Strona 81 z 87

Elektrobusy

: 14 sty 2022, 20:23
autor: Glonojad
Zasadniczo uważam, że wariant z trolejbusami wspomaganymi bateryjnie byłby dużo ciekawszy. Po pierwsze mniejsza pojemność baterii, po drugie możliwość ładowania większej liczby pojazdów i nawet wielu linii - podstacyjki zasilające ładowarki na pętli równie dobrze mogłyby zasilać odcinki sieci rozwieszone nad peronami (nawet i bez zwrotnic trolejbusowych, które bywają kłopotliwe w eksploatacji). Gdynia w codziennej eksploatacji używa podnoszenia i opuszczania szelek na dużej części linii (tak np. jest zelektryfikowana linia do Ergo Areny) i nie jest to żaden problem.

Owszem, na Krakowskim czy Ujazdowskich na drut nikt się nie zgodzi, ale nie ma problemu, żęby wisiał sobie na Stawkach, Powązkowskiej, Anielewicza czy Trasie Łazienkowskiej. A nawet odcinkowo na Sobieskiego (znowuż - tak, żeby się z siecią tramwajową nie przecinać dla prostoty układu).

Problemem formalnym byłaby tylko kwestia zasilania sieci trolejbusowych z podstacji TW, bo TW musiałyby mieć koncesję na sprzedaż energii.

Elektrobusy

: 14 sty 2022, 23:28
autor: Łukasz
Albo trolejbusy być we władaniu TW.

Elektrobusy

: 15 sty 2022, 9:14
autor: Autobus Czerwon
Praga ma o tyle łatwiej, że wszystkie trakcje (autobusy, trolejbusy, tramwaje, metro, kolej linowo-terenowa) obsługuje jedno przedsiębiorstwo.

Elektrobusy

: 15 sty 2022, 9:20
autor: kajo
Autobus Czerwon pisze:
15 sty 2022, 9:14
Praga ma o tyle łatwiej, że wszystkie trakcje (autobusy, trolejbusy, tramwaje, metro, kolej linowo-terenowa) obsługuje jedno przedsiębiorstwo.
Myślę, że dałoby się te przedsiębiorstwa połączyć. W wielu polskich miastach obsługuje to jedna spółka.

Właśnie, jak wygląda ewentualne krzyżowanie z siecią tramwajową? Można to gdzieś zobaczyć?

Elektrobusy

: 15 sty 2022, 9:32
autor: Autobus Czerwon
kajo pisze:
15 sty 2022, 9:20
Autobus Czerwon pisze:
15 sty 2022, 9:14
Praga ma o tyle łatwiej, że wszystkie trakcje (autobusy, trolejbusy, tramwaje, metro, kolej linowo-terenowa) obsługuje jedno przedsiębiorstwo.
Myślę, że dałoby się te przedsiębiorstwa połączyć. W wielu polskich miastach obsługuje to jedna spółka.
Pewnie by można. Ale ile osób w zarządach straciłoby pracę :P Bo raczej o nic innego tak naprawdę nie chodzi. W Berlinie też wszystko jest pod BVG.
kajo pisze:
15 sty 2022, 9:20
Właśnie, jak wygląda ewentualne krzyżowanie z siecią tramwajową? Można to gdzieś zobaczyć?
Na takim skrzyżowaniu, zazwyczaj tramwaje mają izolowany odcinek sieci trakcyjnej, a trolejbusy nie. Tak to wygląda np. w Pilźnie.

Elektrobusy

: 15 sty 2022, 17:14
autor: Glonojad
Zastanawiam się, jak pantograf tramwajowy przez takie przecięcie przejeżdża. O ile rozumiem, kółko odbieraka trolejbusowego jest w takim miejscu wyżej (głębiej), niż powierzchnia styku przewodu tram.

Elektrobusy

: 15 sty 2022, 21:44
autor: Autobus Czerwon
Glonojad pisze:
15 sty 2022, 17:14
Zastanawiam się, jak pantograf tramwajowy przez takie przecięcie przejeżdża. O ile rozumiem, kółko odbieraka trolejbusowego jest w takim miejscu wyżej (głębiej), niż powierzchnia styku przewodu tram.
Jak widać na załączonym filmiku, pantograf tramwajowy radzi sobie z takimi skrzyżowaniami bez większych problemów.

Elektrobusy

: 16 sty 2022, 9:37
autor: Glonojad
Ja widzę, że sobie radzi. NIe wystarzcza mi to, gdy nie wiem jak :p

Elektrobusy

: 16 sty 2022, 17:57
autor: kajo
Nie wiem jak szeroki jest ślizg (dobrze pamiętam nazwę? ), Ale jak dla mnie nawet jak sobie lekko wpadnie to jest pod kątem to i tak zaraz wróci na sieć tramwajową.

Elektrobusy

: 21 sty 2022, 19:13
autor: Nordyk110
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 72093.html
No i następni są, mają rozmach....
Może to lepiej zorganizują.

Elektrobusy

: 21 sty 2022, 19:48
autor: beni
No i w tym wypadku to będzie prawdziwe EKO, a nie pojazd EKO zasilany prądem z elektrowni węglowej.

Elektrobusy

: 23 sty 2022, 11:52
autor: konri
I silnik będzie centralny, a nie w piastach jak u nas. Może wytrzyma więcej niż 70-80tys. km.

Elektrobusy

: 23 sty 2022, 12:04
autor: Flash8222
Najważniejsze to by nie montowali zamienników przez które padają silniki, tak jak to robi MZA :D

Elektrobusy

: 23 sty 2022, 12:43
autor: Glonojad
beni pisze:
21 sty 2022, 19:48
No i w tym wypadku to będzie prawdziwe EKO, a nie pojazd EKO zasilany prądem z elektrowni węglowej.
Elektrownia węglowa jest bardziej eko niż silnik spalinowy i tak.

To, co w elektrobusie nie jest eko, to a) piecyk ogrzewania i b) baterie, problemy obce tramwajom i trolejbusom. No, ale rząd z jakiegoś powodu woli wspierać hiszpańskeigo Solarisa i chińskich producentów baterii, niż krajowych producentów tramwajów (bo jednak za wyjątkiem jednego kontraktu Hyundaia, cała reszta kupionego przez ostatnią dekadę taboru tram. w Polsce to produkcja krajowa i to, nie licząc Krakowa, firm z polskim kapitałem). Ja chyba nie rozumiem, na czym ten tzw. patriotyzm gospodarczy polega.

Elektrobusy

: 23 sty 2022, 13:51
autor: fraktal
Już trwają prace nad ponownym wykorzystaniem zużytych baterii, więc nie demonizowałbym ich tak bardzo. ;) A że żaden inny polski producent nie moze rywalizować z Solarisem to kwestia braku pieniędzy zapewne na innowacyjne projekty autobusów w innych firmach.