Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 maja 2023, 9:24

ashir pisze:Ale są wolne nieużytkowane tory (Os. Górczewska), a nawet pętle (Aleja Zieleniecka, Koło, Plac Starynkiewicza, Ratuszowa-ZOO, Woronicza)...
Na Woronicza zmieszczą się 2 sztuki, i ktoś ich musi pilnować. Ratuszowa ZOO od biedy by uszła, bo tam pewnie wejdzie 10 sztuk, tylko to kuszenie losu, bo to jednak park na Pradze.
ŁK

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 maja 2023, 12:20

Trochę nie kupuję tej obawy przed odstawieniem wagonów do zimnej rezerwy. Myślę że jeśli przed wyłączeniem zostaną poprawnie zakonserwowane (co oczywiście musi się wiązać z jakimiś tam kosztami, to nie akcja w stylu Miras zepchnij go tam w krzoki, za 2 lata się pomyśli) to potem do uruchomienia powinien wystarczyć pogłębiony przegląd a nie od razu NG.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 maja 2023, 13:25

Gdyby to było takie proste, to już dawno by poszło.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 maja 2023, 15:19

pawcio pisze:
30 kwie 2023, 21:12
fraktal pisze:
30 kwie 2023, 20:41
105tki mogą sobie jeździć nocami jako PT bez pasażerów. :P dopóki nie będzie potrzeby ich ponownego wykorzystania liniowo. ;)
Jak się nie odwrócić, dupa z tyłu. Kiedy w takim razie robić remonty doraźne i przeglądy torów i sieci?
Mój pomysł nie jest taki "głupi" jeśli się mu przyjrzeć na poważnie. Uważam, że można by robić podmiany wczesnym rankiem i późnym wieczorem na 105tki na liniach blisko zajezdni. Na takiej 17 nie muszą jeździć od rana do nocy tylko niskacze. Wcześnie rano i późno wieczorem gdy na mieście aż tak bardzo gorąco nie jest, mogłaby wyjeżdżać 105tka, żeby nie rdzewiała pod płotem, natomiast w ciągu dnia 100 procent Swing/Jazz/Hyundai. Tylko zaraz mi napiszesz, że nie będzie miał kto zrobić podmian wozów pewnie.

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 maja 2023, 15:44

No ale właściwie co miałoby się aż tak bardzo uszkodzić od 2-3 lat stania dobrze zabezpieczonego wagonu żeby trzeba było po tym robić poważną i jeszcze bardziej nieopłacalną odbudowę? Mechanikę i elektromechanikę można pewnie zabezpieczyć smarami/olejami (które i tak przed uruchomieniem warto by skontrolować i zmienić), elektryki/elektroniki raczej w takim czasie kondensacja i korozja nie pokona, konstrukcję i poszycie może coś podje, ale chyba nie aż tak mocno.

Zresztą niewykluczone że w ciągu tych 2-3 lat rozhula się rynek wtórny na tramwaje z lat 90. i jakiekolwiek grzebanie w 105 większe niż usuwanie bieżących awarii będzie się mijać z celem.
Mój pomysł nie jest taki "głupi" jeśli się mu przyjrzeć na poważnie. Uważam, że można by robić podmiany wczesnym rankiem i późnym wieczorem na 105tki na liniach blisko zajezdni. Na takiej 17 nie muszą jeździć od rana do nocy tylko niskacze. Wcześnie rano i późno wieczorem gdy na mieście aż tak bardzo gorąco nie jest, mogłaby wyjeżdżać 105tka, żeby nie rdzewiała pod płotem, natomiast w ciągu dnia 100 procent Swing/Jazz/Hyundai. Tylko zaraz mi napiszesz, że nie będzie miał kto zrobić podmian wozów pewnie.
To się nie nazywa brygada szczytowa?

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 maja 2023, 16:59

px33 pisze:
02 maja 2023, 15:44
To się nie nazywa brygada szczytowa?
Zasadniczo dodatki jeżdżą wtedy, gdy jeździ najwięcej ludzi czyli między 6 a 9 rano i 15 a 19 popołudniu, a ja bym wysyłał 105tki pomiędzy 4 a 6 rano oraz 21 a 1 w nocy, czyli wtedy gdy zazwyczaj jeździ mniej pasażerów. I taki wóz wjeżdżałby wtedy zamiast przykładowego Swinga, a nie jeździł razem z nim.

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 maja 2023, 20:18

No ale wtedy jeździłby w czasie obniżonej częstotliwości kursowania, czyli byłby potencjalnie bardziej uciążliwy. Przepuszczenie kursu przy takcie 4 boli mniej niż przy takcie 15, a z drugiej strony liczba ludzi którzy będą musieli lub bardzo chcieli przepuścić wysokopodłogowca zapewne jest z grubsza stała w szczycie i poza nim.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 maja 2023, 20:51

px33 pisze:
02 maja 2023, 20:18
No ale wtedy jeździłby w czasie obniżonej częstotliwości kursowania, czyli byłby potencjalnie bardziej uciążliwy. Przepuszczenie kursu przy takcie 4 boli mniej niż przy takcie 15, a z drugiej strony liczba ludzi którzy będą musieli lub bardzo chcieli przepuścić wysokopodłogowca zapewne jest z grubsza stała w szczycie i poza nim.
No nie bardzo stała. Ludzie starsi raczej późnym wieczorem i w nocy rzadziej jeżdżą. Rodzice z małymi dziećmi także tymi w wózkach również. Niepełnosprawni mogą wracać o 23, sam zresztą wracałem nocnymi, ale będzie ich raczej mniej niż w dzień, gdy jeździ się do pracy, na uczelnię, do lekarza itp. Za to po 22 niektóre brygady po prostu nie wożą już prawie nikogo, czasem wagony są prawie puste. No i wreszcie o czym wspomniałem w lato, gdy jest gorąco i wozy z (dobrze działającą) klimatyzacją są bardzo potrzebne, rano i późno w nocy jest chłodniej, więc 105tki z odsuwnymi oknami tu wystarczą.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 maja 2023, 21:25

Jeżeli przeszkadza Tobie upał czy wysoka podłoga to wystarczy przepuścić taki tramwaj, w godzinach szczytu to nie problem. Gorzej jak chcesz skorzystać z niskopodłogowego tramwaju wczesnym rankiem czy wieczorem, a nie każdy kurs jest obsługiwany przez taki pojazd. I co z tego, że jest mniejsze zainteresowanie, ale jak ktoś potrzebuje to ma czekać za karę 20-30 minut? Jeszcze, gdy są kursy nocne to takie (solowe) 105tki mają sens, ale w Warszawie nie ma ani jednej nocnej linii tramwajowej.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 maja 2023, 22:50

ashir pisze:
02 maja 2023, 21:25
Jeżeli przeszkadza Tobie upał czy wysoka podłoga to wystarczy przepuścić taki tramwaj, w godzinach szczytu to nie problem. Gorzej jak chcesz skorzystać z niskopodłogowego tramwaju wczesnym rankiem czy wieczorem, a nie każdy kurs jest obsługiwany przez taki pojazd. I co z tego, że jest mniejsze zainteresowanie, ale jak ktoś potrzebuje to ma czekać za karę 20-30 minut? Jeszcze, gdy są kursy nocne to takie (solowe) 105tki mają sens, ale w Warszawie nie ma ani jednej nocnej linii tramwajowej.
Wszystko fajnie jak tak sobie teoretyzujesz, ale wiesz dobrze, że na liniach co 4 minuty zazwyczaj są kursy wariantowe. Tak więc załóżmy, że chcesz dojechać 33 z Arkadii do przystanku Aspekt. Ucieka Ci kurs po pełnej trasie, czekasz 4 minuty i kurs skrócony "Piaski", czekasz następne 4 minuty, kurs po pełnej trasie, ale 105tka, czekasz kolejne 4 - znowu kurs skrócońy, niski i nastepne 4 kurs po pełnej trasie niski. Ile więc czekałeś? 16 minut? A dodaj do tego lekkie opóźnienie i już masz 20 minut. I powiedzmy 30-stopniowy upał w dzień.

To tylko przykład - nie przeglądajcie rozkładów 33 czy tak fajtycznie jest.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 maja 2023, 23:00

Co się stało z placem Redutowej? Nie można by części tramwajów tam odstawić pod folią?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 02 maja 2023, 23:17

KwZ pisze:Co się stało z placem Redutowej? Nie można by części tramwajów tam odstawić pod folią?
Jeszcze niedawno widziałem tam składowane wiaty przystankowe. Dla tramwajów miejsce by się na bank znalazło... choć nie wiem czy tam nadal nie przeprowadzają różnego rodzaju ćwiczeń.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 maja 2023, 23:20

fraktal pisze:
02 maja 2023, 22:50
ashir pisze:
02 maja 2023, 21:25
Jeżeli przeszkadza Tobie upał czy wysoka podłoga to wystarczy przepuścić taki tramwaj, w godzinach szczytu to nie problem. Gorzej jak chcesz skorzystać z niskopodłogowego tramwaju wczesnym rankiem czy wieczorem, a nie każdy kurs jest obsługiwany przez taki pojazd. I co z tego, że jest mniejsze zainteresowanie, ale jak ktoś potrzebuje to ma czekać za karę 20-30 minut? Jeszcze, gdy są kursy nocne to takie (solowe) 105tki mają sens, ale w Warszawie nie ma ani jednej nocnej linii tramwajowej.
Wszystko fajnie jak tak sobie teoretyzujesz, ale wiesz dobrze, że na liniach co 4 minuty zazwyczaj są kursy wariantowe. Tak więc załóżmy, że chcesz dojechać 33 z Arkadii do przystanku Aspekt. Ucieka Ci kurs po pełnej trasie, czekasz 4 minuty i kurs skrócony "Piaski", czekasz następne 4 minuty, kurs po pełnej trasie, ale 105tka, czekasz kolejne 4 - znowu kurs skrócońy, niski i nastepne 4 kurs po pełnej trasie niski. Ile więc czekałeś? 16 minut? A dodaj do tego lekkie opóźnienie i już masz 20 minut. I powiedzmy 30-stopniowy upał w dzień.

To tylko przykład - nie przeglądajcie rozkładów 33 czy tak fajtycznie jest.
Zacznijmy od tego, że w szczycie co 3 kurs, czyli co 12 minut jest skrócony do pętli Piaski i to kwestia oszczędności, która nie powinna mieć miejsca. Natomiast jest to też efekt uboczny istnienia socjalu dla motorniczych na tej pętli. Bez niego może by nie było pokusy do skracania kursów, bo Kielecka też bez socjalu. :-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 maja 2023, 23:28

Przecież socjal na Młociach też jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 02 maja 2023, 23:30

pawcio pisze:Przecież socjal na Młociach też jest.
Do niego trzeba jeszcze dojść :P. A na Piaskach rach ciach i jesteś w pomieszczeniu socjalnym.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ