Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 lis 2021, 22:04

mb112 pisze:
05 lis 2021, 21:41
A dlaczego ich nie przywożą koleją ? Przecież zakład przy Obozowej ma swoją bocznicę.
Przywożone koleją pojazdy często docierały z powybijanymi szybami i pouszkadzanymi burtami.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lis 2021, 14:51

Kiedy ostatnio był taki przypadek?

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 08 lis 2021, 18:01

Wszystkie dalej na R-4
tatra

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 08 lis 2021, 19:50

person pisze:
06 lis 2021, 14:51
Kiedy ostatnio był taki przypadek?
Pewnie przy transporcie 102Na z Poznania, bo potem koleją jechały jeszcze tylko 102N i 4EGTw, ale pod specjalnym nadzorem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2021, 21:16

Dyskusja jest akademicka o tyle, że miejscem dostawy jest Warszawa, a zatem odpowiedzialność za wybór środka transportu jest po stronie dostawcy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 09 lis 2021, 10:31

Dlaczego motywacje dostawcy mają być mniej ciekawe, niż motywacje TW?

Po prawdzie to myślę, że przez ostatnich 20 lat trochę się jednak poprawiło w transporcie kolejowym. Faktem pozostaje, że wszystko jeździ na lawetach samochodowych. Nie wiem jak dziś, ale gdy organizowaliśmy transport zabytków, koleją było 3-4 razy taniej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 lis 2021, 10:41

Obstawiam, że motywacją dostawcy jest cena. Tym niemniej różnica jest taka, że Koreańczycy raczej nic tu nie napiszą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 09 lis 2021, 13:54

Wątpię, żeby koleją było drożej. Ok, może dla producenta, który ma własną lawetę (ale to nie ten przypadek). Ale kolej nie przywiezie w jedną noc.

edit: Przepraszam, przypomniało mi się, że przecież teraz wagony są długie, Konstal wysyłał koleją stopiątki, które wchodziły na pojedynczą platformę. Cargo chyba ma jakieś zaporowe stawki na transport nienormatywny.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2021, 21:07

Wiem, że Pesa temat badała na etapie dostaw Swinga i wówczas było to cenowo, mimo bardzo długiej serii, kompletnie nieopłacalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 10 lis 2021, 21:47

Stawki na kolei vs drogowe przy wolumenach mniejszych niż cały, ciężki skład są zdecydowanie na korzyść drogówki..
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 10 lis 2021, 22:23

R-9 Chełmska pisze:
10 lis 2021, 21:47
Stawki na kolei vs drogowe przy wolumenach mniejszych niż cały, ciężki skład są zdecydowanie na korzyść drogówki..
Nie przesadzajmy. Jak wysyłałem LPG w poprzedniej firmie, to było to opłacalne przy 2-3 wagonach nadawanych z Warszawy do Łodzi.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 11 lis 2021, 6:07

Kiedy premiera Hyundaia na linii?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 lis 2021, 9:21

W grudniu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 lis 2021, 12:16

kajo pisze:
10 lis 2021, 22:23
Jak wysyłałem LPG w poprzedniej firmie, to było to opłacalne przy 2-3 wagonach nadawanych z Warszawy do Łodzi.
Tylko widzisz, LPG to jest coś, co prześlesz spokojnie w znormalizowanych wagonie-cysternie, który dołączysz sobie do pierwszego lepszego składu na danej trasie.
Z tramwajem to już trochę inaczej, trzeba specjalnych platform, a do tego liczy się też zapewne czas. Przypominam, że składy metra w formie rozczłonkowanej też podróżowały transportem drogowym, bo taniej, niż formować specjalny skład z wagonami ochronnymi, etc.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 lis 2021, 13:11

Wolfchen pisze:
11 lis 2021, 12:16
kajo pisze:
10 lis 2021, 22:23
Jak wysyłałem LPG w poprzedniej firmie, to było to opłacalne przy 2-3 wagonach nadawanych z Warszawy do Łodzi.
Tylko widzisz, LPG to jest coś, co prześlesz spokojnie w znormalizowanych wagonie-cysternie, który dołączysz sobie do pierwszego lepszego składu na danej trasie.
Z tramwajem to już trochę inaczej, trzeba specjalnych platform, a do tego liczy się też zapewne czas. Przypominam, że składy metra w formie rozczłonkowanej też podróżowały transportem drogowym, bo taniej, niż formować specjalny skład z wagonami ochronnymi, etc.
Akurat dostawy wszystkich nowych pociagów metra były koleją. A to, że później na remonty jeździły na lawecie pojedyńczo to inna sprawa.

ODPOWIEDZ