Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 14 lut 2019, 21:33

Poszperajcie w wiadomościach z 2013 r. o awariach w ukraińskich pociągach firmy Hyundai. Mam nadzieję, że TW nie wprowadzą taryfy ulgowej wobec producenta z Korei płd. Tamtejsze firmy często były na bakier z prawem.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lut 2019, 21:35

Jestem przekonany, że na dokładnie każdego producenta da się znaleźć przypadki tego typu problemów. To, co jest ważne, to jak i czy z nich wychodzi. PESA urodziła dzieło pt. ED74, którego doprowadzenie do stanu używalności ma kosztować więcej, niż kosztowała produkcja...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lut 2019, 23:20

Glonojad pisze:Jestem przekonany, że na dokładnie każdego producenta da się znaleźć przypadki tego typu problemów. To, co jest ważne, to jak i czy z nich wychodzi. PESA urodziła dzieło pt. ED74, którego doprowadzenie do stanu używalności ma kosztować więcej, niż kosztowała produkcja...
Pomijając to, ile kosztowała eksploatacja, ciągłe defekty, opóźnienia, składy zastępcze i kilka lat postoju.
ŁK

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 lut 2019, 0:25

Ja jestem zdania, żeby te tramwaje były jakiekolwiek. :P Podejrzewam też, że Huyndai zadba o jakość, bo będzie chciał pokazać, że to dobry wybór. Tak samo jak turecki Otokar zadbał o jakość swoich pojazdów dla Arrivy. Natomiast ta dyskusja, że musimy kupować od polskiej firmy przypomina mi pewną sytuację, w którą nie chcę się wgłębiać, ale: Hipolity (123N) też Warszawa kupiła głównie dlatego, że były oferowane przez polską firmę.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 15 lut 2019, 4:49

Mam nadzieję, że dzięki przebojom z towarem od Pesy :-) :-) :-) Warszawa nauczyła się konstruować bublo-odporne umowy. Z drugiej strony wolałbym zobaczyć w Warszawie kolejną porcję polskich tramwajów... ale nie, k..., błagam, k..., nie za wszelką cenę! Dlatego żądam, żeby "bosman" się poczuł i dopłacił różnicę, a PESA wróciła do gry. :-D

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 lut 2019, 14:30

No musiałem się zalogować, jak zobaczyłem ten absurd...
http://infotram.pl/europosel-pis-kosma- ... 12361.html
http://infotram.pl/posel-gryglas-idzie- ... 12363.html
Może wróćmy do czasów komuny, gdzie państwo o wszystkim decydowało? Może niech PESA nowym Pafawagiem zostanie?
Mam nadzieję, że UE szybko im wybije ten pomysł z głowy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lut 2019, 19:01

Na jakich przepisach opiera się Kontrola Poselska?

Czy PiS przypadkiem nie oskarżał opozycji, że zdradziecko donosi na rząd do UE? To toż to nie jest donosicielstwo na Tramwaje Warszawskie, które miałyby być kojarzone z ekipą rządzącą Warszawą, czyli PO?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 lut 2019, 19:16

A moim zdaniem działanie PiS i rządzących dąży do tego by uwalić przetarg/opóźnić celowo by pokazać jak nie udolny jest prezydent Warszawy i jego podwładni. Innego wytłumaczenia nie znajduję.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lut 2019, 19:55

KwZ pisze:
15 lut 2019, 19:01
Na jakich przepisach opiera się Kontrola Poselska?

Czy PiS przypadkiem nie oskarżał opozycji, że zdradziecko donosi na rząd do UE? To toż to nie jest donosicielstwo na Tramwaje Warszawskie, które miałyby być kojarzone z ekipą rządzącą Warszawą, czyli PO?
1. PiS nie uznaje przepisów.
2. Opozycja zdradziecko donosi na rząd do UE. I to jest fakt niezaprzeczalny !
3. PiS nie donosi na TW do UE, tylko dba o polski przemysł, dba by polskie pieniądze nie wypłynęły za zagranicę.
4. To wina Tuska.
5. Jak to powiedział przez. Trzaskowski: dobrze, że nie kupują tramwajów niemieckich. ;)

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lut 2019, 20:07

Bosman pisze:
14 lut 2019, 7:10
Karygodny to jest przetarg na chiński srot marki Hyundai.Założę się że połowa zabawek made in China, będzie więcej czasu spędzać na hali naprawczej niż jeździć po stołecznych torach.Jak tylko cena się liczy, a nie jakość to gratuluję wyboru.Zamiast wybrać solidną markę Pese albo Solaris to lepiej postawić na byle awaryjny fajans.
Widzę, że tu ktoś prezentuje poziom z TVP. :D Hyundai nie tylko zaproponował niższą cenę, ale też mniejsze zużycie energii i we wszystkich kwestiach technicznych oprócz jednego Hyundai wypadł na równi z Pesą, jak nie lepiej. Pesa dostała więcej punktów tylko w zakresie odległości pomiędzy pierwszymi drzwiami i czołem tramwaju (zdecydowanie drugorzędne kryterium). Hyundai za to lepiej wypadł w przypadku: długości płaskiej podłogi i poziomu dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju, w pozostałych kryteriach był remis. Tak jak koledzy pisali Tramwaje Warszawskie obowiązuje Prawo Zamówień Publicznych i nie może wybrać sobie oferty wedle własnego "widzi mi się". A mówiąc ogólnie czasem tak bywa, że nawet pomimo ogromnych chęci przetargu nie wygrywa faworyt. W przypadku Solarisa mam spore wątpliwości czy w części tramwajowej możemy mówić o solidnej marce i ogromnym doświadczeniu.

Nie tylko w Warszawie nie wygrywa "patriotyczna" firma - w Olsztynie przetarg na dostawę 12 tramwajów (+12 w ramach opcji) wygrał turecki Durmazlar. Z tego co pamiętam to zachwytu również wśród "władzy" zbyt wielkiego nie było, ale oferent jako jedyny się zgłosił, oferta była poprawna i nie przekraczająca budżetu, w związku z czym nie było powodu, aby nie podpisać umowy. W poprzednim podejściu rodzimy Solaris na tyle wysoką cenę sobie zażądał, że miasto musiało mu podziękować. Ale rozumiem, że z powodów politycznych i medialnie ciekawsza jest Warszawa niż jakiś tam Olsztyn. ;)
Bosman pisze:
14 lut 2019, 9:44
Nie prawda że jak by PESA wygrała to tylko by były prototypy.Właśnie Hyundai ma doświadczenie tylko przy budowie wagonów metra i pociągów natomiast jeżeli chodzi o tramy ,to nie oszukujemy się ale PESA i Solaria ma bogate doświadczenie. Skoro tańsze nawet o VAT to pamiętaj tanio nie znaczy jakościowo dobrze.Jezeli chodzi o dofinansowanie 50% to Warszawa bez problemu może dostać w każdym bądź razie prezydent Trzaskowski zaoszczędził co potem może odbić się czkawką.
Ten przetarg ma dużo dłuższą historię niż prezydentem Warszawy jest Rafał Trzaskowski i nie zdziwiłbym się, jakby mu było obojętne jakiej marki będą tramwaje. Byle "warszawianki i warszawiacy" mieli komfortowe i solidne tramwaje.

A dla płaczących, że "Warszawa" nie wspiera Pesy pragnę przypomnieć, że ostatnio SKM zamówiła 21 pociągów Elf 2. Niektórzy chyba nie rozumieją, że nie każdy przetarg musi wygrać Pesa.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lut 2019, 20:17

Ashir, problem leży tylko w tym, że PESA została upaństwowiona przez PiS i oni uważają, że im się ten przetarg po prostu należy. Gdyby PESA dalej była zwykłym prywatnym przedsiębiorstwem, aż takiej piany nie byłoby. Zresztą chyba jak Turcy wygrywali w Olsztynie, to PESA jeszcze nie była upaństwowiona...

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 lut 2019, 20:34

Glonojad pisze:
14 lut 2019, 21:29
Podobne ideowo wagony jeżdżą w Sztrasburgu, Duesseldorfie i Bratysławie między innymi.
Nie chcę uchodzić za czepliwego, ale pomimo swojej niemiecko brzmiącej nazwy Strasburg leży we Francji i forma "Sztrasburg" w naszym języku już zanikła. Informuję, bo nowsze słowniki poprawnej polszczyzny odsyłają już do Strasburga jako jedynej poprawnej formy.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 lut 2019, 20:40

Ta cała akcja wygląda na odgrywanie się na Trzaskowskim m.in. za cofnięcie dekomunizacji ulic. O pasażerach - którzy w najczarniejszym scenariuszu nie będą mogli z tramwajów korzystać, gdyby trzeba było zwrócić fundusze UE - nikt jak zwykle nie myśli. O Pesie też nie, bo przecież jak trzeba będzie pieniądze zwracać, to także Pesa nie skorzysta.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 15 lut 2019, 21:26

Już zapomnieli jaki był szum gdy wygrała skoda, a cena była za wysoka. Ale gdyby wtedy podsiali umowę ze skodą która zaoferowała cenę przekraczającą budżet, to tak jak by teraz podpisali umowę z pesą, po mino że hyundaiu zmieścił się w budżecie (pomijają zgodność ze SWIZ), a wtedy by było rozdzieranie szat o niegospodarność. Trzeba też jakoś zbić polityczny kapitał.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 18 lut 2019, 14:15

Hehe 🙃
PESA składa odwołanie. Rażąco niska cena
PESA składa odwołanie od wyników przetargu na dostawę tramwajów dla Warszawy. Jak udało nam się ustalić głównym zarzutem jest rażąco niska cena. Bydgoska firma zakwestionuje cenę, jaką zaproponował Hyunadai czyli 1.852 mln zł. Oferta PESY była znacznie droższa, prawie o pół miliarda złotych. Tańsza była propozycja Stadlera, który jednak świadomie zrezygnował z tego zamówienia, twierdząc, że terminy wymagane przez Tramwaje Warszawskie są nierealne. Zarzut rażąco niskiej ceny ma być głównym zarzutem odwołania PESY. Nieoficjalnie wiadomo, że bydgoska firma ofercie Hyundaia postawi jeszcze inne zarzuty, dotyczące samych tramwajów i ich parametrów technicznych. Na szczegóły musimy jeszcze poczekać. Wybór Tramwajów Warszawskich spotkał się z falą krytyki polityków opcji rządzącej, także pod adresem prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Co teraz zrobi KIO? Sprawa jest na pewno ciekawa.
http://m.infotram.pl/pesa-sklada-odwola ... 12384.html#

ODPOWIEDZ