Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 mar 2021, 11:30

Glonojad pisze:
30 mar 2021, 11:10
Lepiej po prostu zwiększyć stan (skoro będzie już nowa zajezdnia) a najwyżej, dopóki nie pojawią się zadania związane z Gocławiem, mniej stopiątek wysyłać na miasto. W Berlinie przez wiele lat utrzymywali czynną rezerwę Tatr KT4 w ten sposób, że każda z nich wyjeżdżała raz w tygodniu na jedną zmianę - czyli na 100 wagonów (w zasadzie składów, bo jeździły w kompletach) mieli 10 zadań przewozowych.
U nas nie Berlin, nie da się tego wyegzekwować. Chyba że TW zaniży plan niskaczy i da zajezdni dowolność w pewnym zakresie w kwestii wysyłania taboru.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 mar 2021, 11:33

Żebyś się nie zdziwił. Moim zdaniem możliwe są różne cuda przy okazji dostaw hyundaiów, bo cały proces dostaw w czasie będzie mocno nietypowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 mar 2021, 11:49

fraktal pisze:
30 mar 2021, 11:30
Chyba że TW zaniży plan niskaczy i da zajezdni dowolność w pewnym zakresie w kwestii wysyłania taboru.
Boję się dowolności w wykonaniu TW odkąd po zamianie końcówkami 11<->26 z powodu piszczących Jazzów na tą drugą... wciąż wysyłano Jazzy.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 mar 2021, 11:51

Glonojad pisze:
30 mar 2021, 11:10
@kveld Wilanów jest realizowany i nie ma co gdzie przekładać, tramwaje będą miały po czym jeździć. Nie ma w ogóle problemu.
Kiedy przetarg na Wilanów? Czasu coraz mniej. Miasto dołożyło 9 mln do Kasprzaka?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 mar 2021, 12:36

Glonojad pisze:Nie jestem co prawda fanem zamówienia krótkich Hyundaiów, ale jednak to jest pojemnościowo stoszesnastka, a nie szczeniak. Sądzę, że do obsługi 20 czy 18 (o ile nie będzie jeździć na Służewiec ;P ) albo 13 (o ile przeżyje otwarcie metra na Bródno) spokojnie wystarczy. Podobnie na 6, gdzie.
13 to przeżyje, jeśli już coś ma nie przeżyć, to 23 - wtedy może 25 będzie na Czynszowej, kto wie :p albo historyczny powrót czwórki tamże.
ŁK

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 30 mar 2021, 12:42

Z grzebaniem 23 to byłbym ostrożny w kontekście Obozowej.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 30 mar 2021, 13:13

Podziwiam błogosławiony spokój na forach w tematach obsuwy Koreańczyków i Turków w temacie tramwajowym. Pese utopiono by w oceanie hejtu....
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2021, 13:32

Flash8222 pisze:
30 mar 2021, 11:51
Glonojad pisze:
30 mar 2021, 11:10
@kveld Wilanów jest realizowany i nie ma co gdzie przekładać, tramwaje będą miały po czym jeździć. Nie ma w ogóle problemu.
Kiedy przetarg na Wilanów? Czasu coraz mniej.

Nawet jeśli się opóźni, to powstanie.
Miasto dołożyło 9 mln do Kasprzaka?
Najpierw dogrywka, vel. dorzynka (dożynka?). NIe sądzę, by cokolwiek trzeba było dodawać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 mar 2021, 13:34

a/p TALENT pisze:
30 mar 2021, 13:13
Podziwiam błogosławiony spokój na forach w tematach obsuwy Koreańczyków i Turków w temacie tramwajowym. Pese utopiono by w oceanie hejtu....
Ostatnio wszyscy się opóźniają, i pod tym względem, to Polscy producenci wyróżniają się na plus. Newag trzaska pociągi przed czasem, a PESA łapie mniejsze obsuwy już niż Stadler czy taki Hyundai.
No cóż, trzeba przeczekać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 mar 2021, 13:35

person pisze:
30 mar 2021, 11:49
fraktal pisze:
30 mar 2021, 11:30
Chyba że TW zaniży plan niskaczy i da zajezdni dowolność w pewnym zakresie w kwestii wysyłania taboru.
Boję się dowolności w wykonaniu TW odkąd po zamianie końcówkami 11<->26 z powodu piszczących Jazzów na tą drugą... wciąż wysyłano Jazzy.
To raczej dowodzi tego, że Wola ma problemy z wykonywaniem planowych zadań odpowiednim taborem. Podobnie zresztą Mokotów. A koledzy chcą wprowadzić jeszcze bardziej skomplikowane nakazy taborowe jak na przykład: wysyłanie określonego składu 105tek raz, dwa razy w tygodniu. :smile:

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 mar 2021, 13:48

bartoni722 pisze:
30 mar 2021, 12:42
Z grzebaniem 23 to byłbym ostrożny w kontekście Obozowej.
13 mogło by wrócić na Obozową i Nowe Bemowo jeśli nie będzie więcej potrzebne na Wolskiej. Ja tam lubię kiedy numerki trzymają się na w miarę historycznych trasach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2021, 14:39

fraktal pisze:
30 mar 2021, 13:35
A koledzy chcą wprowadzić jeszcze bardziej skomplikowane nakazy taborowe jak na przykład: wysyłanie określonego składu 105tek raz, dwa razy w tygodniu. :smile:
To nie tak. Jak wagonów wysokich będziesz mieć np. 60 składów, a zadań dla nich przejściowo 10, to oczywistym jest, że nie wyjedzie ich 20. A jak ruszy nowa trasa, to zadań zrobi się dla nich powiedzmy 40 czy 45. Na tym polega czynna rezerwa.
a/p TALENT pisze:
30 mar 2021, 13:13
Podziwiam błogosławiony spokój na forach w tematach obsuwy Koreańczyków i Turków w temacie tramwajowym. Pese utopiono by w oceanie hejtu....
PESA nie potrzebuje epidemii, żeby zawalić termin. Na tym polega różnica między nią a na przykład Newagiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 mar 2021, 15:31

Glonojad pisze:
30 mar 2021, 14:39
fraktal pisze:
30 mar 2021, 13:35
A koledzy chcą wprowadzić jeszcze bardziej skomplikowane nakazy taborowe jak na przykład: wysyłanie określonego składu 105tek raz, dwa razy w tygodniu. :smile:
To nie tak. Jak wagonów wysokich będziesz mieć np. 60 składów, a zadań dla nich przejściowo 10, to oczywistym jest, że nie wyjedzie ich 20. A jak ruszy nowa trasa, to zadań zrobi się dla nich powiedzmy 40 czy 45. Na tym polega czynna rezerwa.
Rozumiem. ;) Ale obawiam się tego, że jak zajezdnia będzie miała do dyspozycji 60 składów, to nie zgodzi się, żeby mieć planowo na nie tylko 10 zadań, bo "te nowe wynalazki mają ciągłe awarie itp. itd, wyświetlają się błędy, drzwi odbijają itd. Zatem zadań będzie miała na przykład 30 z czego na 15 będzie mógł wyjechać Hyundai, jeśli będzie sprawny. Ale dla pasażera te kursy będą oznaczone na wysoką podłogę, chyba że weźmiemy pod uwagę tablice z dynamiczną informacją pasażerską, ale takie nie wszędzie jeszcze są. Zobaczymy, czy moje pesymistyczne wizje się sprawdzą. ;)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 mar 2021, 15:38

Glonojad pisze:
30 mar 2021, 11:10
Jak pisałem - krótkie Hyundaie pojemnościowo są praktycznie identyczne ze stoszesnastkami (po przeliczeniu stoszesnastek na współczesną normę ma ona raptem 9 miejsc więcej, niż koreański króciak), pasują więc dla nich wszystkie stoszesnastkowe linie. W obecnym układzie są to myślę że także 6 i 28.
Jeżeli wyślemy krótkie Hyundaie na stoszesnatkowe linie, to gdzie w takim razie podzieją się stoszesnastki?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2021, 15:48

Wydaje mi się, że zadań "stoszesnastkowych" będzie jednak nieco więcej, niż 24 czy ile tam brygad na stoszesnastki jest w tej chwili. Nie za, a prócz.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ