Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lut 2019, 9:41

Przy tej specyfikacji kto by nie wygrał, to byłby prototyp. Szkoda, że Stadler tego nie zgarnął - pewna jakość. Ale z Hyundai-em też nie powinno być wtopy. W wizualizacjach też źle nie wyglądają. Niech już kończy się ten przetarg, nikomu nie zależy na przedłużaniu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 14 lut 2019, 9:44

Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 14 lut 2019, 9:45

zxcvbnm pisze:
14 lut 2019, 9:41
Przy tej specyfikacji kto by nie wygrał, to byłby prototyp.
Skoda i Stadler jako jedyni mieli wagony, które w jakiejś części były bliskie preferencjom TW. Więc takie nie do końca prototypy ;)
Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.
Hyundai jako wykonawca zagraniczny musiał podać tylko cenę netto. Dopiero na potrzeby oceny ofert doliczono VAT. Z resztą kto zna problematykę tego podatku ten wie, że co do zasady jest on neutralny dla firm.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lut 2019, 9:48

Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Nie żebym go bronił, bo na 2 czołowych kandydatów nie głosowałem, ale czy wiesz co to jest prawo zamówień publicznych? Że od tak, według wcześniej ustalonych kryteriów, nie można sobie wybrać innego dostawcy? Myślisz, że Warszawa nie chciałaby kogoś pokroju Stadler, CAF, Alstom? Tak wyszło, to i taki wybór.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 14 lut 2019, 9:49

zxcvbnm pisze:
14 lut 2019, 9:48
Myślisz, że Warszawa nie chciałaby kogoś pokroju Stadler, CAF, Alstom? Tak wyszło, to i taki wybór.
A poza tym był czytelny sygnał z ujawnieniem budżetu na starcie przetargów.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 lut 2019, 10:33

Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Co to za troll opłacony przez PiS oraz Pesę? #-o Pesa już wyprodukowała dokładnie taki model jaki chce TW? :lol: Za każdym razem gdy prowadziłem 120N, 120Na, 128N czy 134N pamiętałem, że tanio nie oznacza dobrze 🤣 Czytaj ze zrozumieniem, 50% części w tramwaju ma pochodzić z UE. Poza tym Pesa nie dotrzymałaby terminu. Tyle w temacie.

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 14 lut 2019, 11:10

Flash8222 pisze:
14 lut 2019, 10:33
Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Co to za troll opłacony przez PiS oraz Pesę? #-o Pesa już wyprodukowała dokładnie taki model jaki chce TW? :lol: Za każdym razem gdy prowadziłem 120N, 120Na, 128N czy 134N pamiętałem, że tanio nie oznacza dobrze 🤣 Czytaj ze zrozumieniem, 50% części w tramwaju ma pochodzić z UE. Poza tym Pesa nie dotrzymałaby terminu. Tyle w temacie.
Nie prawda jak by PESA nie dotrzymała to w tedy by musiała płacić karę umowną jak byś zapoznał się z prawem handlowym to w tedy byś wiedział na czym polega reasumując Hyundai to nie wypał,jaki troll opłacony przez PiS?nie mieszaj wszystkie w politykę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lut 2019, 12:07

Ilu pasażerów bierze na pokład i z jaką prędkością porusza się jedna kara umowna?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lut 2019, 13:01

Flash8222 pisze:
Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Co to za troll opłacony przez PiS oraz Pesę? #-o Pesa już wyprodukowała dokładnie taki model jaki chce TW? :lol: Za każdym razem gdy prowadziłem 120N, 120Na, 128N czy 134N pamiętałem, że tanio nie oznacza dobrze Obrazek Czytaj ze zrozumieniem, 50% części w tramwaju ma pochodzić z UE. Poza tym Pesa nie dotrzymałaby terminu. Tyle w temacie.
+1000
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lut 2019, 16:18

Wziąłby się Newag za tramwaje i wygrał ten przetarg... nie byłoby wtedy tej bezsensownej kłótni która nabiera wręcz podtekst polityczny. (Przenoszenie odwiecznej walki PO i PiS na grunt przetargu tramwajowego który widać w opiniach na różnych portalach)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 14 lut 2019, 16:29

Nie prawda jak by PESA nie dotrzymała to w tedy by musiała płacić karę umowną jak byś zapoznał się z prawem handlowym
Prawo handlowe to inaczej (zasadniczo) KSH - tam nijak o karach umownych nie piszą... Nie mogli jakiegoś bardziej douczonego trolla odpalić na forum?

Bosman
Posty: 46
Rejestracja: 06 gru 2018, 19:52

Post autor: Bosman » 14 lut 2019, 16:51

Delwin pisze:
14 lut 2019, 16:29
Nie prawda jak by PESA nie dotrzymała to w tedy by musiała płacić karę umowną jak byś zapoznał się z prawem handlowym
Prawo handlowe to inaczej (zasadniczo) KSH - tam nijak o karach umownych nie piszą... Nie mogli jakiegoś bardziej douczonego trolla odpalić na forum?
Czyli według Ciebie jak któryś z dostawców nie dostarczy na czas zamówienia to nie ponosi odpowiedzialności? Jak trolla mogłeś trochę douczyć się.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lut 2019, 16:52

Z bankruta ciężko się ściąga karty umowne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lut 2019, 19:11

:D

Karty, kary zresztą też.

Co z tego, że ściągnie się 10, 20% wartości kontraktu w postaci kar umownych za opóźnienie, skoro (mogłoby) przepadłoby dofinansowanie UE na poziomie (strzelam) 75%? Do końca 2023 trzeba wszystko rozliczyć...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2019, 21:29

Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze
No to jest o Hyundaje spokojny - cena jest o ponad milion zł wyższa, niż za jazza.

Nawiasem mówiąć, w poprzednim przetargu Stadler oferował swoje wagony taniej, niż Hyundai. Chyba mylisz się w zeznaniach...

Każdy wagon był kiedyś prototypem, ale koncept wcale nie jest nowy. Podobne ideowo wagony jeżdżą w Sztrasburgu, Duesseldorfie i Bratysławie między innymi. A tak na dobrą sprawę każdy producent mógł ze swoich modułów coś złożyć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ