Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 05 lis 2021, 9:37

To jak nie ma korków znaczy są mniej eko niż jak są korki?
Prawdopodobnie tak, bo przy mniej płynnej jeździe korzystanie z rekuperacji powinno być bardziej efektywne energetycznie.

Elektryki generalnie jeżdżą taniej, więc powinny jeździć jak najwięcej, ale trzeba by się zastanowić czy różnica w spalaniu pomiędzy liniami nocnymi a dziennymi nie sprawi, że bardziej opłacalne będzie wypuszczanie ich jednak na dzienne.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 lis 2021, 9:56

Zakładam, że obsługa N43 miała na celu zebranie danych z normalnej eksploatacji dotyczących zużycia energii.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2021, 9:58

Bywalec pisze:
05 lis 2021, 9:14
fraktal pisze:
04 lis 2021, 20:39
W nocy jest też mniejszy ruch i nie ma korków, więc i ekologiczność elektryków stoi pod znakiem zapytania.
To jak nie ma korków znaczy są mniej eko niż jak są korki? Tak idzie zrozumieć Twoją wypowiedź :roll:
Poczekaj sobie na tramwaj w Alejach w godzinach szczytu i weź głęboki oddech, a poczujesz swojski smród spalin. Oczywiście elektryki nie wyeliminują kopcących samochodów prywatnych, ale skoro już są, powinny być wysyłane właśnie w korki, żeby choć w minimalnym stopniu zmniejszyć stężenie spalin. W końcu są bezemisyjne. Ja tak rozumiem ich ekologiczność.
Glonojad pisze:
05 lis 2021, 9:15
Wykupienie opcji nie pozwoli na wycofanie stopiątek.
Ale przynajmniej bardziej nas do tego przybliży niż jej niewykupienie. A na to drugie się niestety w chwili obecnej zanosi...

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 lis 2021, 10:10

Glonojad pisze:
05 lis 2021, 9:15
Wykupienie opcji nie pozwoli na wycofanie stopiątek.
Dowodzi to tylko że opóźnienia w wymianie taboru tramwajowego są katastrofalne. Może powinni dać sobie na razie spokój z trzecią linią metra, lepiej byłoby postawić na dogłębną wymianę tego taboru co mamy. A nawet rozważyć rezygnację z części nowych tras tramwajowych?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 05 lis 2021, 10:13

Obsługa N43 nie wyklucza eksploatacji tych wozów potem na liniach dziennych - wiele elektrycznych obiegów wyjeżdża później niż kończą nocne. Stawiam tezę że gdyby nie jeździły na N43 to na 116 sytuacja i tak by się nie zmieniła. Cena tych pojazdów jako kryterium obsługi też IMHO ma drugorzędne znaczenie, w końcu elementy które ewentualnie miałyby być dewastowane - koszt szyby czy siedzenia do elektryka jest chyba porównywalny do innych modeli Solarisa? Wreszcie, nie wiem czemu elektryk na N43 miałby być bardziej narażony na dewastację wioząc ludzi o 5 rano przez Bielany od np. przejazdu przez imprezowe Śródmieście o północy jako 116 (skoro już niesłusznymi stereotypami lecimy).
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2021, 10:24

michael112 pisze:
05 lis 2021, 10:10
Glonojad pisze:
05 lis 2021, 9:15
Wykupienie opcji nie pozwoli na wycofanie stopiątek.
Dowodzi to tylko że opóźnienia w wymianie taboru tramwajowego są katastrofalne. Może powinni dać sobie na razie spokój z trzecią linią metra, lepiej byłoby postawić na dogłębną wymianę tego taboru co mamy. A nawet rozważyć rezygnację z części nowych tras tramwajowych?
Po prostu cykl życia tramwajów jest 2-3 razy dłuższy niż autobusu. 10-letni autobus i 30-letni tramwaj mają podobny poziom zużycia technicznego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2021, 10:34

bartoni722 pisze:
05 lis 2021, 10:13
Obsługa N43 nie wyklucza eksploatacji tych wozów potem na liniach dziennych - wiele elektrycznych obiegów wyjeżdża później niż kończą nocne. Stawiam tezę że gdyby nie jeździły na N43 to na 116 sytuacja i tak by się nie zmieniła..
Sorry, ale ja nie stawiam tez wziętych z sufitu.Wszystko jest w aplikacji. A fakty są takie, że zanim dopuszczono obsługę N43 przez elektryki na 116 było ich więcej. "Woronicza udało się w końcu zmusić, żeby wysyłała elektryki na 116/53 (sam nim jechałem kiedyś), a Stalowa wystawiała wcześniej dwie spalinowe brygady, zamiast 3 jak teraz. Natomiast "Ostrobramska", która nie ma elektrycznych nocek, wystawia na 116 ciągle tyle samo elektryków co wcześniej (2 brygady spalinowe). Nawet jeśli przyjąć, że to taki pretekst dla zajezdni, bo powinny się wyrabiać z planem, to wszystko wskazuje na to, że przez nocki wyjeżdża mniej elektryków w dzień. Tak przynajmniej wynika z dostępnych danych.

Co do dewastacji, no może nie są na porządku dziennym, ale "rzyganie" w pojazdach na liniach nocnych do rzadkości nie należy. Czy musi się to odbywać w najdroższych autobusach w Warszawie? Naprawdę?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 05 lis 2021, 11:17

fraktal pisze:
05 lis 2021, 10:34
bartoni722 pisze:
05 lis 2021, 10:13
Obsługa N43 nie wyklucza eksploatacji tych wozów potem na liniach dziennych - wiele elektrycznych obiegów wyjeżdża później niż kończą nocne. Stawiam tezę że gdyby nie jeździły na N43 to na 116 sytuacja i tak by się nie zmieniła..
Sorry, ale ja nie stawiam tez wziętych z sufitu.Wszystko jest w aplikacji. A fakty są takie, że zanim dopuszczono obsługę N43 przez elektryki na 116 było ich więcej. "Woronicza udało się w końcu zmusić, żeby wysyłała elektryki na 116/53 (sam nim jechałem kiedyś), a Stalowa wystawiała wcześniej dwie spalinowe brygady, zamiast 3 jak teraz. Natomiast "Ostrobramska", która nie ma elektrycznych nocek, wystawia na 116 ciągle tyle samo elektryków co wcześniej (2 brygady spalinowe). Nawet jeśli przyjąć, że to taki pretekst dla zajezdni, bo powinny się wyrabiać z planem, to wszystko wskazuje na to, że przez nocki wyjeżdża mniej elektryków w dzień. Tak przynajmniej wynika z dostępnych danych.

Co do dewastacji, no może nie są na porządku dziennym, ale "rzyganie" w pojazdach na liniach nocnych do rzadkości nie należy. Czy musi się to odbywać w najdroższych autobusach w Warszawie? Naprawdę?
Twoja teza jest błędna. Te kilka elektryków z N43 i tak by wyjechało na późniejsze brygady dzienne.
Na ilość elektryków na Trakcie większy wpływ mają masowe pomiary liczby pasażerów na wielu liniach które zleca ZTM. Wozów liczących brakuje w stosunku do potrzeb, dlatego teraz gdy jest liczenie np. na 340 i 723, bedą się pojawiały elektryki na dodatkach tych linii. Tak samo już było ze 160, 190, E-9 i innych.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 lis 2021, 12:14

fraktal pisze:
05 lis 2021, 9:03
Autobus Czerwon pisze:
04 lis 2021, 23:19

W dodatku obecnie eksploatacja gazowców jest około 50% droższa niż starych diesli.
A to czemu? Przecież cena gazu nie jest wyższa niż ON.
Polecam cały wpis.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lis 2021, 12:32

konri pisze:
05 lis 2021, 11:17
Twoja teza jest błędna. Te kilka elektryków z N43 i tak by wyjechało na późniejsze brygady dzienne.
Na ilość elektryków na Trakcie większy wpływ mają masowe pomiary liczby pasażerów na wielu liniach które zleca ZTM. Wozów liczących brakuje w stosunku do potrzeb, dlatego teraz gdy jest liczenie np. na 340 i 723, bedą się pojawiały elektryki na dodatkach tych linii. Tak samo już było ze 160, 190, E-9 i innych.
Ok, dzięki za wyjaśnienie. Dodam tylko od siebie, że znajomy miał kiedyś solówkę na stałe na Stalowej
i od czasu do czasu słyszałem, że nie dostał swojego wozu, bo został zanieczyszczony na nocce. A wóz miał wyjechać na całodzienną brygadę. Temat zostawiam, choć szczerze, to dziwię się, że niektórzy współdyskutanci bronią elektryków na nockach jak niepodległości. ;) Myślę, że to nie jest najbardziej istotny problem, który trzeba rozwiązać.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 25 lis 2021, 19:53

Powoli wchodzą do Polski elektryki z Chin.
W Warszawie też był na testach, chyba Youtong.
Produkcje mają kosmiczną, w sensie ilość.
A coś komuś wiadomo o jakości?
Poprawiła się? Czy nadal chińska tandeta.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 lis 2021, 22:22

Nordyk110 pisze:
25 lis 2021, 19:53
Powoli wchodzą do Polski elektryki z Chin.
W Warszawie też był na testach, chyba Youtong.
Produkcje mają kosmiczną, w sensie ilość.
A coś komuś wiadomo o jakości?
Poprawiła się? Czy nadal chińska tandeta.
To haiku dedykuje, aktualnemu prezydentowi Chin, Xi Jinpingowi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 lis 2021, 9:31

Podobno od wczoraj ruszyła oficjalnie ładowarka w Wilanowie, ale na 116 dzisiaj dalej zasuwa pięć spalinówek. :-o

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 gru 2021, 8:15

Dzisiaj nadal trzy spalinowce na 116 i dwa na 180.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 02 gru 2021, 9:36

No i kolejna wada elektrobusów wykryta:
Na autobusy elektryczne narzekają także osoby niewidome, pojazdy są zbyt ciche i bywa, że niewidomi nie wiedzą nawet, że taki pojazd podjechał na przystanek, wynika z raportu fundacji „Transgresja”, która w ramach akcji „Masz Głos” wzięła pod lupę komunikację miejską m.in. w Katowicach.
A więcej tu:
https://www.infokatowice.pl/2021/11/30/ ... uciazliwe/
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ