Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 29 sty 2022, 14:01

Odbiory są dość rygorystyczne. Wyciągnięto chyba wnioski po ostatnich zakupach w roku 2015.
Dwa dalej Hultaj ma zakaz jazdy na niektóre odcinki sieci.
Wszak 4cm na stronę szerszy i teoretycznie nie powinno robić różnicy a jednak. Do tego skrętne skrajne wózki i problem gotowy. No ale chcą jeden wagon mieć bliżej krawędzi to reszta będzie odsunięta.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 31 sty 2022, 8:55

Czy mógłbym prosić o rozwinięcie tematu na temat zakazu jazdy Hultaja na niektórych odcinkach sieci z powodu swojej szerokości (4cm?). Które to są odcinki warszawskiej sieci? Jest to całkiem nowy i interesujący temat. Czy wiadomo, kiedy Hultaje wrócą na linię 17?
Bardzo dziękuję za odpowiedź
mietek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2022, 9:45

Zakazy wjazdu dla Hyundaia to legenda, której nikt nigdy nie potwierdził. Kiedy Hultaje wrócą, nie wiadomo, ale zakładam, że jeszcze w ferie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sty 2022, 11:10

Rzecznik TW mówił w połowie stycznia, że jeszcze w styczniu powinny wyjechać 2 kolejne Hyundaie, tym razem na linię 2. Wiadomo kiedy kolejne wagony będą wprowadzane do ruchu?

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 31 sty 2022, 11:47

Jestem bardzo ciekawy, co się wydarzyło, że tak nagle z dnia na dzień wycofano z 17 oba Hultaje, wcześniej nikt nie zapowiadał, że wchodzą do eksploatacji tylko na krótki czas. Czy ktoś wie co to za procedury zatrzymały Hultaje w zajezdni, Przecież otrzymały homologacje, czy ją cofnięto?
Wszystko to jest bardzo tajemnicze, nie ma żadnego oficjalnego komunikatu firmy Tramwaje Warszawskie.
mietek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2022, 12:08

Trwają odbiory wewnętrzne po zakończeniu testu niezawodności. Pierwsze dwie sztuki mają bardzo rozbudowane te procedury (chyba pojazzowa trauma).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 sty 2022, 13:44

pawcio pisze:Trwają odbiory wewnętrzne po zakończeniu testu niezawodności. Pierwsze dwie sztuki mają bardzo rozbudowane te procedury (chyba pojazzowa trauma).
A coś się spektakularnie złego wydarzyło swoją drogą w hultajach, czy wyglada na wysoką jakość?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2022, 14:04

Były problemy ale raczej natury przyjętych założeń a nie, że coś się sypało. Testy trwały chyba nie dłużej niż trzy tygodnie więc resetów liczników raczej zbyt wielu nie było.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 31 sty 2022, 15:03

Czy rzeczywiście hultaj jest 8 cm (4cm + 4cm) szerszy od swinga? Nigdzie tego nie mogę znaleźć. Czy przeprowadzano próbne jazdy też na Skierniewickiej, Stalowej, 11 listopada i wszystko wypadło bez problemów, jeśli ktoś wie, byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź, W każdej legendzie chyba jest trochę prawdy.
mietek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 lut 2022, 21:52

pawcio pisze:
31 sty 2022, 12:08
Trwają odbiory wewnętrzne po zakończeniu testu niezawodności.
Raczej mocno lawinowe szkolenia motorniczych i pracowników zaplecza, żeby nie było problemu z wpuszczaniem większej ilości wozów na test niezawodności na raz.
pawcio pisze:
31 sty 2022, 12:08
Pierwsze dwie sztuki mają bardzo rozbudowane te procedury.
Pierwszy tramwaj w każdym modelu zawsze ma tzw. badania odbiorce rozszerzone, ale one powinny były się zakończyć przed dopuszczeniem do testu niezawodności.
pawcio pisze:
31 sty 2022, 12:08
(chyba pojazzowa trauma)
Eeeee tam. (Jazzy akurat były twardo trzepane przez ekipę taborowców z odpowiednim doświadczeniem).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 lut 2022, 13:02

Nie to, żebym krytykował pojazd, ale wielka prośba o sprawdzenie ostatnich lewych drzwi w 4205. Mam nadzieję, że to tylko rozregulowanie blokady a nie błąd konstrukcyjny. Dolną lewą część płata można dość sporo odchylić, i gdyby blokada opierała się wyłącznie na górnej prowadnicy, to potencjalnie może dość do niebezpiecznej sytuacji.
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 13 lut 2022, 23:11

Paweł D. pisze:
11 lut 2022, 13:02
Nie to, żebym krytykował pojazd, ale wielka prośba o sprawdzenie ostatnich lewych drzwi w 4205. Mam nadzieję, że to tylko rozregulowanie blokady a nie błąd konstrukcyjny. Dolną lewą część płata można dość sporo odchylić, i gdyby blokada opierała się wyłącznie na górnej prowadnicy, to potencjalnie może dość do niebezpiecznej sytuacji.
Obrazek
Wyślij to do TW. Na wpis tutaj nikt nie zareaguje.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 25 lut 2022, 11:37

Jak się czują hultaje, czy ktoś wie? Pewnie już zaczynają rdzewieć. Dziwna cisza panuje w tym temacie. Tak się wszyscy ekscytowali transportem pierwszego wozu drogą morską do Gdyni, teraz zmowa milczenia. Mnie nasuwa się wiele pytań, W momencie podpisywania kontraktu dolar kosztował 3,78 PLN, dzisiaj (jeszcze przed wojną na Ukrainie) 4,05 PLN, transport morski z Korei po pandemii podrożał minimum o 100%, wszystko to pewnie spadło na dostawców tramwaju, zważywszy, że cena kontraktu w złotych polskich była bardzo wyśrubowana, jaka jest więc przyszłość tego kontraktu?
mietek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2022, 12:32

Czekaj, jeśli dolar zdrożał, to oznaczałoby, że Koreańczykom będzie łatwiej (taniej) kupić złotówki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 18 mar 2022, 18:42

Czy do Warszawy przyjeżdzają następne hultaje?
Ostatnio zatrzymało się na 13.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ODPOWIEDZ