Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 gru 2021, 12:13

Czytając książkę też można podnieść łeb na kilka sekund i spojrzeć, kto wsiada, robię to codziennie.

(przy czym rozumiem, że można się epizodycznie zagapić i wtedy odgłos paszczą jest niezbędny. nie rozumiem i nie akceptuję, że się tego nie robi programowo, świadomie i celowo.)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 23 gru 2021, 19:56

Niestety do obecny organizatorów nic nie dociera. Żyją w swoim świeci. Jakoś tam demokracja nie dotarła, gdzie liczy się jak największe wyciąganie kasy od mieszkańców i płacz jak to jest ciężko.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 gru 2021, 23:20

Nie chcę się za bardzo odnosić do tematu ustępowania miejsc starszym, bo nie do końca o tym była dyskusja, niemniej jakby było więcej miejsc siedzących, to więcej osób mogłoby usiąść i problem (nie)ustępowania byłby mniejszy. Poza tym w wagonie dwukierunkowym zawsze będzie dużo miejsca do stania, chociażby przy drzwiach dla przeciwnego kierunku, więc resztę przestrzeni można wykorzystać na większą liczbę siedzeń. Nie do końca rozumiem też tendencję (nie tylko w Warszawie) budowania chyba większości nowych tras bez klasycznych pętli (np. Wilanów), co powoduje potrzebę dużej liczby wozów dwukierunkowych, które (chociażby z powodu ograniczonych możliwości aranżacji wnętrza) powinny stanowić mniejszość taboru, głównie na potrzeby tymczasowych krańców (np. podczas remontów lub etapowej budowy tras), ewentualnie krótkich linii typu 31.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 gru 2021, 18:35

Tendencja do budowy tras bez pętli wynika z kosztów gruntów dla pętli oraz (braku) możliwość etapowania. Jest to, jak sam zauwazyłeś, tendencja dużo szersza, niż tylko warszawska - rzekłbym wręcz, że dla nowych sieci tramwajowych jest to standard ogólnoświatowy, nowej sieci z pętlami na krańcach generalnie nie kojarzę chyba żadnej. .
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 25 gru 2021, 18:52

Glonojad pisze:
25 gru 2021, 18:35
Tendencja do budowy tras bez pętli wynika z kosztów gruntów dla pętli oraz (braku) możliwość etapowania. Jest to, jak sam zauwazyłeś, tendencja dużo szersza, niż tylko warszawska - rzekłbym wręcz, że dla nowych sieci tramwajowych jest to standard ogólnoświatowy, nowej sieci z pętlami na krańcach generalnie nie kojarzę chyba żadnej. .
Łódź, pętla Olechów się wyłamuje

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 gru 2021, 19:24

karmat pisze:
25 gru 2021, 18:52
Glonojad pisze:
25 gru 2021, 18:35
Tendencja do budowy tras bez pętli wynika z kosztów gruntów dla pętli oraz (braku) możliwość etapowania. Jest to, jak sam zauwazyłeś, tendencja dużo szersza, niż tylko warszawska - rzekłbym wręcz, że dla nowych sieci tramwajowych jest to standard ogólnoświatowy, nowej sieci z pętlami na krańcach generalnie nie kojarzę chyba żadnej. .
Łódź, pętla Olechów się wyłamuje
Szczecin, pętla Os. Zawadzkiego otwarta 18.12.2021...
Poznań, os. Franowo...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 gru 2021, 19:31

patrzcie mnie na usta: nowej SIECI.

Olechów i Franowo to są przykłady świetne: analogiczna dla Wilanowa byłaby pętla gdzieś na wysokości Pałacowej, czyli kolejne póltora kilometra dalej, po gruncie, który nie jest miejski, za dodatkowych kilkadziesiąt milionów przez niską zabudowę. No to niestety sensu po prostu nie ma.

Owszem, docelowa pętla w rejonie Korbońskiego jest planowana, tylko póki co nie ma ani pieniędzy, ani potrzeby ciągnąć tak daleko tramwaju. I co, do tego czasu nie jeździć? Bo 50 jazzów i tak na obsługe Wilanowa, 2, 31 i różnych objazdówek po prostu nie wystarczy.

Pomijam fakt, że Franowo ma pętlę głównie dzięki zajezdni i rezerwie terenu pod tą. Bo już obecnie budowana nowa trasa na Naramowice pętli (póki co) nie ma i jest otwierana etapami...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 27 gru 2021, 11:39

Glonojad pisze:
25 gru 2021, 19:31
Pomijam fakt, że Franowo ma pętlę głównie dzięki zajezdni i rezerwie terenu pod tą. Bo już obecnie budowana nowa trasa na Naramowice pętli (póki co) nie ma i jest otwierana etapami...
I jeśli wierzyć rysunkom na OSM, mieć takowej w ogóle nie będzie - to by w sumie uzasadniało, dlaczego Poznań kupił trochę też i dwukierunkowej wersji Gammy. Najbliższa pętla na tamtym szlaku, że się tak wyrażę, to dotychczasowa pętla Wilczak.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2021, 17:04

Na którą z trasy zbudowanej w drugim etapie wzdłuż Warty nawet nie będzie wjazdu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 gru 2021, 18:25

Ja się już raz dziwowałem, że nie wybrali trasy Szelągowska - Winogrady - Przełajowa - Naramowicka. Za cenę pewnie 1,5 minuty umożliwiałaby nie tylko wjazd na Wilczak, ale również połączenie Garbar z Murawą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2022, 8:05

Twitter TW donosi, że wagon 141N (4101) uzyskał homologację.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 28 sty 2022, 17:48

Czy HULTAJE przestały jeździć, od dłuższego czasu nie widuję ich na 17, Nie wiem czy może mi się wydaje, ale ostatnio więcej jeździ na wielu liniach składów 105N, czy są jakieś problemy z tramwajami Pesy?
mietek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 sty 2022, 18:04

Chwilowo przestały. Sprawa proceduralna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 29 sty 2022, 13:06

I po roku zaczną jeździć bo nawet nie są jeszcze przyjęte na stan. To tylko w Warszawie, we Wrocławiu trwało to miesiąc.
tatra

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sty 2022, 13:41

Póki co jest 7 miesięcy od przypłynięcia. Z innymi procedurami bo Modertrans homologację robi sam przed dostawami, a Hyundai nie miał na to szans. No i jeszcze zostaje pytanie, jak szczegółowe są odbiory.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ