klimatyzacji, a nie odwrotnie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 lis 2017, 21:49

Michalk001 pisze:
09 lis 2017, 21:41
Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. :D I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania. :wink:
To akurat dzięki MZA, że pracują nad nimi, gdy producent nie ma środków na ich serwisowanie. PS: Solbus już upadł tak na amen, czy jeszcze dysze?

Co z tą ładowarką dla linii 178 i jaki jest plan na Solaris IV Electric, 102?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 lis 2017, 21:59

Michalk001 pisze:
09 lis 2017, 21:41
ashir pisze:
09 lis 2017, 21:37
Tak i mielibyśmy 15 Solbusów LNG wątpliwej jakości. :)
Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. :D I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania. :wink:
Jeśli nie są zbyt długie. Gazowce z Ostrej mają "swoją" pulę brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 lis 2017, 22:13

Michalk001 pisze:
09 lis 2017, 21:41
Co by nie powiedzieć o Solbusie to pomimo pewnych problemów, to w porównaniu do elektryków Ursusa są kompletnie bezawaryjne. :D I są w stanie obsłużyć brygadę całodzienną bez tankowania. :wink:
Aha, kwestia przypadku, częstochowskie SM18 płonęły 2 razy, bo wystarczyło połączyć napęd elektryczny z gazem CNG i powstały tak poważne problemy (w dużej części z winy producenta), że wozy wiele miesięcy przestoją w zajezdni, jeśli na trasy z niej wyjadą w ogóle kiedykolwiek. Niestety z samym LNG też mieli problemy co się zakończyło bardzo źle, zarówno dla przewoźnika kupującego te autobusy, jak i samego producenta. Niestety jakość wyrobów Solbusa jest mocno zróżnicowana i nigdy nie wiesz, jaka jakość byłaby przy następnym przetargu. ;)
kocur pisze:
09 lis 2017, 21:45
Wolałbym jednak, aby nowe wozy jeździły na brygadach całodziennych, a na dodatki wyjeżdżały stare rupiecie bez klimatyzacji, a nie odwrotnie.
Akurat w Ursusach ta klimatyzacja niezbyt jest wydajna. :P
zxcvbnm pisze:
09 lis 2017, 21:49
PS: Solbus już upadł tak na amen, czy jeszcze dysze?
To zależy czy chcesz kupić Solbusy od 2G Bus&Coach czy masz roszczenia wobec Solbusa, a w zasadzie Lider Trading, z tytułu niewywiązywania się z dotychczasowych umów? :)

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 09 lis 2017, 22:29

Nurtuje mnie pytanie...
Czy MZA po zakupach kasuje stare w skali 1:1? Tzn jeedna nówka za jeden "staroć"?

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 10 lis 2017, 1:23

Lukasz436 pisze:
09 lis 2017, 18:55
Molo pisze:
09 lis 2017, 18:02
Na więcej nie starcza baterii. Poza tym w nocy pracuję przy nich sztab ludzi, którzy na bieżąco naprawiają usterki.
Dziwię się niektórym miastom które kupiły więcej niż 10 sztuk tego sprzętu. Wtedy będzie musiał pracować przy nich tabun ludzi...
Zobaczymy jak to w Zielonej Górze się sprawdzi. Tam ma być 47 sztuk tego.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ