Autobusy hybrydowe

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 21 lip 2018, 4:03

wincenty pisze:
19 lip 2018, 16:00
Pawel_ pisze:
19 lip 2018, 15:05
Tak.
No to chyba czas na zmianę tablic rejestracyjnych i numeru bocznego z testowego na przynależny do MZA... 1900 czy 1941?
A po co zmieniać tablice? Mamy już CT i nawet PO - tak więc WPR to i tak jest "za miedzą". 😁 A co do taborówek to 19xx należą do elektryków.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 625
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 21 lip 2018, 14:13

Bo tablice zależą od siedziby właściciela - jeśli wóz faktycznie przechodzi na własność MZA, to powinien być przerejstrowany na Warszawę, czyż nie? Arriva ma siedzibę w Toruniu więc CT przeszło.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 gru 2018, 11:57

ashir pisze:
23 lis 2018, 18:30
5xCNG, 5xhybryda gazowo-elektryczna, 5xhybryda spalinowo-elektryczna (takie pojazdy już MPK posiada w swojej flocie, tyle że Solarisy).

http://www.infobus.pl/mercedes-wraca-do ... 10144.html
Samochody osobowe z instalacją gazową zazwyczaj mają zwykłe silniki spalające gaz lub benzynę. Czy silniki autobusowe na CNG też mają olej na rozruch, czy pracują już na samym gazie?
Jeśli mają też olej, to czy hybrydy gazowo-elektryczne także?
Gaz będzie mieć inne własności spalania ("liczbę oktanową"), więc pewnie optymalny silnik powinien być dostosowany do tego paliwa. Czy to się praktykuje w autobusach? Oidw gaz ma równiejszy i szybszy front spalania, więc mógłby mieć wyższy stopień sprężania, więc można byłoby nieco wydłużyć tłok.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 23 gru 2018, 13:37

KwZ pisze:
23 gru 2018, 11:57
ashir pisze:
23 lis 2018, 18:30
5xCNG, 5xhybryda gazowo-elektryczna, 5xhybryda spalinowo-elektryczna (takie pojazdy już MPK posiada w swojej flocie, tyle że Solarisy).

http://www.infobus.pl/mercedes-wraca-do ... 10144.html
Samochody osobowe z instalacją gazową zazwyczaj mają zwykłe silniki spalające gaz lub benzynę. Czy silniki autobusowe na CNG też mają olej na rozruch, czy pracują już na samym gazie?
Jeśli mają też olej, to czy hybrydy gazowo-elektryczne także?
Gaz będzie mieć inne własności spalania ("liczbę oktanową"), więc pewnie optymalny silnik powinien być dostosowany do tego paliwa. Czy to się praktykuje w autobusach? Oidw gaz ma równiejszy i szybszy front spalania, więc mógłby mieć wyższy stopień sprężania, więc można byłoby nieco wydłużyć tłok.
Silniki gazowe nie mogą być zasilane olejem napędowym ponieważ posiadają świece zapłonowe a nie żarowe (można stosować jedynie gaz jako dodatek do oleju napędowego w zależności od rodzaju instalacji obniżając ilość spalanego oleju napędowego).
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 02 lut 2021, 22:41

W 9504 tak skrzypiało i waliło w zawieszeniu jak w starych jelczańskich gniotach, ale w tylnej części było w miarę normalnie.

ODPOWIEDZ