Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 cze 2019, 22:27

Były próby kilka lat wstecz, jeden skład dostał klimatyzatory, a drugi wyświetlacze. Potem składy zniknęły z R3 i nie znam dalszych ich losów.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 cze 2019, 23:01

Stary Pingwin pisze:
27 cze 2019, 22:27
Były próby kilka lat wstecz, jeden skład dostał klimatyzatory, a drugi wyświetlacze. Potem składy zniknęły z R3 i nie znam dalszych ich losów.
Klimatyzatory w 1424+1425 nie zdały egzaminu - pudło 105Nx ma za cienki dach na porządne kanały powietrzne oraz jest dziurawe jak sito i pod wylotem z klimatyzatora było chłodno, a dalej tropik, dlatego zrezygnowano z tego rozwiązania. Z wyświetlaczami były dwa składy 1406+1405 i 1470+1469, wyświetlacze zachowywały się całkiem dobrze, ale czynnik ludzki (ambicjonalne rozgrywki między udowadniającymi sobie wyższość osobami) doprowadził do ich demontażu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 27 cze 2019, 23:07

Klimatyzator niepotrzebny jak są duże okna i priorytety;-)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 cze 2019, 23:17

W Niemieckich wagonach nie tego pierwszego a w Warszawie drugiego.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 cze 2019, 8:59

MisiekK, powoziłem składem z klimatyzatorami, ale pasażerowie ciągle otwierali okna i efekt chłodzenia ulatywał.Wyświetlacze na początku działały dobrze, potem różnie z nimi było.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 cze 2019, 17:24

Stary Pingwin pisze:
28 cze 2019, 8:59
Wyświetlacze na początku działały dobrze, potem różnie z nimi było.
Bo potem ich olano obsługę......
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 cze 2019, 19:02

A z tym przypadkiem nie było tak (a przynajmniej coś mi się telepie po głowie taki komentarz) że ten system potrafił logować się na linię tylko kiedy był w zasięgu zajezdniowej sieci, więc w przypadku konieczności resetu wagonu na mieście jeździł na czarno?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 cze 2019, 23:00

px33 pisze:
30 cze 2019, 19:02
A z tym przypadkiem nie było tak (a przynajmniej coś mi się telepie po głowie taki komentarz) że ten system potrafił logować się na linię tylko kiedy był w zasięgu zajezdniowej sieci, więc w przypadku konieczności resetu wagonu na mieście jeździł na czarno?
Bzdura. Dziur w zasięgu GSM już wtedy w Warszawie nie było.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 cze 2019, 23:03

To drugie pytanie - w ogóle było konieczne połączenie z jakimkolwiek zewnętrznym serwerem żeby ustawić linię? To i tak w sumie dość kiepski design.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 lip 2019, 23:00

px33 pisze:
30 cze 2019, 23:03
To drugie pytanie - w ogóle było konieczne połączenie z jakimkolwiek zewnętrznym serwerem żeby ustawić linię? To i tak w sumie dość kiepski design.
Był potrzebny zewnętrzny serwer do pobrania rano paczki z rozkładami, potem nie było już takiej konieczności. Chociaż przez GSM system radził sobie całkiem sprawnie. Niestety serwer wysyłający został zaniedbany, sam usłyszałem kiedyś, że nikt nie zamierza go utrzymywać.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 lip 2019, 13:42

A, czyli w sumie taki standard (chociaż kolejną dość dobrą praktyką jest trzymanie ostatniego znanego rozkładu, bo jest całkiem prawdopodobne że jednak się nie zmienił). A była wola ze strony producenta żeby to trzymać, czy olali support jak Novamedia?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 lip 2019, 22:43

px33 pisze:
02 lip 2019, 13:42
A była wola ze strony producenta żeby to trzymać, czy olali support jak Novamedia?
Producent, firma Dysten był bardzo solidny i do końca gwarancji się interesował rozwiązaniem.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 05 lip 2019, 0:18

To bylo bardzo fajne rozwiazanie. Wyswietlacz diodowy pokazujacy nazwe nastepnego przystanku to standard chocby w Poznaniu. Koszt tego niewielki, a pozytek dla pasazera IMHO bardzo duzy.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2019, 13:42

Z nowych 123 tramwajów ile ma iść na wymianę 105Na, a ile na nowe trasy na Wilanów i Gocław?
Spotkałem się z informacją, że wszystkie, a na nowe trasy miałyby iść tramwaje z opcji. Pytanie, czy ta opcja zostanie wykupiona.


EDIT: Odpowiedź:
Wygrzebałem w internetach informację na TramWarze.
Wilanów 50 dwukierunkowe, Gocław 18 jednokierunkowe, inna odcinki i wymiany taboru 35 dwukierunkowe i 20 krótkich.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 27 sie 2019, 14:28

KwZ pisze:
27 sie 2019, 13:42
Z nowych 123 tramwajów ile ma iść na wymianę 105Na, a ile na nowe trasy na Wilanów i Gocław?
Spotkałem się z informacją, że wszystkie, a na nowe trasy miałyby iść tramwaje z opcji. Pytanie, czy ta opcja zostanie wykupiona.


EDIT: Odpowiedź:
Wygrzebałem w internetach informację na TramWarze.
Wilanów 50 dwukierunkowe, Gocław 18 jednokierunkowe, inna odcinki i wymiany taboru 35 dwukierunkowe i 20 krótkich.
Z tego co mi wiadomo to zakup 123 sztuk ma zapewnić obsługę Wilanowa i Gocławia, oraz kasację wagonów tylko do 1292 plus 2005 czyli nie wiele.
Po zrealizowaniu opcji skasowane miały by być wagony do 1470 oprócz modernizacji 105Ni (1363, 1364, 1386, 1390, 1391 i 1392). Stąd rozważany jest ewentualny zakup używanych wagonów, bo sam zakup opcji będzie zależał od wielu czynników. Sprawność wozów, jakość, obsługa itp. no i czy będzie kasa na nie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ