To raczej ZTM będzie narzekał na długie płatne zjazdy z pl. Zawiszy na Żoliborz. Dla mnie Żoliborz mógłby nawet 31 znowu obsługiwać.
Tramwaje Hyundai Rotem
Nic takiego tam nie napisano, a pojazd zjechał jako PT. Pasażerowie jechali tylko podczas parady.
Alternatywą był produkt ulubionej firmy z Kalisza...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
OK, teraz tylko teoretycznie. Skoro w autobusach są SIPy SIMS'a czy R&G to może trzeba było się nimi zainteresować? Chyba że są jakieś przeszkody, gdzie w autobusie pasuje, a w tramwaju już nie.
Ale coś z nimi jest nie tak? Hyundai nie umie w elektronikę? Obstawiam, że jednak lepiej to może działać niż firma Krzak&Syn, o ile jakaś obsługa będzie na miejscu.
ŁK
Przeszkód raczej nie ma, ale przy braku mocnych wymagań w SIWZ (które by się nie obroniły, bo TW przecież nawet nie używa żadnego z systemów najpopularniejszych firm), producent ma dość sporą dowolność. Co jest w sumie zrozumiałe, bo nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, w której zamawiający mógłby już po złożeniu oferty podjąć decyzję, która mogłaby istotnie zwiększyć koszt produkcji pojazdu.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W sumie to tak samo jak z najnowszymi gazowcami Solarisa.
Zgoda - trzeba było wcześniej pomyśleć, tj. ustalić wymaganie w momencie ogłaszania przetargu.px33 pisze: ↑19 wrz 2021, 10:18Przeszkód raczej nie ma, ale przy braku mocnych wymagań w SIWZ (które by się nie obroniły, bo TW przecież nawet nie używa żadnego z systemów najpopularniejszych firm), producent ma dość sporą dowolność. Co jest w sumie zrozumiałe, bo nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, w której zamawiający mógłby już po złożeniu oferty podjąć decyzję, która mogłaby istotnie zwiększyć koszt produkcji pojazdu.
BTW. ZTM nie ma możliwości egzekwować SILów od przewoźników miejskich? U ajentów słyszałem że jak SIL nie działa = autobus nie wyjeżdża.
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
Pytanie tylko czy Koreańczycy dostarczyli już odpowiedni konwerter danych z BM/TeeRa, czy jednak będzie to problem po stronie warszawskiej, oraz jak szybko tenże system wywali motorniczemu błąd zapisany w hangulu
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Dane będą chyba pobierane z systemów TW, gdzie jest już konwerter z Teera do czegoś bardziej cywilizowanego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tak, bo ajentom po prostu nie dostarcza już dech. Przewoźnikom miejskim musi, bo nie wszystkie wozy są wyposażone w elektrodechy.michael112 pisze: ↑19 wrz 2021, 10:35BTW. ZTM nie ma możliwości egzekwować SILów od przewoźników miejskich? U ajentów słyszałem że jak SIL nie działa = autobus nie wyjeżdża.
Struktura danych podawana przez systemy TW jest generalnie dostawcy znana.TranslatorPS pisze: ↑19 wrz 2021, 13:46Pytanie tylko czy Koreańczycy dostarczyli już odpowiedni konwerter danych z BM/TeeRa, czy jednak będzie to problem po stronie warszawskiej, oraz jak szybko tenże system wywali motorniczemu błąd zapisany w hangulu
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Z tego co pamiętam, całość wymagań dotyczących systemu informacji pasażerskiej było załącznikiem do SIWZu, napisanym przez ZTM
Ale to są wymagania funkcjonalne, które może spełnić dowolny producent. Nie bardzo da się w ten sposób wykluczyć jakiegoś konkretnego.
Można spróbować wpisać długą gwarancję na system i przeniesienie kar umownych, ale to nie zagwarantuje że jakiś desperat nie będzie się chciał i tak wbić - przy czym główne ryzyko będzie wtedy po stronie producenta pojazdu.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Zastanawiam się, czy da się tak napisać wymagania żeby wykluczyć konkretnego producenta, z którym przedsiębiorstwo (w tym wypadku organizator) miał problemy w przeszłości.
Alpine-Bau zostało najpierw przez GDDKiA wyrzcone prawomocnie z budowy A1 przed czeską granicą. W przetargu na dokończenie robót oczywiście wystartowało, a GDDKiA ich chciała oczywiście wykluczyć. Nie udało się. Sąd nakazał przywrócenie oferty do przetargu i Alpine-Bau wygrało. Więc mogą być problemy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem