Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 sie 2020, 0:40

Jurand pisze:
12 sie 2020, 23:12
konri pisze:
12 sie 2020, 23:01

Przy obecnej pogodzie ok. 60-70km są w stanie przejechać. Klima bardzo wyraźnie ogranicza zasięg. Na 111 przejechanie 2 kółek + dojazd na Ostrobramską robi się problemem. Wozy zjeżdżają na oparach i często też nie zdążają się naładować w planowanym czasie.
Dobre🤣
Dlatego podjazd pod Belwederską przy obecnej pogodzie jest sugerowany bez włączonej klimatyzacji 🥁
Już mi się przypomniał wóz 2806 pod koniec swojej eksploatacji w roku 1990 jak rano w zimę na 495 nie podjechał pod Belwederską i kierowca poprosił pasażerów o wyjście z pojazdu. Na pusto podjechał i zabrał wszystkich w dalszą podróż. Nikt nie protestował, ciekawe jak teraz nasze zajebiste społeczeństwo reaguje na hasło koniec trasy, prądu zabrakło 😁😁😁
A to ta samą historię słyszałem o 172 i o podjeździe pod Dolną.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 13 sie 2020, 0:54

Na 172 to wcale nie była jakaś bardzo rzadka sytuacja ;)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 sie 2020, 6:40

konri pisze:
12 sie 2020, 23:01
Szymon pisze:
12 sie 2020, 16:21
Ma ktoś już dane ile praktycznego zasięgu mają przegubowe elektrobusy (z włączoną klimą, elektroniką itp.)? Bo widze, że wozy pojawiają się na coraz bardziej egzotycznych liniach...
Przy obecnej pogodzie ok. 60-70km są w stanie przejechać. Klima bardzo wyraźnie ogranicza zasięg. Na 111 przejechanie 2 kółek + dojazd na Ostrobramską robi się problemem. Wozy zjeżdżają na oparach i często też nie zdążają się naładować w planowanym czasie.
Na 111 problemem jest objazd, który się korkuje przez co autobusy w godzinach szczytu na Gocław przyjeżdżają opóźnione. I pewnie mają mniej czasu,, żeby się naładować. W drugą stronę też pewnie korki.

BTW Na Stalowej to nie tylko jest problem z klimatyzacją ale problem z przyklękami i to nawet pomimo sygnalizacji (zaklejonym) przyciskiem przy prawie pustym wozie. Widać też zbyt dużo prądu zużywają....

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 13 sie 2020, 7:22

konri pisze:
12 sie 2020, 23:01
Przy obecnej pogodzie ok. 60-70km są w stanie przejechać. Klima bardzo wyraźnie ogranicza zasięg.
Ok, rewelacyjny wynik. Jedno kółko w szczycie i zjazd bo zaraz prądu braknie :lol: Całe szczęście ostatnio ZTM uwielbia takie dodatki robić więc jest gdzie jeździć.
kveld pisze:
12 sie 2020, 16:35
Serio? Ja właśnie mam wrażenie, że jeżdżą praktycznie tylko tam, gdzie mają jeździć. W tej chwili na 38 elektryków 5xxx w ruchu tylko 2 są na dość egzotycznych liniach (po 1 dodatku na 106 i 507).
Ale już wystarczy popatrzeć na dzisiejsze wypisówki:
Walas w OB pisze: 5880 :arrow: 308/02(A)
5904 :arrow: 138/09(A)
5909 :arrow: 402/011(A)
5915 :arrow: 507/012(A)
5955 :arrow: E-9/05(A)

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sie 2020, 16:04

308, 138, 402 - oby jak najbliżej R7 :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 13 sie 2020, 20:14

fraktal pisze:
13 sie 2020, 6:40
konri pisze:
12 sie 2020, 23:01

Przy obecnej pogodzie ok. 60-70km są w stanie przejechać. Klima bardzo wyraźnie ogranicza zasięg. Na 111 przejechanie 2 kółek + dojazd na Ostrobramską robi się problemem. Wozy zjeżdżają na oparach i często też nie zdążają się naładować w planowanym czasie.
Na 111 problemem jest objazd, który się korkuje przez co autobusy w godzinach szczytu na Gocław przyjeżdżają opóźnione. I pewnie mają mniej czasu,, żeby się naładować. W drugą stronę też pewnie korki.

BTW Na Stalowej to nie tylko jest problem z klimatyzacją ale problem z przyklękami i to nawet pomimo sygnalizacji (zaklejonym) przyciskiem przy prawie pustym wozie. Widać też zbyt dużo prądu zużywają....
Tak naprawdę, to na 111 nie jest problemem objazd (choć już w innym temacie pisałem o tym, że wytyczony objazd jest chybiony i niestety sprawdziło się co do joty), ale czas przeznaczony na przejazd. Jadąc na Gocław po za szczytem :!: :!: staram się odjeżdżać z przystanku Rondo Waszyngtona od +1:30 do +2:00. Wtedy mam szansę być na Gocławiu o czasie. Jeżeli odjadę na -0:00, to na bank już na Saskiej będę miał -2, a na Gocławiu z -4. Gdyby delikatnie wydłużyć ten czas, to dojazd na Gocław byłby o czasie, a gdyby nawet przyszło gdzieś "zgubić" trochę czasu, to mamy dodatkowy bonus, w postaci zaoszczędzonej energii, czyli mniej czasu pod ładowarką.
Do tego wyznaczony dojazd na Ostrobramską (nie wiem czyj to pomysł, kogoś z MZA, czy też z ZTM) jest strzałem w stopę (przynajmniej do końca wakacji). Trasa: Bora-Komorowskiego-Fieldorfa-Ostrobramska-Rodziewiczówny, zajmuje od 8 do 12 minut, gdy dojazd przez trasę Siekierkowską-Kometę-Ostrobramską zajmuje 8 do 10 minut (jak trafi się fartowny układ świateł, to i z 6 minut). Różnica tych 2 minut to 10% energii w akumulatorach.
Przyklęk jest realizowany poprzez odpompowanie części powietrza z poduszek prawej strony. Podniesienie go realizowane jest z powietrza w zbiornikach, które z czasem zostaje uzupełnione. Czyli elektryka ma tu bardzo niewielki udział.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 sie 2020, 21:58

Solaris pisze:
13 sie 2020, 20:14
Do tego wyznaczony dojazd na Ostrobramską (nie wiem czyj to pomysł, kogoś z MZA, czy też z ZTM) jest strzałem w stopę (przynajmniej do końca wakacji). Trasa: Bora-Komorowskiego-Fieldorfa-Ostrobramska-Rodziewiczówny, zajmuje od 8 do 12 minut, gdy dojazd przez trasę Siekierkowską-Kometę-Ostrobramską zajmuje 8 do 10 minut (jak trafi się fartowny układ świateł, to i z 6 minut). Różnica tych 2 minut to 10% energii w akumulatorach.
Rozumiem, że mimo takiej trasy dojazdowej na Ostrobramską nie wolno skończyć półkursu na Gocław 06, tylko trzeba na pętlę? Co do trasy przez Siekierkowską - myślę, że jakiś służbista uznał, że nie da się wyjechać z pętli na pas do skrętu w lewo w Siekierkowską bez przejechania linii ciągłej (i w ogóle jak trafi się czerwone przed Siekierkowską, to jak autobus wyjedzie z pętli to będzie stał w poprzek Bora, tragedia, dramat, umarł w butach...).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sie 2020, 21:59

Wielu kierowców zjeżdża przez TS. Nie tylko elektryków na 111.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 14 sie 2020, 16:34

kveld pisze:
13 sie 2020, 21:58
Rozumiem, że mimo takiej trasy dojazdowej na Ostrobramską nie wolno skończyć półkursu na Gocław 06, tylko trzeba na pętlę?...
Tak. Kończysz na Gocław 01. Ale znacznie łatwiej jest wyjechać na Trasę Siekierkowską z pętli (i nie trzeba blokować pasów lub przecinać linii ciągłej), niż z przystanku Gocław 05. Chyba, że zrobić śluzę, choć to by też było dość problematyczne.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 18 sie 2020, 16:00

Od 20.08. rozpoczyna się montaż ładowarek na Szczęśliwicach.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 18 sie 2020, 22:09

A ma ktoś może wiarygodne, powtarzam wiarygodne wiadomości na temat montażu ładowarki na Esperanto i/lub Chomiczówce :?:

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 sie 2020, 22:50

Szymon pisze:
18 sie 2020, 16:00
Od 20.08. rozpoczyna się montaż ładowarek na Szczęśliwicach.
Fajnie, ale myślę że bardziej by się przydały w Wilanowie, to można byłoby kierować nowe autobusy na 116, 180 i E-2. Trochę ciężko byłoby organizować im dojazdy do zajezdni na ładowanie...

Ale biorąc pod uwagę to co będzie, też mam fajny pomysł. Otóż, można zorganizować wspólny obieg brygad dla 128 i 175. Na zasadzie - kółko jako 128, kółko jako 175 itd. Zmiany linii oczywiście na pl. Piłsudskiego, a ładowanie na Szczęśliwicach.
Mam nadzieję, że te autobusy są w stanie na jednym ładowaniu przejechać cykl: Szczęśliwice => pl. Piłsudskiego => lotnisko => pl. Piłsudskiego => Szczęśliwice. W ostateczności, można dać im na Szczęśliwicach trochę więcej czasu na ładowanie niż 8 minut jak 503 na Konwiktorskiej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 sie 2020, 23:30

Solaris pisze:
18 sie 2020, 22:09
A ma ktoś może wiarygodne, powtarzam wiarygodne wiadomości na temat montażu ładowarki na Esperanto i/lub Chomiczówce :?:
Ostatnio była wzmianka o Esperanto w jednym z artykułów Gazety Wyborczej. Padł termin uruchomienia: listopad 2020.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 sie 2020, 23:52

Tak właśnie doczytałem:
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/aktualnosci/898-naladujemy-autobusy-elektryczne pisze:Umowa podpisana z firmą Ekoenergetyka przewiduje budowę kolejnych dwudziestu urządzeń w siedmiu lokalizacjach - najwięcej bo aż sześć na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.
Czyżby umowa od początku do końca nie przewidywała ładowarki na żadnym z krańców linii 175? Jeżeli tak to chyba rozwiązanie jakie napisałem dwa posty wyżej musiało by zostać wdrożone na stałe.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 sie 2020, 23:56

michael112 pisze:
18 sie 2020, 23:52
Tak właśnie doczytałem:
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/aktualnosci/898-naladujemy-autobusy-elektryczne pisze:Umowa podpisana z firmą Ekoenergetyka przewiduje budowę kolejnych dwudziestu urządzeń w siedmiu lokalizacjach - najwięcej bo aż sześć na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.
Czyżby umowa od początku do końca nie przewidywała ładowarki na żadnym z krańców linii 175? Jeżeli tak to chyba rozwiązanie jakie napisałem dwa posty wyżej musiało by zostać wdrożone na stałe.
Ładowarki na lotnisku jak i na placu Piłsudskiego od początku były jedynie w opcji, a nie w zamówieniu podstawowym. Tu masz zestawienie umiejscowienia ładowarek z czasem realizacji zgodnie z ówczesnym przetargiem.

ODPOWIEDZ