A to ta samą historię słyszałem o 172 i o podjeździe pod Dolną.Jurand pisze: ↑12 sie 2020, 23:12Dobre
Dlatego podjazd pod Belwederską przy obecnej pogodzie jest sugerowany bez włączonej klimatyzacji
Już mi się przypomniał wóz 2806 pod koniec swojej eksploatacji w roku 1990 jak rano w zimę na 495 nie podjechał pod Belwederską i kierowca poprosił pasażerów o wyjście z pojazdu. Na pusto podjechał i zabrał wszystkich w dalszą podróż. Nikt nie protestował, ciekawe jak teraz nasze zajebiste społeczeństwo reaguje na hasło koniec trasy, prądu zabrakło
Elektrobusy
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
- R-9 Chełmska
- Posty: 7760
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Na 172 to wcale nie była jakaś bardzo rzadka sytuacja
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Na 111 problemem jest objazd, który się korkuje przez co autobusy w godzinach szczytu na Gocław przyjeżdżają opóźnione. I pewnie mają mniej czasu,, żeby się naładować. W drugą stronę też pewnie korki.
BTW Na Stalowej to nie tylko jest problem z klimatyzacją ale problem z przyklękami i to nawet pomimo sygnalizacji (zaklejonym) przyciskiem przy prawie pustym wozie. Widać też zbyt dużo prądu zużywają....
Ok, rewelacyjny wynik. Jedno kółko w szczycie i zjazd bo zaraz prądu braknie Całe szczęście ostatnio ZTM uwielbia takie dodatki robić więc jest gdzie jeździć.
Ale już wystarczy popatrzeć na dzisiejsze wypisówki:
Walas w OB pisze: 5880 308/02(A)
5904 138/09(A)
5909 402/011(A)
5915 507/012(A)
5955 E-9/05(A)
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Tak naprawdę, to na 111 nie jest problemem objazd (choć już w innym temacie pisałem o tym, że wytyczony objazd jest chybiony i niestety sprawdziło się co do joty), ale czas przeznaczony na przejazd. Jadąc na Gocław po za szczytem staram się odjeżdżać z przystanku Rondo Waszyngtona od +1:30 do +2:00. Wtedy mam szansę być na Gocławiu o czasie. Jeżeli odjadę na -0:00, to na bank już na Saskiej będę miał -2, a na Gocławiu z -4. Gdyby delikatnie wydłużyć ten czas, to dojazd na Gocław byłby o czasie, a gdyby nawet przyszło gdzieś "zgubić" trochę czasu, to mamy dodatkowy bonus, w postaci zaoszczędzonej energii, czyli mniej czasu pod ładowarką.fraktal pisze: ↑13 sie 2020, 6:40Na 111 problemem jest objazd, który się korkuje przez co autobusy w godzinach szczytu na Gocław przyjeżdżają opóźnione. I pewnie mają mniej czasu,, żeby się naładować. W drugą stronę też pewnie korki.
BTW Na Stalowej to nie tylko jest problem z klimatyzacją ale problem z przyklękami i to nawet pomimo sygnalizacji (zaklejonym) przyciskiem przy prawie pustym wozie. Widać też zbyt dużo prądu zużywają....
Do tego wyznaczony dojazd na Ostrobramską (nie wiem czyj to pomysł, kogoś z MZA, czy też z ZTM) jest strzałem w stopę (przynajmniej do końca wakacji). Trasa: Bora-Komorowskiego-Fieldorfa-Ostrobramska-Rodziewiczówny, zajmuje od 8 do 12 minut, gdy dojazd przez trasę Siekierkowską-Kometę-Ostrobramską zajmuje 8 do 10 minut (jak trafi się fartowny układ świateł, to i z 6 minut). Różnica tych 2 minut to 10% energii w akumulatorach.
Przyklęk jest realizowany poprzez odpompowanie części powietrza z poduszek prawej strony. Podniesienie go realizowane jest z powietrza w zbiornikach, które z czasem zostaje uzupełnione. Czyli elektryka ma tu bardzo niewielki udział.
Rozumiem, że mimo takiej trasy dojazdowej na Ostrobramską nie wolno skończyć półkursu na Gocław 06, tylko trzeba na pętlę? Co do trasy przez Siekierkowską - myślę, że jakiś służbista uznał, że nie da się wyjechać z pętli na pas do skrętu w lewo w Siekierkowską bez przejechania linii ciągłej (i w ogóle jak trafi się czerwone przed Siekierkowską, to jak autobus wyjedzie z pętli to będzie stał w poprzek Bora, tragedia, dramat, umarł w butach...).Solaris pisze: ↑13 sie 2020, 20:14Do tego wyznaczony dojazd na Ostrobramską (nie wiem czyj to pomysł, kogoś z MZA, czy też z ZTM) jest strzałem w stopę (przynajmniej do końca wakacji). Trasa: Bora-Komorowskiego-Fieldorfa-Ostrobramska-Rodziewiczówny, zajmuje od 8 do 12 minut, gdy dojazd przez trasę Siekierkowską-Kometę-Ostrobramską zajmuje 8 do 10 minut (jak trafi się fartowny układ świateł, to i z 6 minut). Różnica tych 2 minut to 10% energii w akumulatorach.
Wielu kierowców zjeżdża przez TS. Nie tylko elektryków na 111.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Tak. Kończysz na Gocław 01. Ale znacznie łatwiej jest wyjechać na Trasę Siekierkowską z pętli (i nie trzeba blokować pasów lub przecinać linii ciągłej), niż z przystanku Gocław 05. Chyba, że zrobić śluzę, choć to by też było dość problematyczne.
Od 20.08. rozpoczyna się montaż ładowarek na Szczęśliwicach.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Fajnie, ale myślę że bardziej by się przydały w Wilanowie, to można byłoby kierować nowe autobusy na 116, 180 i E-2. Trochę ciężko byłoby organizować im dojazdy do zajezdni na ładowanie...
Ale biorąc pod uwagę to co będzie, też mam fajny pomysł. Otóż, można zorganizować wspólny obieg brygad dla 128 i 175. Na zasadzie - kółko jako 128, kółko jako 175 itd. Zmiany linii oczywiście na pl. Piłsudskiego, a ładowanie na Szczęśliwicach.
Mam nadzieję, że te autobusy są w stanie na jednym ładowaniu przejechać cykl: Szczęśliwice => pl. Piłsudskiego => lotnisko => pl. Piłsudskiego => Szczęśliwice. W ostateczności, można dać im na Szczęśliwicach trochę więcej czasu na ładowanie niż 8 minut jak 503 na Konwiktorskiej.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak właśnie doczytałem:
Czyżby umowa od początku do końca nie przewidywała ładowarki na żadnym z krańców linii 175? Jeżeli tak to chyba rozwiązanie jakie napisałem dwa posty wyżej musiało by zostać wdrożone na stałe.https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/aktualnosci/898-naladujemy-autobusy-elektryczne pisze:Umowa podpisana z firmą Ekoenergetyka przewiduje budowę kolejnych dwudziestu urządzeń w siedmiu lokalizacjach - najwięcej bo aż sześć na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.
Ładowarki na lotnisku jak i na placu Piłsudskiego od początku były jedynie w opcji, a nie w zamówieniu podstawowym. Tu masz zestawienie umiejscowienia ładowarek z czasem realizacji zgodnie z ówczesnym przetargiem.michael112 pisze: ↑18 sie 2020, 23:52Tak właśnie doczytałem:Czyżby umowa od początku do końca nie przewidywała ładowarki na żadnym z krańców linii 175? Jeżeli tak to chyba rozwiązanie jakie napisałem dwa posty wyżej musiało by zostać wdrożone na stałe.https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/aktualnosci/898-naladujemy-autobusy-elektryczne pisze:Umowa podpisana z firmą Ekoenergetyka przewiduje budowę kolejnych dwudziestu urządzeń w siedmiu lokalizacjach - najwięcej bo aż sześć na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.