Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2021, 17:40

mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:33
michael112 pisze:
21 wrz 2021, 11:44
No dobrze, a kiedy kończy się "gwarancja" na SIL w Jazzach? (w cudzysłowiu, bo prawdziwą gwarancją jak widzimy, nie można tego nazwać)
Gwarancja na SIL jest tożsama z gwarancją na cały produkt. Ta już się skończyła ale jeśli TW zacznie poprawiać SIL już teraz to straci argumenty w przepychance z Pesą.
Aha czyli chodzi po prostu o to, żeby wygrać spór z Pesą. Nie mam więcej pytań.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2021, 17:57

Czeczenów!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 wrz 2021, 19:40

@mkm101 Niestety nie rozumiem. Jakie mogą być przepychanki z Pesą i co może mieć do TW jeżeli gwarancja się zakończyła?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2021, 19:44

Koniec gwarancji nie oznacza automatycznie końca stosunków kontraktowych. Więcej nie napiszę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2021, 20:54

michael112 pisze:
21 wrz 2021, 19:40
@mkm101 Niestety nie rozumiem. Jakie mogą być przepychanki z Pesą i co może mieć do TW jeżeli gwarancja się zakończyła?
Mogą być spory o uznanie roszczeń i zasadność zgłoszeń. Może być kwestia wywiązania się z wynikających z gwarancji napraw. Koniec gwarancji nie oznacza, że wszystko się kończy, a tylko tyle, że nie powinno (zasadniczo) być nowych zgłoszeń.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 21 wrz 2021, 20:58

fraktal pisze:
21 wrz 2021, 17:40
mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:33
Gwarancja na SIL jest tożsama z gwarancją na cały produkt. Ta już się skończyła ale jeśli TW zacznie poprawiać SIL już teraz to straci argumenty w przepychance z Pesą.
Aha czyli chodzi po prostu o to, żeby wygrać spór z Pesą. Nie mam więcej pytań.
Jeśli uważasz że mechanik źle Ci naprawił samochód bo coś nadal stuka w silniku, a mechanik twierdzi że wszystko jest OK - to domagasz się rozwiązania problemu czy machasz ręką bo dzieci czymś trzeba wozić do szkoły?

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2021, 21:34

mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 20:58
fraktal pisze:
21 wrz 2021, 17:40
Aha czyli chodzi po prostu o to, żeby wygrać spór z Pesą. Nie mam więcej pytań.
Jeśli uważasz że mechanik źle Ci naprawił samochód bo coś nadal stuka w silniku, a mechanik twierdzi że wszystko jest OK - to domagasz się rozwiązania problemu czy machasz ręką bo dzieci czymś trzeba wozić do szkoły?
Szczerze? Poszedłbym do innego mechanika, zeby mi dobrze naprawił, na pewno nie jezdziłbym popsutym samochodem tylko po to, żeby udowodnić tamtemu, jakim jest niedojdą.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 21 wrz 2021, 21:43

mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:32
Sprawdziłeś SIWZ i nie znalazłeś takich zapisów?
Jeśli są, a TW ich nie egzekwują, to chyba "jechanie po TW" byłoby jednak uzasadnione?
mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:33
Gwarancja na SIL jest tożsama z gwarancją na cały produkt.
To jest całkowita nieprawda.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 wrz 2021, 21:43

Do innego mechanika pójdziesz tylko wtedy, kiedy machniesz ręką na rozliczenia z poprzednim. A obracamy się na gruncie publicznych środków zdaje się.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2021, 22:04

@fraktal Tylko, jak to zlecisz innemu mechanikowi, bez wyroku o wykonaniu zastępczym, to kasy możesz nie zobaczyć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 wrz 2021, 22:21

Paweł D. pisze:
21 wrz 2021, 21:43
Do innego mechanika pójdziesz tylko wtedy, kiedy machniesz ręką na rozliczenia z poprzednim. A obracamy się na gruncie publicznych środków zdaje się.
Serwis gwarancyjny jest o ile mi wiadomo darmowy. Więc o żadnych dodatkowych kosztach tutaj mowy być nie może. Chyba że TW chce od Pesy kasę za produkt niezgodny z SIWZ, ale w takim razie, czy rzeczywiście jest warto się przy tym upierać, jeśli po zakupie bodajże 128N spółka chwaliła się oszczędnościami. Oczywiście może i TW ma prawo obstawać przy swoich racjach, tylko zastanawiam się czasem, co by było, gdyby to nie chodziło o Pesę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 wrz 2021, 22:31

Jeżeli pójdziesz do innego mechanika, to musisz mu zapłacić, bo tego gwarancja już nie obejmuje. Możesz potem próbować to windykować od gwaranta, ale to już nie takie proste formalnie, a i budżet obciąża.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 21 wrz 2021, 23:02

gfedorynski pisze:
21 wrz 2021, 21:43
mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:32
Sprawdziłeś SIWZ i nie znalazłeś takich zapisów?
Jeśli są, a TW ich nie egzekwują, to chyba "jechanie po TW" byłoby jednak uzasadnione?
A może jednak coś jest na rzeczy... :arrow:
fraktal pisze:
21 wrz 2021, 22:21
Chyba że TW chce od Pesy kasę za produkt niezgodny z SIWZ

I druga sprawa
fraktal pisze:
21 wrz 2021, 22:21
Chyba że TW chce od Pesy kasę za produkt niezgodny z SIWZ, ale w takim razie, czy rzeczywiście jest warto się przy tym upierać, jeśli po zakupie bodajże 128N spółka chwaliła się oszczędnościami.
Nie ma znaczenia czy oferent sprzedał swój produkt za wyższą czy za niższą cenę niż spodziewał się kupujący - produkt ma spełniać wymogi SIWZ


I trzecia sprawa
gfedorynski pisze:
21 wrz 2021, 21:43
mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:33
Gwarancja na SIL jest tożsama z gwarancją na cały produkt.
To jest całkowita nieprawda.
Ponieważ?
Sprzedawca oferuje gwarancję na działanie całego produktu w tym jego poszczególnych podzespołów (nawet jeśli te podzespoły otrzymał od poddostawcy) - chyba że będzie inny zapis w SIWZ (np. inny czas gwarancji na cały produkt a inny na korozję).

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 21 wrz 2021, 23:14

gfedorynski pisze:
21 wrz 2021, 21:43
mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 17:33
Gwarancja na SIL jest tożsama z gwarancją na cały produkt.
To jest całkowita nieprawda.
Ależ oczywiście, że tak. Kupując telewizor z napisem XYZ nie interesuje ciebie, że matryca pochodzi z LCW, tylko oddajesz go do serwisu XYZ, bo to ten serwis przykrywa odpowiedzialnością działanie elementów LCW. Identycznie jest z tramwajami. Tramwaj jako całość dostarcza konkretna firma i jak ona się rozlicza z poddostawcami to klienta wali po butach, bo gwarantem jest dostawca tramwaju.
pawcio pisze:
21 wrz 2021, 22:31
Jeżeli pójdziesz do innego mechanika, to musisz mu zapłacić, bo tego gwarancja już nie obejmuje. Możesz potem próbować to windykować od gwaranta, ale to już nie takie proste formalnie, a i budżet obciąża.
Natomiast jeśli wady powodują u klienta straty w postaci dodatkowych obciążeń finansowych większe od naprawy wadliwego rozwiązania to opłaci się zamówić rozwiązanie alternatywne i jest to uzasadnione.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 22 wrz 2021, 8:33

mkm101 pisze:
21 wrz 2021, 23:02
A może jednak coś jest na rzeczy... :arrow:
Wyświetlacze nie działają, to jest fakt. Czy TW wysądzą za to za 10 lat odszkodowanie mnie jako pasażera interesuje nieco mniej.
Ponieważ?
Sprzedawca oferuje gwarancję na działanie całego produktu w tym jego poszczególnych podzespołów (nawet jeśli te podzespoły otrzymał od poddostawcy) - chyba że będzie inny zapis w SIWZ (np. inny czas gwarancji na cały produkt a inny na korozję).
Gwarancja między podmiotami gospodarczymi jest kwestią tego, co zapiszemu w umowie. Jeśli TW zawiera niekorzystne dla siebie umowy, to znów "jechanie po TW" jest uzasadnione.

W normalnych warunkach nieprawdą jest, że naruszenie warunków gwarancji na konkretny element znosi gwarancję na całość. Gdyby TW wywaliła do kosza cały SIP zainstalowany przez PESĘ i włożyła swój, nie traci gwarancji na elementy niezwiązane.

ODPOWIEDZ