Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7601
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 kwie 2021, 20:31

Bo nie 37xx :D

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8337
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 kwie 2021, 20:34

Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7668
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 kwie 2021, 23:12

Glonojad pisze:
31 mar 2021, 7:10
@Bywalec izolatory potrzeba po prostu usuwać z takich miejsc, gdzie tramwaj może stanąć - nie wnikając w typ wagonu.
Idealista. W grę wchodzą pozaenergetyczne powody, więc #niedasię.
person pisze:
19 kwie 2021, 20:34
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...
Swego czasu powstała spójna i czytelna polityka jakie zakresy są dla jakich rodzajów tramwajów.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 kwie 2021, 5:02

MisiekK pisze:
19 kwie 2021, 23:12
person pisze:
19 kwie 2021, 20:34
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...
Swego czasu powstała spójna i czytelna polityka jakie zakresy są dla jakich rodzajów tramwajów.
Jaka to polityka? Czy nadal obowiązuje?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2021, 6:53

person pisze:
19 kwie 2021, 20:34
Czemu tak ważne jest aby miało taką, a inną numerację? W czym gorsze/lepsze 40xx od 42xx od 37xx czy od 66xx? To tylko numery...
Oczywiście, można też dać losowo wybrane znaki z palety ISO. W końcu to tylko znaki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 kwie 2021, 8:44

Dla mnie też jest nielogiczne, że pominięto 33xx, 34xx, 37xx. Ale może chciano otworzyć nową pulę od 35xx.

Przychodzi nowa generacja tramwajów, więc 40xx byłoby dla mnie pasujące.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5809
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 kwie 2021, 8:51

Glonojad pisze:
19 kwie 2021, 19:06
Ja nie słyszałem, mówię na nie Hultaj, ale nie jestem handlowcem ;)
Długie Hultaj, a krótkie Urwis.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2021, 9:20

KwZ pisze:
20 kwie 2021, 8:44
Dla mnie też jest nielogiczne, że pominięto 33xx, 34xx, 37xx. Ale może chciano otworzyć nową pulę od 35xx.

Przychodzi nowa generacja tramwajów, więc 40xx byłoby dla mnie pasujące.
33xx dla krótkich (trzywózkowych) koreańczyków byłoby właśnie jak znalazł. 35/36 dla dwukierunków było właśnie po to, żeby ewentualne dostawy jednokierunkowych niskaczy miały gdzie wskoczyć. Zakres 4xxx dla czterowózkowców jest właśnie jak znalazł.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 kwie 2021, 10:12

Ale ładne! :)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 20 kwie 2021, 10:32

Krótkie mogłyby po prostu kontynuować numerację 116N czyli od 3031 w górę, długie jednokierunkowe dalsze numery Swingów czyli od 3296, a długie dwukierunkowe albo za Swingami duo 35xx albo Jazzami 36xx.
Może prezentowany wagon rozpoczyna numerację 42xx, bo 40xx będzie dla wagonów jednokierunkowych?
Ciekawe kiedy TW ogarną, jak wiele przystanków nie jest przystosowanych wciąż do obsługi przez 2 Swingi (i nie mówię tu o przystankach gdzieś na peryferiach albo po prostu przystosowanych do jednego składu), a tu mamy dłuższe wagony.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2021, 11:19

Długich dwukierunków, uwzględniając opcję, może być nawet 130 sztuk w związku z czym musi być to zakres dłuższy. Nie ma też raczej sensu wypełniać zakresu już istniejącego - z tego co słyszałem, numerowanie swingów od 3116 w górę (zamiast od 32xx) okazało się niepraktyczne.

Długość krawędzi potrzebna dla hyundaia nie jest dłuższa, niż dla Swinga - hyundai nie ma drzwi pasażerskich na zwisach (bo i samych zwisów nie ma).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5809
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 kwie 2021, 11:32

Ładne zdjęcia wnętrza i kabiny gdzieś są?
miłośnik 13N

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 kwie 2021, 11:42

Dantte pisze:
20 kwie 2021, 10:12
Ale ładne! :)
Niech one dotrą póki co tą "drogą morską" bezpiecznie, to się potem będziemy nimi zachwycać. ;)

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 20 kwie 2021, 11:45

Glonojad pisze:
20 kwie 2021, 11:19
Długość krawędzi potrzebna dla hyundaia nie jest dłuższa, niż dla Swinga - hyundai nie ma drzwi pasażerskich na zwisach (bo i samych zwisów nie ma).
Jeśli na przystanek podjadą kolejno Swing i Hyundai to na pewno będzie ok, ale czy w przypadku dwóch tramwajów Hyundai się zmieszczą mimo innego rozstawu drzwi to mam wątpliwości, zważywszy, że już teraz są miejsca gdzie jak się podjeżdża na drugiego to ostatnie drzwi w Swingu mam poza platformą przystankową.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2021, 16:31

Piszę "niedłuższa", nie "krótsza". Perony <60 m będą kłopotem.

Z drugiej strony Hyundaiów będzie stosunkowo mało, do tego połowa związana z projektami unijnymi, więc 2 na raz zdarzyć się będą mogły głównie na Tarchomine czy na Wilanowie, gdzie przystanki są (będą) wyłącznie nowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ