Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lut 2019, 22:19

tramwaj na bank nie kosztuje 15, więc 213. OIDP na otwarciu ofert były ceny za całość czytane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 13 lut 2019, 20:15

Cyrku ciąg dalszy: PESA chce odwołania mimo że przekroczyła budżet, a wojewoda Kujawsko-Pomorski wystosował pismo do prezydenta Warszawy o ponowne rozpatrzenie ofert. Tak bezczelna może być tylko PESA.
A wszystko jest na Info Tram.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 lut 2019, 20:21

Michalk001 pisze:
13 lut 2019, 20:15
Cyrku ciąg dalszy: PESA chce odwołania mimo że przekroczyła budżet, a wojewoda Kujawsko-Pomorski wystosował pismo do prezydenta Warszawy o ponowne rozpatrzenie ofert. Tak bezczelna może być tylko PESA.
A wszystko jest na Info Tram.
Pamiętaj, że PESA to już nie prywatna firma, tylko państwowa.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 13 lut 2019, 21:18

SławekM pisze:
13 lut 2019, 20:21
Michalk001 pisze:
13 lut 2019, 20:15
Cyrku ciąg dalszy: PESA chce odwołania mimo że przekroczyła budżet, a wojewoda Kujawsko-Pomorski wystosował pismo do prezydenta Warszawy o ponowne rozpatrzenie ofert. Tak bezczelna może być tylko PESA.
A wszystko jest na Info Tram.
Pamiętaj, że PESA to już nie prywatna firma, tylko państwowa.
Nieważne czy prywatna czy nie - przekroczyli budżet i automatycznie odpadają. Podpierają się tym że niby nie da się zrobić tramwajów w cenie Hyundaia - akurat tym to powinien się martwić jedynie oferent.

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 lut 2019, 21:21

No nie, istnieje pojęcie rażąco niskiej ceny. Tylko w tym przypadku to chyba PESA musi dać dowód na to że tego zamówienia nie da się wykonać za tyle z minimalnym zyskiem

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 13 lut 2019, 21:26

Michalk001 pisze:
13 lut 2019, 21:18
Nieważne czy prywatna czy nie - przekroczyli budżet i automatycznie odpadają.
To akurat nie jest prawdą, nie ma czegoś takiego jak odpadnięcie (czytaj odrzucenie oferty) z powodu przekroczenia budżetu.
Związek przyczynowo-skutkowy jest inny. Przetarg można unieważnić gdy najkorzystniejsza oferta przekracza budżet(można, ale nie trzeba).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 22:02

px33 pisze:
13 lut 2019, 21:21
No nie, istnieje pojęcie rażąco niskiej ceny. Tylko w tym przypadku to chyba PESA musi dać dowód na to że tego zamówienia nie da się wykonać za tyle z minimalnym zyskiem
To może być zabawne, bo PESA musiałaby udowadniać, że przez całe lata sama... rażąco zaniżała cenę :lol: cena Hyundaya nie odbiega bowiem istotnie od cen 120Na/128N.

Hyundai wychodzi średnio (z wyprawką) po 8,6 mln zł netto, natomiast 128N z wyprawką wychodziło po 7,760 mln zł netto (i to w drugim przetargu, gdzie cena była dużo wyższa). Dodajmy, że Stadlaris w I przetargu zaoferował wagon jeszcze taniej, niż Hyundai.

za: tramwar.pl
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 13 lut 2019, 23:20

Przede wszystkim karygodne jest zachowanie wojewody. To chyba ewenement na skalę polską.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 14 lut 2019, 7:10

Karygodny to jest przetarg na chiński srot marki Hyundai.Założę się że połowa zabawek made in China, będzie więcej czasu spędzać na hali naprawczej niż jeździć po stołecznych torach.Jak tylko cena się liczy, a nie jakość to gratuluję wyboru.Zamiast wybrać solidną markę Pese albo Solaris to lepiej postawić na byle awaryjny fajans.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lut 2019, 7:34

Solidna marka Pesa powodowała to, że w grudniu i styczniu Wola regularnie wypuszczała niskopodłogowy skład tyrystorów, bo tyle miała sprawnych tramwajów niskopodłogowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 lut 2019, 8:00

Bosman pisze:
14 lut 2019, 7:10
Karygodny to jest przetarg na chiński srot marki Hyundai.Założę się że połowa zabawek made in China, będzie więcej czasu spędzać na hali naprawczej niż jeździć po stołecznych torach.Jak tylko cena się liczy, a nie jakość to gratuluję wyboru.Zamiast wybrać solidną markę Pese albo Solaris to lepiej postawić na byle awaryjny fajans.
Hyundai to firma z Korei Płd., a nie z Chin. Po drugie widzę mamy na forum jasnowidza. Tramwaju jeszcze nie ma, a już wie że będzie dziadostwem. No tylko pogratulować. Głupoty.

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 14 lut 2019, 8:11

Powiadasz że marka z Korei południowej?wow rzeczywiście czekają nas Warszawiaków super awaryjne atrakcje.Nie głupota tylko jak byś trochę poczytał na temat marek Hyundaia porównał z innymi światowymi markami to może zrozumiesz.

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 14 lut 2019, 8:22

Po pierwsze to będą prototypy po drugie marka Hyundai nie ma takie doświadczenia a po trzecie jest droga.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lut 2019, 8:30

pawcio pisze:Solidna marka Pesa powodowała to, że w grudniu i styczniu Wola regularnie wypuszczała niskopodłogowy skład tyrystorów, bo tyle miała sprawnych tramwajów niskopodłogowych.
Spółdzielnia Wytwórstwa Sprzętu Komunikacyjnego im. Borów Tucholskich, d. Pesa Bydgoszcz?
ŁK

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 lut 2019, 8:55

Bosman pisze:
14 lut 2019, 8:22
Po pierwsze to będą prototypy po drugie marka Hyundai nie ma takie doświadczenia a po trzecie jest droga.
Po pierwsze, jakby wygrała PESA to też byłyby to prototypy, Hyundai ma doświadczenie przy budowie wagonów metra i pociągów a lista klientów jest większa niż PESY. Kolejna sprawa to Hyundai był najtańszy nawet po doliczeniu VAT no i 50% części tramwaju ma być UE.

ODPOWIEDZ