Tabor KMŁ
Możemy się spodziewać kolejnego używanego autobusu w KMŁ:
Wygląda na to, że dopuszczają również kupno "gniota". Ale czy znajdzie się ktoś, kto im to sprzeda? Termin dostawy pachnie (aż miło) kiełbasą wyborczą.Łomianki, dn.17.08.2006 r.
Zaproszenie do składania ofert
Zamawiający: Komunikacja Miejska Łomianki Sp. z o.o.
z siedzibą w Kiełpinie, ul. Rolnicza 248, 05-092 Łomianki
KRS nr 0000099681, tel. 022/751-33-79, fax 751-33-79 wewn.25
zaprasza Państwa do udziału w postępowaniu o zakup autobusu dla komunikacji miejskiej, prowadzonym na podstawie Kodeksu Cywilnego ( szacunkowa wartość zamówienia poniżej wartości określonej w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych).
1. Przedmiot zamówienia:
Autobus używany - 1 szt., wg specyfikacji technicznej opisanej w załączniku nr 1 do niniejszego zaproszenia.
Pożądany termin dostawy autobusu - 30.09.2006
(...)
Dostawcy złożą oferty, spośród których zostanie wybrana oferta z najkorzystniejszą ceną.
(...)
OPIS WYMAGAŃ TECHNICZNYCH
(...)
3. Warunki techniczne, jakie muszą być spełnione przez oferowany autobus:
3.1. Warunki ogólne:
Rok produkcji nie starszy niż 2004
Pojazd powinien być zarejestrowany w Polsce, posiadać polskie świadectwo homologacji i być wolnym od zastawu sądowego lub innego obciążenia
3.2. Pojemność autobusu
• minimalna ilość miejsc pasażerskich 100
• minimalna ilość pasażerskich miejsc siedzących 30
3.3. Nadwozie i konstrukcja nośna:
Rama kratownicowa wykonana całkowicie lub części podwoziowej ze stali nierdzewnej. Poszycia zewnętrzne wykonane z blachy obustronnie ocynkowanej, nierdzewnej lub tworzywa sztucznego.
3.4. Silnik i skrzynia biegów:
Silnik spełniający normę czystości spalin minimum EURO 3, wysokoprężny o pojemności do 8000 cmł, o mocy maks. minimum 180 kW, rzędowy, chłodzony cieczą, Skrzynia biegów automatyczna, minimum 4 - biegowa, ze zwalniaczem.
3.5. Układ zawieszenia
Zawieszenie pneumatyczne. System sterowania zawieszenia ECAS z możliwością „przyklęku”.
3.6. Budowa układu chłodzenia
Przewody układu chłodzenia wykonane z metali kolorowych lub ze stali nierdzewnej, izolowanej w otulinie eliminującej straty cieplne w okresie zimy, ponadto w połączeniach muszą być zastosowane elastyczne złącza silikonowe.
3.7. Instalacja elektryczna
Złącza przewodów i urządzeń elektrycznych czytelnie opisane. Wiązki przewodów ułożone w szczelnie zamkniętych kanałach lub przewodach zabezpieczających je przed zabrudzeniem. Wyprowadzona instalacja do montażu radiotelefonu w kabinie kierowcy.
3.8. Ogumienie
Nowe, bezdętkowe, typu miejskiego
3.9. Układy drzwiowe
Ilość drzwi: co najmniej trzy. Jedne z wejść wyposażone w platformę do wjazdu wózków inwalidzkich. Drzwi wyposażone w układ blokowania jazdy przy otwartych drzwiach. Wysokość podłogi w 1 i 2 drzwiach nie większa niż 370 mm.
3.10. Poszycie wewnętrzne, okna i pokrywy dachowe
Ściany boczne wykonane z tworzywa typu unilam. Szyby boczne i tylna wklejane do nadwozia. Pokrywy dachowe nastawne wykonane z tworzywa. Siedzenia pasażerskie z tworzywa z wkładką tapicerską
3.11. Kabina kierowcy
Wydzielona, typu półzamkniętego lub zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z okienkiem do sprzedaży biletów. Siedzenie kierowcy pneumatycznie amortyzowane, z regulacją wysokości i odległości od kierownicy.
3.12. Malowanie autobusu
Pojazd powinien zostać pomalowany wg wymagań Zamawiającego farbami akrylowymi. Kolorystyka nadwozia:
- dolna część autobusu malowana kolorem zielonym o ozn. RAL 6018
- górna część autobusu malowana kolorem „kość słoniowa” o ozn. RAL 1015
- słupki, poręcze wewnątrz autobusu malowane proszkowo koloru żółtego
- pojazd powinien być zabezpieczony antykorozyjnie za pomocą natrysku pneumatycznego
15/12/2005-12/7/2019
Ogółem miejsc jest 100, siedzących 32. Ponad to wskazuje na to podłoga do 370mm w I i II drzwiach (jak w Jelczu) czyli autobus może być niskowejściowy. Ciekawi mnie pojemność silnika. Wygląda na to, że nie jest skierowana pod konkretny silnik. Ale to może być cokolwiek. Możliwe, że jest gdzieś jakaś demówka, którą producent chce zbyć (rok produkcji by wskazywał). Dlatego nie napisali, że chcą Jelcza (jak w jednym z przetargów, któe zakończyły się niepowodzeniem) tylko tak, jak piszą w tym. Termin realizacji niedługo, nie będziemy się długo zastanawiać.
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe... a teoretycznie SU12LE nie mieści się?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No proszę.
Wszyscy wróżyli KMŁ kres istnienia, a nawet ostatnio dyrektor ZTM-u jak był w Markach szydził, i wmawiał radnym że własna komunikacja to tylko kłopoty, oraz że potem kłopoty z zakupem taboru, co starał się wykazać na przykładzie Łomianek, a tu się okazuje że jednak nie taki diabeł straszny jak go malują.
KMŁ zamiast upadać się rozwija (nowe linie), oraz kupuje nowy tabor.
A teraz jak powstanie nowa linia przez Dąbrowę to czarno widze przyszłość 701 – wszak ona istniej tylko po to, bo do tej pory KMŁ tak nie jeździła. A teraz...
I nawet te podobno okropne Jelcze, które podobno tak się sypia, jakoś im działają bez problemu, i nie jeden o wiele nowszy autobus z MZA może pozazdrościć im serwisu i opieki.
Jak tak dalej pójdzie, to pewnie inne gminy pójdą w ślady Łomianek, i w obliczu coraz większych dopłat jakich żąda ZTM własna komunikacja w przypadku gmin od 15 tysięcy mieszkańców w górę wydaje się być rozsądną alternatywą.
A skąd wziąć pieniądze na tabor... po co są przecież kredyty, ale leasingi pojazdów oferowane przez producentów.
Wszyscy wróżyli KMŁ kres istnienia, a nawet ostatnio dyrektor ZTM-u jak był w Markach szydził, i wmawiał radnym że własna komunikacja to tylko kłopoty, oraz że potem kłopoty z zakupem taboru, co starał się wykazać na przykładzie Łomianek, a tu się okazuje że jednak nie taki diabeł straszny jak go malują.
KMŁ zamiast upadać się rozwija (nowe linie), oraz kupuje nowy tabor.
A teraz jak powstanie nowa linia przez Dąbrowę to czarno widze przyszłość 701 – wszak ona istniej tylko po to, bo do tej pory KMŁ tak nie jeździła. A teraz...
I nawet te podobno okropne Jelcze, które podobno tak się sypia, jakoś im działają bez problemu, i nie jeden o wiele nowszy autobus z MZA może pozazdrościć im serwisu i opieki.
Jak tak dalej pójdzie, to pewnie inne gminy pójdą w ślady Łomianek, i w obliczu coraz większych dopłat jakich żąda ZTM własna komunikacja w przypadku gmin od 15 tysięcy mieszkańców w górę wydaje się być rozsądną alternatywą.
A skąd wziąć pieniądze na tabor... po co są przecież kredyty, ale leasingi pojazdów oferowane przez producentów.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą