Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 wrz 2022, 15:35

To obserwuj dalej, zamiast przeprowadzić analizę i wyciągnąć wnioski dlaczego na 2 czy 31+75 jeżdżą "tylko" po 1-2 brygady. Wagony normalnie jeżdżą, tylko z jakiegoś powodu się nie wyświetlają.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 wrz 2022, 15:41

A czy ktoś wie, dlaczego w nich tak śmierdzi? To nie wyglada, żeby się miało wyśmierdzieć

Btw te przyciemniane okna są średnie. Plusem jest to, że jest cichszy niż pesy.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 wrz 2022, 17:11

No właśnie, niedawno jechałem jednego dnia trzema i w każdym czuć było zapach jakby palącej się izolacji na przewodach, albo innej elektroniki. Trochę to martwiące....

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 wrz 2022, 8:44

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 75217.html
Nie widzę możliwości, by wykonawca był zainteresowany dodatkowym zleceniem po cenie ofertowej, taką informację nam przekazano – informuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.
Chwila moment... to wykonawca może odmówić sprzedaży dodatkowych tramwajów po cenie z kontraktu?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2022, 9:29

Masz jeszcze roszczenia wykonawcy o wzrost cen z tytułu siły wyższej i nieprzewidywalnych okoliczności.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 wrz 2022, 10:26

No dobrze, ale czy wykonawca jest w stanie realnie je wyegzekwować?
Może należało (o ile to możliwe, bo nie wiem) twardo żądać realizacji kontraktu po cenie z umowy, korzystając z okazji że to prawdopodobnie ostatnia okazja na zakup relatywnie tanich tramwajów (jak na dzisiejsze warunki).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2022, 10:28

Idzie w razie czego do sądu i sąd ocenia zasadność roszczeń. Przy pandemii, inflacji i wojnie na Ukrainie byłbym spokojny o jego zwycięstwo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 wrz 2022, 10:55

Niezależna.pl zajęła się interpelacją radnej PiS ws. zbyt małej liczby miejsc siedzących w Hyundaiu:
https://niezalezna.pl/457167-warszawiac ... siedzacych

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 wrz 2022, 12:48

pawcio pisze:
13 wrz 2022, 10:28
Idzie w razie czego do sądu i sąd ocenia zasadność roszczeń. Przy pandemii, inflacji i wojnie na Ukrainie byłbym spokojny o jego zwycięstwo.
Co nie znaczy, że nie warto podjąć choćby próby negocjacji ceny z wykonawcą, zwłaszcza gdy się w następnym zdaniu przyznaje, że na kolejne niskopodłogowe tramwaje nie ma szans. Cóż, wisocznie ktoś uznał, że wystarczy, żeby na Wilanów jeździły nowe tramwaje, na Pragę czy Żerań mogą jeździć 105tki. Opozycyjni radni też nie będą się o to upominać, bo przecież to Hyundai, nie Pesa.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 13 wrz 2022, 13:06

No niestety, Warszawa ma poważne zapóźnienie w kwestii wymiany taboru, już nawet Gdańsk pozbył się wysokich.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 wrz 2022, 13:13

Gdańsk pozbył się wysokich, bo ma używańce. W Warszawie nie sprowadzamy używanego taboru. Do dyskusji czy to dobrze, czy nie. (Niemieckie, nawet 20-letnie tramwaje potrafią wyglądać jakby świeżo z fabryki wyjechały, ale jestem w stanie sobie wyobrazić co zrobiłaby opozycja po zapowiedzi takiego zakupu... Dlaczego jestem w stanie? Bo zrobili taką nagonkę w Łodzi)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 wrz 2022, 13:23

Bez przesady, stopiątki na dodatkach to chyba jeszcze nie taki dramat? Sytuacja budżetowa jest jaka jest, a zdaje się że zostaną same delfiny, tyrystory i składy po NG III. Miło się porównywać z Berlinem gdzie są już same niskopodłogowce, ale już np. Wiedeń nadal ma wagony E2, Praga ma jeszcze trochę wysokich T3 (jeżdżą nawet w weekendy) a o Budapeszcie to już lepiej w ogóle nie wspominać. Gdańsk poszedł w używańce i od czasu ich zakupu (niecałe 15 lat?) przeżyły już 2 modernizacje, bo niedawno się okazało że napęd też przydałoby się odmłodzić. Więc w sumie to nie wiem czy wyszli na tym tak rewelacyjnie.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 wrz 2022, 13:25

Najgorsze jest to, że nie chcą nawet spróbować wziąć chociaż z 10sztuk, które z pewnością by się przydały
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 wrz 2022, 13:28

10 sztuk? Na co to komu?

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 wrz 2022, 13:37

Autobus Czerwon pisze:
13 wrz 2022, 13:23
Bez przesady, stopiątki na dodatkach to chyba jeszcze nie taki dramat? Sytuacja budżetowa jest jaka jest, a zdaje się że zostaną same delfiny, tyrystory i składy po NG III. Miło się porównywać z Berlinem gdzie są już same niskopodłogowce, ale już np. Wiedeń nadal ma wagony E2, Praga ma jeszcze trochę wysokich T3 (jeżdżą nawet w weekendy) a o Budapeszcie to już lepiej w ogóle nie wspominać. Gdańsk poszedł w używańce i od czasu ich zakupu (niecałe 15 lat?) przeżyły już 2 modernizacje, bo niedawno się okazało że napęd też przydałoby się odmłodzić. Więc w sumie to nie wiem czy wyszli na tym tak rewelacyjnie.
105tki na dodatkach byłyby
Emyl pisze:
13 wrz 2022, 13:28
10 sztuk? Na co to komu?
Lepsze 10 dodatkowych niż zero dodatkowych, skoro nie można wykupić opcji w całości. Choć ja ze swojej strony rzuciłby liczbę 30, czyli 1/3 opcji., gdybyśmy wykupili opcję. Bez t6ego zostanie prawdopodobnie trochę klasycznych 105tek też, które pewnie będą jeździły też na calakach. Bo przecież będą nowe trasy, na które Hyundaie pójdą w pierwszej kolejności. Ale przyznam też uczciwie, że nie liczyłem tego, bo też na dzień dzisiejszy nie bardzo wiadomo, jak to liczyć.

ODPOWIEDZ