Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 wrz 2021, 22:57

SławekM pisze:
18 wrz 2021, 19:50
Łukasz pisze:
18 wrz 2021, 15:40

Właśnie, już nie raz miały.
Dziwne narzekania. Na "3" był Żoliborz (także zwykłymi Swingami), a także Mokotów (ale tu potrzeba było tramwajów dwukierunkowych), a linia przecież kursuje tylko po prawej stronie Warszawy.
To raczej ZTM będzie narzekał na długie płatne zjazdy z pl. Zawiszy na Żoliborz. Dla mnie Żoliborz mógłby nawet 31 znowu obsługiwać.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 wrz 2021, 23:44

Autobus Czerwon pisze:
17 wrz 2021, 12:19
MisiekK pisze:
16 wrz 2021, 23:10
Tylko dla motorniczego podczas zjazdu na R4.
Według Transportu Publicznego będzie taka możliwość.
Nic takiego tam nie napisano, a pojazd zjechał jako PT. Pasażerowie jechali tylko podczas parady.
Flash8222 pisze:
18 wrz 2021, 20:46
Tramwaje Warszawskie bardzo lubią sobie utrudniać życie. Do Hyundaia został zamontowany autorski SIL/SIP stworzony przez Hyundaia.
Alternatywą był produkt ulubionej firmy z Kalisza...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 wrz 2021, 0:03

MisiekK pisze:
18 wrz 2021, 23:44
Autobus Czerwon pisze:
17 wrz 2021, 12:19
Według Transportu Publicznego będzie taka możliwość.
Nic takiego tam nie napisano, a pojazd zjechał jako PT. Pasażerowie jechali tylko podczas parady.
Przecież moje pytanie dotyczyło parady. :>

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 wrz 2021, 7:44

MisiekK pisze:
18 wrz 2021, 23:44
Flash8222 pisze:
18 wrz 2021, 20:46
Tramwaje Warszawskie bardzo lubią sobie utrudniać życie. Do Hyundaia został zamontowany autorski SIL/SIP stworzony przez Hyundaia.
Alternatywą był produkt ulubionej firmy z Kalisza...
OK, teraz tylko teoretycznie. Skoro w autobusach są SIPy SIMS'a czy R&G to może trzeba było się nimi zainteresować? Chyba że są jakieś przeszkody, gdzie w autobusie pasuje, a w tramwaju już nie.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 wrz 2021, 7:48

Ale coś z nimi jest nie tak? Hyundai nie umie w elektronikę? Obstawiam, że jednak lepiej to może działać niż firma Krzak&Syn, o ile jakaś obsługa będzie na miejscu.
ŁK

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 19 wrz 2021, 10:18

SławekM pisze:
19 wrz 2021, 7:44
MisiekK pisze:
18 wrz 2021, 23:44



Alternatywą był produkt ulubionej firmy z Kalisza...
OK, teraz tylko teoretycznie. Skoro w autobusach są SIPy SIMS'a czy R&G to może trzeba było się nimi zainteresować? Chyba że są jakieś przeszkody, gdzie w autobusie pasuje, a w tramwaju już nie.
Przeszkód raczej nie ma, ale przy braku mocnych wymagań w SIWZ (które by się nie obroniły, bo TW przecież nawet nie używa żadnego z systemów najpopularniejszych firm), producent ma dość sporą dowolność. Co jest w sumie zrozumiałe, bo nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, w której zamawiający mógłby już po złożeniu oferty podjąć decyzję, która mogłaby istotnie zwiększyć koszt produkcji pojazdu.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 wrz 2021, 10:35

Flash8222 pisze:
18 wrz 2021, 20:46
Tramwaje Warszawskie bardzo lubią sobie utrudniać życie. Do Hyundaia został zamontowany autorski SIL/SIP stworzony przez Hyundaia.
W sumie to tak samo jak z najnowszymi gazowcami Solarisa.
px33 pisze:
19 wrz 2021, 10:18
Przeszkód raczej nie ma, ale przy braku mocnych wymagań w SIWZ (które by się nie obroniły, bo TW przecież nawet nie używa żadnego z systemów najpopularniejszych firm), producent ma dość sporą dowolność. Co jest w sumie zrozumiałe, bo nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, w której zamawiający mógłby już po złożeniu oferty podjąć decyzję, która mogłaby istotnie zwiększyć koszt produkcji pojazdu.
Zgoda - trzeba było wcześniej pomyśleć, tj. ustalić wymaganie w momencie ogłaszania przetargu.

BTW. ZTM nie ma możliwości egzekwować SILów od przewoźników miejskich? U ajentów słyszałem że jak SIL nie działa = autobus nie wyjeżdża.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 19 wrz 2021, 13:46

Flash8222 pisze:
18 wrz 2021, 20:46
Tramwaje Warszawskie bardzo lubią sobie utrudniać życie. Do Hyundaia został zamontowany autorski SIL/SIP stworzony przez Hyundaia.
Pytanie tylko czy Koreańczycy dostarczyli już odpowiedni konwerter danych z BM/TeeRa, czy jednak będzie to problem po stronie warszawskiej, oraz jak szybko tenże system wywali motorniczemu błąd zapisany w hangulu :twisted:
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 wrz 2021, 14:37

Dane będą chyba pobierane z systemów TW, gdzie jest już konwerter z Teera do czegoś bardziej cywilizowanego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 wrz 2021, 14:38

michael112 pisze:
19 wrz 2021, 10:35
BTW. ZTM nie ma możliwości egzekwować SILów od przewoźników miejskich? U ajentów słyszałem że jak SIL nie działa = autobus nie wyjeżdża.
Tak, bo ajentom po prostu nie dostarcza już dech. Przewoźnikom miejskim musi, bo nie wszystkie wozy są wyposażone w elektrodechy.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 wrz 2021, 22:22

TranslatorPS pisze:
19 wrz 2021, 13:46
Pytanie tylko czy Koreańczycy dostarczyli już odpowiedni konwerter danych z BM/TeeRa, czy jednak będzie to problem po stronie warszawskiej, oraz jak szybko tenże system wywali motorniczemu błąd zapisany w hangulu :twisted:
Struktura danych podawana przez systemy TW jest generalnie dostawcy znana.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 20 wrz 2021, 19:09

px33 pisze:
19 wrz 2021, 10:18
Przeszkód raczej nie ma, ale przy braku mocnych wymagań w SIWZ (które by się nie obroniły, bo TW przecież nawet nie używa żadnego z systemów najpopularniejszych firm), producent ma dość sporą dowolność.
Z tego co pamiętam, całość wymagań dotyczących systemu informacji pasażerskiej było załącznikiem do SIWZu, napisanym przez ZTM

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 20 wrz 2021, 21:39

mkm101 pisze:
20 wrz 2021, 19:09
px33 pisze:
19 wrz 2021, 10:18
Przeszkód raczej nie ma, ale przy braku mocnych wymagań w SIWZ (które by się nie obroniły, bo TW przecież nawet nie używa żadnego z systemów najpopularniejszych firm), producent ma dość sporą dowolność.
Z tego co pamiętam, całość wymagań dotyczących systemu informacji pasażerskiej było załącznikiem do SIWZu, napisanym przez ZTM
Ale to są wymagania funkcjonalne, które może spełnić dowolny producent. Nie bardzo da się w ten sposób wykluczyć jakiegoś konkretnego.
Można spróbować wpisać długą gwarancję na system i przeniesienie kar umownych, ale to nie zagwarantuje że jakiś desperat nie będzie się chciał i tak wbić - przy czym główne ryzyko będzie wtedy po stronie producenta pojazdu.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 wrz 2021, 21:45

Zastanawiam się, czy da się tak napisać wymagania żeby wykluczyć konkretnego producenta, z którym przedsiębiorstwo (w tym wypadku organizator) miał problemy w przeszłości.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 wrz 2021, 21:58

Alpine-Bau zostało najpierw przez GDDKiA wyrzcone prawomocnie z budowy A1 przed czeską granicą. W przetargu na dokończenie robót oczywiście wystartowało, a GDDKiA ich chciała oczywiście wykluczyć. Nie udało się. Sąd nakazał przywrócenie oferty do przetargu i Alpine-Bau wygrało. Więc mogą być problemy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ