Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 mar 2021, 16:20

fraktal pisze:
30 mar 2021, 15:31
Ale obawiam się tego, że jak zajezdnia będzie miała (...) to nie zgodzi się, żeby (...) bo (...)
https://www.psychowiedza.com/2015/05/cz ... slach.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Prekognicja

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 mar 2021, 17:14

Nie trzeba być jasnowidzem, wystarczy zobaczyć co robi "Mokotów" teraz, który potrafi wysłać nawet teraz 105tkę zamiast brygady planowo niskiej. Myślisz, że w ciągu roku to się drastycznie zmieni?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 30 mar 2021, 17:41

Newag roztropnie skupił się na branży kolejowej. Pesa fascynująco poszła szarżą po całości branży komunikacyjnej. Do pełni nieszczęścia zabrakło autobusów. Jak się to skończyło to wiemy. Glonojadzie, Nevelo pozostało sierotą bez rodzeństwa.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 30 mar 2021, 23:27

Autobus Czerwon pisze:
29 mar 2021, 17:01
Tak myślę, że chyba nie trzeba patrzeć po numerach taborowych czy nawet rocznikach, a prędzej po zakresie remontu.
Składów bez NG III w tej chwili jest 50 + 6 solówek, więc myślę że one polecą jakie pierwsze.
Decydującym moim zdaniem powinien być stan techniczny na dany moment - i wtedy może się okazać, że wagony bez NGIII są w lepszym stanie technicznym niż wagon po NGIII wykonanym parę lat wstecz.
fraktal pisze:
30 mar 2021, 17:14
Nie trzeba być jasnowidzem, wystarczy zobaczyć co robi "Mokotów" teraz, który potrafi wysłać nawet teraz 105tkę zamiast brygady planowo niskiej. Myślisz, że w ciągu roku to się drastycznie zmieni?
Piszesz o tym jakby to było na porządku dziennym a tymczasem są to incydentalne przypadki.

Co do Huyndai - zastanawia mnie kwestia umiejscowienia pantografu (wizualizacja http://tramwar.pl/3700-67226-z.jpg). Już teraz w niektórych miejscach na sieci (na szczęście jest ich mało) izolatory są niefortunnie umiejscowione a według tego co jest pokazane, chociażby w przypadku dwukierunkowych wagonów może już być problematyczne bo raz pantograf będzie na II członie, raz na IV, Swing czy Jazz na III członie, krótki Jazz czy starsze wagony (105N, 116 itp) na samym przodzie wagonu. Logiczne byłoby aby były na środku, sprawiałoby to najmniej problemów, większość niskich wagonów już tak ma i w przypadku modernizacji sieci łatwiej jest ją wtedy przebudować.
ObrazekObrazek

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 mar 2021, 23:56

Bywalec pisze:
30 mar 2021, 23:27
fraktal pisze:
30 mar 2021, 17:14
Nie trzeba być jasnowidzem, wystarczy zobaczyć co robi "Mokotów" teraz, który potrafi wysłać nawet teraz 105tkę zamiast brygady planowo niskiej. Myślisz, że w ciągu roku to się drastycznie zmieni?
Piszesz o tym jakby to było na porządku dziennym a tymczasem są to incydentalne przypadki.
Masz rację, nie wiem, jaka jest rzeczywista skala takich przypadków, ale ponieważ trafiają na mnie takie przypadki wcale nie tak bardzo rzadko, to są dwie możliwości - albo wszystkie tego typu przypadki trafiają się właśnie mnie, a więc jestem strasznym pechowcem, albo, co może trochę bardziej prawdopodobne występują one nie tak znowu rzadko, tylko o tym nie wiemy. Tak czy inaczej, uważam, że nie powinno być takich przypadków wcale.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 mar 2021, 7:10

@Bywalec izolatory potrzeba po prostu usuwać z takich miejc, gdzie tramwaj może stanąć - nie wnikając w typ wagonu.

A co do braku symetrii na Hyundaiach - standardowo montuje się pantograf nad wózkiem, najlepiej ze ślizgiem bezpośrednio nad osią. Wtedy może mieć najmniejszą szerokość i nie obciąża członów wiszących (choć to o tyle słaby argument, że często w przeliczeniu na zajęte miejsce jest lżejszy, niż np. skrzynia superkondensatorów).

Choć kojarzę wagon z pantografem na członie wiszącym - szeroki bardzo ślizg miał.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 kwie 2021, 16:53

Nowe tramwaje, które przyjadą jeszcze w tym roku do Warszawy będą z zakresu numeracyjnego 42xx.
ObrazekObrazek

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 19 kwie 2021, 17:55

Tramwaje Warszawskie nawet się już pochwaliły w internecie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 kwie 2021, 18:41

Mam nadzieję, że nowo-stoszesnastka jednak dostanie 33xx.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 19 kwie 2021, 18:48

Btw, tramwaje Hyundaia dla TW mają jakąś nazwę handlową?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 kwie 2021, 19:06

Ja nie słyszałem, mówię na nie Hultaj, ale nie jestem handlowcem ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 19 kwie 2021, 19:11

Coś im nie wyszła dwójka w numerze taborowym - ciekawe że TW mogą nadal stosować swoją historyczną czcionkę a na autobusach to g..... 😡

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 kwie 2021, 19:40

Bo w 20-letniej umowie z TW nic nie było mowy o zmianie czcionki. Będzie nowa umowa to i będzie nowa czcionka.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 19 kwie 2021, 19:41

Stara Pesa po lifcie :P

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 kwie 2021, 19:45

Czemu 42xx a nie 40xx?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ