Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2021, 14:35

Perony niedostosowane do dwóch swingów nie są dostosowane do dwóch Hyundajów, to raczej oczywiste.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 lip 2021, 14:44

Glonojad pisze:
02 lip 2021, 11:34
Oczywiście cała sieć musiałaby być zaprojektowana na pojedyncze zatrzymania, dlatego reformy wymagałaby cała sieć. Ale nie widzę żadnego problemu w tym, że część pociągów byłaby krótka, a część długa - to kwestia osygnalizowania na SIP. Sprawdza się w metrze czy na kolei (w Niemczech), sprawdza się na tramwaju w Wiedniu (tramwaje do Baden są podwójne, reszta - pojedyncza) to czemu ma nie zadziałać u nas.

Zakładam zresztą, że tych linii na mniej niż 60 metrów byłoby bardzo mało i na pewno nie na placu Zawiszy a raczej na odcinkach, gdzie "spalenie" połowy slotu nie byłoby problemem.

Odcinków na skraju przepustowości od dawna nie ma. Najgorsze były Aleje, ale je pocięto - obecnie jest "marne" 45 składów na godzinę; Arkadia w ogóle nie jest problemem (a na tramwajach pojedynczych mogłaby wręcz chodzić jeszcze lepiej), Kercelak oddał 2 linie na Kasprzaka (a poza tym na krytycznym odcinku ma wydzielone tory na koncach), na Grójeckiej zostałyby same linie podwójne, do tego Wilanów "C" zamieni przeplatanie Nowowiejska - Grójecka - Banacha (14) na prostopadłą Banacha - Bitwy.
Wszystko fajnie, ale zakładasz wymianę całej floty naraz? A w okresie przejściowym co? No chyba że w rok kupimy z 200 podwójnych tramów. No chyba że obecne da się spiąć w skład, choć wątpię czy by się to opłacało, bo pewnie trzeba by było je mocno przerobić.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2021, 19:23

Zakładam upgrade wszystkiego od 3101 w gore do trakcji podwojnej. Sadzę , że to grosze, sprzęgi mechaniczne już są, kwestia wymiany programu główmego i montażu jakichś aviotechów.

Żałuję jedynie, że Organizator nie chciał trakcji podwójnej w założeniach do projektu 128N, bylibyśmy dużo mądrzejsi. A teraz byłoby jak znalazł, zamiast Z-2 wahadłowe 72 na dwuskładzie z Nowodworów do Kościelnego...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 lip 2021, 23:52

Glonojad pisze:
02 lip 2021, 19:23
Zakładam upgrade wszystkiego od 3101 w gore do trakcji podwojnej.
Od dawna o tym mówiłem, ale do tej pory grochem o ścianę.
Glonojad pisze:
02 lip 2021, 19:23
Sadzę , że to grosze, sprzęgi mechaniczne już są, kwestia wymiany programu główmego i montażu jakichś aviotechów.
Pytanie, czy są to sprzęgi holownicze czy eksploatacyjne. Program, gniazda, rozszerzona procedura testów. Dla chcącego do ogarnięcia.
Glonojad pisze:
02 lip 2021, 19:23
Żałuję jedynie, że Organizator nie chciał trakcji podwójnej w założeniach do projektu 128N, bylibyśmy dużo mądrzejsi. A teraz byłoby jak znalazł, zamiast Z-2 wahadłowe 72 na dwuskładzie z Nowodworów do Kościelnego...
Są wakacje, mógłby być pojedynek - częstotliwość 5' dałoby się wycisnąć - to krótki kawałek.
BTW - to Z-2 bardziej powalonej trasy mieć nie mógł chyba....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 03 lip 2021, 18:37

Właśnie podano w Kurierze. Na trasie przejazdu nowego Hyundaia, trzeba było demontować (przynajmniej na części przystanków) fragmenty peronów, tak by nie został zarysowany.
Wygląda na to, że w plotce o złej szerokości podanej w specyfikacji, było ziarno prawdy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 lip 2021, 18:39

Solaris pisze:
03 lip 2021, 18:37
Właśnie podano w Kurierze. Na trasie przejazdu nowego Hyundaia, trzeba było demontować (przynajmniej na części przystanków) fragmenty peronów, tak by nie został zarysowany.
Wygląda na to, że w plotce o złej szerokości podanej w specyfikacji, było ziarno prawdy.
To chyba czytali artykuł z Wyborczej z rana. Owszem, rzecznik przyznał że były problemy z trzema przystankami.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 03 lip 2021, 19:00

SławekM pisze:
03 lip 2021, 18:39
Solaris pisze:
03 lip 2021, 18:37
Właśnie podano w Kurierze. Na trasie przejazdu nowego Hyundaia, trzeba było demontować (przynajmniej na części przystanków) fragmenty peronów, tak by nie został zarysowany.
Wygląda na to, że w plotce o złej szerokości podanej w specyfikacji, było ziarno prawdy.
To chyba czytali artykuł z Wyborczej z rana. Owszem, rzecznik przyznał że były problemy z trzema przystankami.
Na jednej trasie przejazdu. Pytanie ile takich przystanków jeszcze czeka na przeróbkę :?: Oby jak najmniej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 lip 2021, 19:32

Solaris pisze:
03 lip 2021, 19:00
SławekM pisze:
03 lip 2021, 18:39

To chyba czytali artykuł z Wyborczej z rana. Owszem, rzecznik przyznał że były problemy z trzema przystankami.
Na jednej trasie przejazdu. Pytanie ile takich przystanków jeszcze czeka na przeróbkę :?: Oby jak najmniej.
Ze Swingami też był przecież problem i tragedii nie było. Mnie tylko zastanawia czy Hyundai'e nie będą obcierać na przystankach ulokowanych na łukach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lip 2021, 11:43

Na łukach stosuje się poszerzenia zgodne z normą. Do sprawdzenia, czy sa zastosowane, zwłaszcza w przypadku starszych peronów. Zresztą Prezes na Twitterze zapowiedział takie przejazdy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lip 2021, 15:23

Kronikarsko odnotuję artykuł na Transporcie-Publicznym.pl:

Pierwsze tramwaje Hyundaia dotarły do Warszawy [zdjęcia] [z 30.06.2021]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 06 lip 2021, 23:54

Solaris pisze:
03 lip 2021, 18:37
Na trasie przejazdu nowego Hyundaia, trzeba było demontować (przynajmniej na części przystanków) fragmenty peronów, tak by nie został zarysowany.
Oj tam demontować od razu - obili pewnie ze 3 krawężniki na starych peronach łomem i było po temacie - nie zbudowaliby nowych później do rana. Kolizje z infrą się zdarzają - swingi gubiły osłony, techniczne ZPS-y obdzierały pudła, a jeden z jazzów zabrał ze sobą studzienkę. Ślad po frezie 120Na DUO na Tarchominie Kościelnym jest do dziś.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 08 lip 2021, 3:12

A wiadomo coś, kiedy można spodziewać się następnych transportów?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 lip 2021, 6:18

W sensie 4203? Za parę miesięcy - po odbiorze jest czas na zebranie uwag i obserwacji z jazdy z pasażerami. Wg tramwaru na początku 2022.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lip 2021, 8:24

A co się stanie, jak zatonie prom ze 100 hultajami? Będziemy w czarnej dziurze?
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 lip 2021, 8:41

Terminowo będzie oczywiście kwas, natomiast finansowo odpowiada za to producent.Przy czym nie sądzę, by więcej, niż 10 wozów na raz (w sensie - jednym statkiem) woził.

Był taki przypadek - zatonął jeden bombardier w drodze do Australii (Flexity Classic, bodaj dla Adelajdy? ) bo wypadł za burtę (!). Ubezpieczyciel zapłacił i powstał dodatkowy wagon na podmiankę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ