Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 mar 2022, 10:50

Czy ktoś wie dlaczego w ogóle Hyundaie nie kursują?

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 21 mar 2022, 13:49

Podobno im wózki toczne pękają.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 mar 2022, 20:55

person pisze:
21 mar 2022, 10:50
Czy ktoś wie dlaczego w ogóle Hyundaie nie kursują?
Dziś 4202 był na L.

O Hyundaiach piszą TW: https://www.facebook.com/tramwaje.warsz ... 8980939629
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 mar 2022, 22:38

Na nauce jazdy ciągle jeździ para 4201 i 4202. Z jakiego powodu pozostałe nie mogą wyjechać na linie?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 mar 2022, 22:58

Procedury. Odbiory pierwszych dwóch sztuk miały blokować formalnie wiele spraw. Zobaczymy, czy teraz zacznie się to toczyć szybciej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysztof_J
Posty: 448
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 mar 2022, 12:22

Nordyk110 pisze:
18 mar 2022, 18:42
Czy do Warszawy przyjeżdzają następne hultaje?
Ostatnio zatrzymało się na 13.
W drodze jest już pierwszy krótki (4001).
Z kolei 4201 i 4202 w dn. 16.03 zostały wpisane na stan. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 72856.html

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 24 mar 2022, 18:03

Czy ktoś wie, jak wygląda rozliczenie tego kontraktu, przy tak gwałtownym wzroście kursu dolara o ok. 17% (2019r - 3,75 PLN / 2022 - 4,40PLN). Jeżeli cena kontraktu była w PLN, czy dostawca w Korei zaakceptuje aż taki spadek przychodów? Pomijam wzrost o 100% kosztów transportu morskiego po epidemii covid-19. który też ktoś będzie musiał pokryć, pewnie wyjdzie, że Pesa byłaby tańsza i już pewnie wszystkie 123 tramwaje byłyby w ruchu.
mietek

Paweł D.
Posty: 5251
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 mar 2022, 19:19

Tak, tak. Bo PESY to żadne problemy nie dotyczą. Ani pandemia ani problemy z jakością, prawda? Daj spokój z tą PESA bo ile można. Dali cenę z kosmosu i przegrali. Podejrzewam, że celowo to zrobili.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 mar 2022, 19:30

Podejrzewam że dostawca odpowiednio zabezpieczył ryzyko walutowe, poza tym jakaś część komponentów powstała w Polsce więc zapewne była rozliczana w PLN.

A z kolei akurat pandemia chyba za bardzo nie pokonała Pesy - pomijając zawalony kontrakt dla SKM, chyba wszystko robią przed terminem. Za to wcale nie jest pewne, że gdyby doszedł im duży kontrakt dla wymagającego klienta na kompletnie nową konstrukcję, to szłoby im tak samo dobrze

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 mar 2022, 23:52

SU89 pisze:
21 mar 2022, 13:49
Podobno im wózki toczne pękają.
Potwierdzam info, wada została zauważona po wykolejeniu 4101.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 25 mar 2022, 23:08

Mietek pisze:
24 mar 2022, 18:03
Czy ktoś wie, jak wygląda rozliczenie tego kontraktu, przy tak gwałtownym wzroście kursu dolara o ok. 17% (2019r - 3,75 PLN / 2022 - 4,40PLN).
Umowa jest w PLN, w umowie określona wartość PLN i w tej walucie jest jej rozliczanie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 mar 2022, 23:12

Mietek pisze:
24 mar 2022, 18:03
autor: Mietek » czw 24 mar, 2022 18:03

Czy ktoś wie, jak wygląda rozliczenie tego kontraktu, przy tak gwałtownym wzroście kursu dolara o ok. 17% (2019r - 3,75 PLN / 2022 - 4,40PLN). Jeżeli cena kontraktu była w PLN, czy dostawca w Korei zaakceptuje aż taki spadek przychodów? Pomijam wzrost o 100% kosztów transportu morskiego po epidemii covid-19. który też ktoś będzie musiał pokryć, pewnie wyjdzie, że Pesa byłaby tańsza i już pewnie wszystkie 123 tramwaje byłyby w ruchu.
Takie kontrakty zabezpiecza się opcjami walutowymi. Banki zwykle sprzedają takie opcje firmą z PL i z zagranicy tak by wyrównywać ryzyko i biorą za to niewielki procent.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 28 mar 2022, 9:27

MisiekK pisze:
25 mar 2022, 23:08
Mietek pisze:
24 mar 2022, 18:03
Czy ktoś wie, jak wygląda rozliczenie tego kontraktu, przy tak gwałtownym wzroście kursu dolara o ok. 17% (2019r - 3,75 PLN / 2022 - 4,40PLN).
Umowa jest w PLN, w umowie określona wartość PLN i w tej walucie jest jej rozliczanie.
Czyli Hyundai dostał mocno po kieszeni, aby wygrać prestiżowy dla nich kontrakt (wejście do Unii Europejskiej), marża była zapewne minimalna. do tego dochodzi wzrost kosztów transportu, żadne opcje walutowe nie zabezpieczą przed tak znacznym wzrostem kursu. Najbardziej obawiam się, że Hyundai może zerwać kontrakt, przecież cały czas jesteśmy na początku dostaw.
mietek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 mar 2022, 9:41

Mietek pisze:
28 mar 2022, 9:27
Najbardziej obawiam się, że Hyundai może zerwać kontrakt, przecież cały czas jesteśmy na początku dostaw.
Najbardziej obawiam się siania paniki i wypowiadania się na temat, który się nie zna.

bł. tłumwielbicieli
Wtyczka z Episkopatu
Posty: 12
Rejestracja: 19 gru 2006, 12:24

Post autor: bł. tłumwielbicieli » 28 mar 2022, 10:48

person pisze:
28 mar 2022, 9:41
Najbardziej obawiam się siania paniki i wypowiadania się na temat, który się nie zna.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

ODPOWIEDZ