Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 09 lip 2020, 19:59

Glonojad pisze:
09 lip 2020, 10:25
...
Do czasu umożłiwienia ładowania na mieście niech się zmieniają w ciągu dnia, ale niech jeżdżą. To jest prototypowa dostawa, jedna z pierwszych tej skali w Europie (o Polsce nie wspominając) i na pewno choroby wieku dziecięcego będą...

Elektryka na 111 dziś widziałem.
Prototypowa to ona nie jest. Do prototypowych można by ją zaliczyć, gdyby to było 5 sztuk na Ostrobramskiej, 5 sztuk na Woronicza, o Stalowej nie wspominam, ponieważ nie mają na chwilę obecną infrastruktury. Wtedy by była testową. Wozy by jeździły non-stop na 503 z różnymi kierowcami i w różnych warunkach. Właśnie po to, by sprawdzić je wszechstronnie. Na chwilę obecną na Ostrobramskiej jest ich około 20, być może na Woronicza też z tyle.
Co do chorób wieku dziecięcego, to każdy wóz je przechodzi. Czy to prototypowy, czy też produkowany seryjnie. Tego się nie da uniknąć, takie prawo "natury" :-D

Co do elektryków na 111, to tu można by coś pokombinować. Najprostsze rozwiązanie, to stosowane na dziś podmiany po dwóch kółkach i to tylko na brygadach z późniejszymi wyjazdami. Tyle, ze spróbować zmieniać elektryki na elektryki, ale do tego potrzeba większej ilości przeszkolonych na elektryki kierowców. Inna możliwość, to zjazdy do fabryki na doładowanie. Wyjazdy na inne brygady, sporo kombinowania z czasem pracy kierowcy. Może da się to jakoś zgrać. Jakby dobrze pokombinować, to by się pewnie jeszcze coś innego znalazło.

Jednym słowem, najprostszym rozwiązaniem jest postawienie ładowarek. Ale tu zarząd dał ciała na całej linii. Zanim zaczęły przychodzić elektryki, to powinny być postawione ładowarki na przynajmniej dwóch lub trzech krańcach linii jeżdżących przez trakt i dopiero sprowadzać wozy. A tak, trzeba rzeźbić w g....e :evil:

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 lip 2020, 6:39

Na Stalowej wisi informacja o ładowaniu elektrycznych Solarisów z linii 111 w ZEA Ostrobramska, ciekawe jak to wyjdzie w praktyce.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 lip 2020, 6:50

fraktal pisze:
13 lip 2020, 6:39
Na Stalowej wisi informacja o ładowaniu elektrycznych Solarisów z linii 111 w ZEA Ostrobramska, ciekawe jak to wyjdzie w praktyce.
Tak. Przerwy na Gocławiu po 40-50min. i zjazd z Gocławia na R-3 na ładowanie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lip 2020, 6:56

No i bardzo dobrze. Jak bedzie wozów na 111 za dużo, to spokojnie możńa puścić elektryki np. na 509 i ładować w ten sam sposób.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 lip 2020, 8:37

Walas pisze:
13 lip 2020, 6:50
fraktal pisze:
13 lip 2020, 6:39
Na Stalowej wisi informacja o ładowaniu elektrycznych Solarisów z linii 111 w ZEA Ostrobramska, ciekawe jak to wyjdzie w praktyce.
Tak. Przerwy na Gocławiu po 40-50min. i zjazd z Gocławia na R-3 na ładowanie.
Może łatwiej i prościej było by postawić na Goclawiu ładowarkę 😁

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lip 2020, 8:43

Łatwiej i prościej to jest właśnie nie budować ładowarki :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 lip 2020, 9:34

Walas pisze:
13 lip 2020, 6:50
fraktal pisze:
13 lip 2020, 6:39
Na Stalowej wisi informacja o ładowaniu elektrycznych Solarisów z linii 111 w ZEA Ostrobramska, ciekawe jak to wyjdzie w praktyce.
Tak. Przerwy na Gocławiu po 40-50min. i zjazd z Gocławia na R-3 na ładowanie.
O rany, co za głupota, to już nie lepiej dać elektryki na jakąś linię kończącą na Witolinie ? Tak, wiem, żadna nie jedzie Traktem Królewskim, i co z tego ?

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 lip 2020, 9:44

Glonojad pisze:
13 lip 2020, 8:43
Łatwiej i prościej to jest właśnie nie budować ładowarki :P
Zasadniczo pewnie tak, ale docelowo pewnie będzie tam niezbędna.
Ile czasu ma trwać ten proceder że zjazdnami, podmianami i angażowaniem dodatkowych kierowców,

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 lip 2020, 9:51

Jurand pisze:
13 lip 2020, 9:44
Glonojad pisze:
13 lip 2020, 8:43
Łatwiej i prościej to jest właśnie nie budować ładowarki :P
Zasadniczo pewnie tak, ale docelowo pewnie będzie tam niezbędna.
Ile czasu ma trwać ten proceder że zjazdnami, podmianami i angażowaniem dodatkowych kierowców,
Na 111 od dziś nie ma podmian. Kierowca przyjeżdza na Gocław i zjeżdza na R-3 na ładowanie i znów wyjeżdza tym samym wozem na Gocław.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 lip 2020, 10:18

Walas pisze:
13 lip 2020, 9:51
Jurand pisze:
13 lip 2020, 9:44

Zasadniczo pewnie tak, ale docelowo pewnie będzie tam niezbędna.
Ile czasu ma trwać ten proceder że zjazdnami, podmianami i angażowaniem dodatkowych kierowców,
Na 111 od dziś nie ma podmian. Kierowca przyjeżdza na Gocław i zjeżdza na R-3 na ładowanie i znów wyjeżdza tym samym wozem na Gocław.
Co jeśli przyjedzie na tyle opóźniony że nie zdąży pojechać na R10, naładować wóz i wrócić na Gocław?
Czy poinformowanie o tym fakcie przełożonych z odpowiednim wyprzedzeniem będzie należało do jego obowiązkow służbowych, aby można było ewentualnie drugi wóz podstawic?
Widzę że faktycznie niemalże całość 111 dziś elektryczna, jedynie na 10 brygadzie R10 gazowca wystawiło, ale to i tak ukłon w sprawie ekologii.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 lip 2020, 10:26

Przyjeżdża, jedzie z opóźnieniem się naładować, wraca z opóźnieniem, rusza z opóźnieniem. Jeśli ktoś jeździł za nim w czasie, to już ma opóźnienie. Ale za to jak regularnie!
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 lip 2020, 11:33

Jurand pisze:
13 lip 2020, 10:18
Widzę że faktycznie niemalże całość 111 dziś elektryczna, jedynie na 10 brygadzie R10 gazowca wystawiło, ale to i tak ukłon w sprawie ekologii.
503 też prawie całe elektryczne - oprócz brygady nr 6.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 14 lip 2020, 9:29

Przedwczoraj przyjechały dwa na Woronicza, a wczoraj przyjechały dwa na Stalową :)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 14 lip 2020, 10:18

marco_wawa pisze:
14 lip 2020, 9:29
Przedwczoraj przyjechały dwa na Woroniczą, a wczoraj przyjechały dwa na Stalową :)
Dalej obowiązuje zasada, że za Wołowską i Woroniczą są punkty?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 14 lip 2020, 12:52

I dzisiaj kolejne dwa będą wyjeżdżać, w tym brakujący WX 5021C.

ODPOWIEDZ