Tramwaje Hyundai Rotem
Czy ktoś wie dlaczego w ogóle Hyundaie nie kursują?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na nauce jazdy ciągle jeździ para 4201 i 4202. Z jakiego powodu pozostałe nie mogą wyjechać na linie?
Procedury. Odbiory pierwszych dwóch sztuk miały blokować formalnie wiele spraw. Zobaczymy, czy teraz zacznie się to toczyć szybciej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
W drodze jest już pierwszy krótki (4001).
Z kolei 4201 i 4202 w dn. 16.03 zostały wpisane na stan. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 72856.html
Czy ktoś wie, jak wygląda rozliczenie tego kontraktu, przy tak gwałtownym wzroście kursu dolara o ok. 17% (2019r - 3,75 PLN / 2022 - 4,40PLN). Jeżeli cena kontraktu była w PLN, czy dostawca w Korei zaakceptuje aż taki spadek przychodów? Pomijam wzrost o 100% kosztów transportu morskiego po epidemii covid-19. który też ktoś będzie musiał pokryć, pewnie wyjdzie, że Pesa byłaby tańsza i już pewnie wszystkie 123 tramwaje byłyby w ruchu.
mietek
Tak, tak. Bo PESY to żadne problemy nie dotyczą. Ani pandemia ani problemy z jakością, prawda? Daj spokój z tą PESA bo ile można. Dali cenę z kosmosu i przegrali. Podejrzewam, że celowo to zrobili.
Podejrzewam że dostawca odpowiednio zabezpieczył ryzyko walutowe, poza tym jakaś część komponentów powstała w Polsce więc zapewne była rozliczana w PLN.
A z kolei akurat pandemia chyba za bardzo nie pokonała Pesy - pomijając zawalony kontrakt dla SKM, chyba wszystko robią przed terminem. Za to wcale nie jest pewne, że gdyby doszedł im duży kontrakt dla wymagającego klienta na kompletnie nową konstrukcję, to szłoby im tak samo dobrze
A z kolei akurat pandemia chyba za bardzo nie pokonała Pesy - pomijając zawalony kontrakt dla SKM, chyba wszystko robią przed terminem. Za to wcale nie jest pewne, że gdyby doszedł im duży kontrakt dla wymagającego klienta na kompletnie nową konstrukcję, to szłoby im tak samo dobrze
Umowa jest w PLN, w umowie określona wartość PLN i w tej walucie jest jej rozliczanie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Takie kontrakty zabezpiecza się opcjami walutowymi. Banki zwykle sprzedają takie opcje firmą z PL i z zagranicy tak by wyrównywać ryzyko i biorą za to niewielki procent.Mietek pisze: ↑24 mar 2022, 18:03autor: Mietek » czw 24 mar, 2022 18:03
Czy ktoś wie, jak wygląda rozliczenie tego kontraktu, przy tak gwałtownym wzroście kursu dolara o ok. 17% (2019r - 3,75 PLN / 2022 - 4,40PLN). Jeżeli cena kontraktu była w PLN, czy dostawca w Korei zaakceptuje aż taki spadek przychodów? Pomijam wzrost o 100% kosztów transportu morskiego po epidemii covid-19. który też ktoś będzie musiał pokryć, pewnie wyjdzie, że Pesa byłaby tańsza i już pewnie wszystkie 123 tramwaje byłyby w ruchu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Czyli Hyundai dostał mocno po kieszeni, aby wygrać prestiżowy dla nich kontrakt (wejście do Unii Europejskiej), marża była zapewne minimalna. do tego dochodzi wzrost kosztów transportu, żadne opcje walutowe nie zabezpieczą przed tak znacznym wzrostem kursu. Najbardziej obawiam się, że Hyundai może zerwać kontrakt, przecież cały czas jesteśmy na początku dostaw.
mietek
-
- Wtyczka z Episkopatu
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 gru 2006, 12:24